کدخبر : 4139 تاریخ انتشار :
A

انصراف مونالیزا از آرنولد کلاسیک

 انصراف مونالیزا از آرنولد کلاسیک

با وجود اینکه نام اندرو جکد در لیست اولیه آرنولد کلاسیک اوهایو و بریتانیا قرار گرفته بود، این بدنساز اهل نیجریه از حضور در هر دو استیج انصراف داد.

به گزارش ورزش 360، اندرو جکد بدنساز صاحب نام اهل نیجریه اخیرا تابعیت امارات را پذیرفته است. وی در لیست اولیه هر دو رقابت آرنولد کلاسیک اوهایو و بریتانیا حضور داشت اما در نهایت جکد در تصمیمی غیرمنتظره از حضور در هر دو رقابت انصراف داد.

اندرو جکد که در دنیای بدنسازی با لقب مونالیزا نیز شناخته می‌شود در مستر المپیا 2023 به پنجمی رسید و سال گذشته در آرنولد کلاسیک اوهایو بالاتر از بیگ رامی به سومی رسیده بود.

او یکی از بدنسازانی است که خیلی دیر به دنیای حرفه‌ای‌ها ملحق شده با این حال روند پیشرفت وی در جمع حرفه‌ای‌ها هیجان انگیز بوده و حتی سال گذشته برخی او را مدعی قهرمانی مستر المپیا معرفی کرده بودند.

شیپ بدنی زیبای اندرو جکد او را به مونالیزای دنیای بدنسازی ملقب کرده، با این حال برای کسب موفقیت در مسابقات درجه یک بدنسازی، او نیاز به پیشرفت در برخی نقاط داشته و حال کریس استو از مسیری گفته که اندرو آن را آغاز کرده و به همین دلیل نیز از حضور در دو استیج آرنولد انصراف داده است.

ییییی

اندرو جکد و بدنی که نیاز به ری‌سِت دارد

کریس استو در پادکست هفتگی مشترک خود با دیو پالومبو، Heavy Muscle Radio درباره انصراف اندرو جکد از دو استیج آرنولد کلاسیک صحبت کرد. استو مربی اندرو جکد است و این بدنساز زیر نظر وی در رقابت‌های حرفه‌ای حضور یافته است. «تکنسین واقعی» در این باره گفته است:

اندرو تو مسیر پیشرفت‌های بزرگیه.بعضی وقتا شما نیاز به دکمه ری‌ست دارین، نیاز به این دارین به بدنتون استراحت بدین تا بتونید از پتانسیل‌هایی که دارین استفاده کنید. استراحت مهمه، ری‌ست شدن مهمه!

مهم‌ترین انتقادی که به اندرو جکد در دو سال اخیر وارد شده، حجم عضلانی کم در بخش‌های مختلف پکیج بدنی وی بوده است. حال او و مربی‌اش به این نتیجه رسیده‌اند که برای برطرف کردن این نقیصه، نیاز به استراحت و دوره آماده سازی بلندتری دارند و این موضوع دلیل اصلی انصراف اندرو جکد از حضور در دو استیج آرنولد کلاسیک بوده است.

اندرو در حال حاضر برای حضور در تگزاس پرو و سومین قهرمانی متوالی در این استیج بزرگ آماده می‌شود. استو وعده پیشرفت‌های بزرگی را داده و باید دید این وعده‌ها تا چه حدی عملی خواهد شد.

باید در نظر داشت که اندرو جکد در مستر المپیا 2022 با بیماری به استیج رسید و یکی از عوامل هشتمی وی در لاس وگاس 22، همین موضوع بود. او بلافاصله بعد از آن رقابت برای حضور در آرنولد کلاسیک 2023 آماده شد و با پیشرفتی محسوس نسبت به المپیا در جایگاه سوم قرار گرفت. او در تابستان در تگزاس پرو به قهرمانی رسید و بازهم پیشرفت بدنی وی مشهود بود، استیجی که اندرو به راحتی از سد هانتر لابرادا نفر ششم مستر المپیا 2023 گذشت.

در واقع اندرو جکد در بازه زمانی 11 ماهه، 4 استیج را تجربه کرد و در واقع در سال گذشته نه فرصتی برای استراحت و پاکسازی و نه آماده سازی بلند مدت داشت و این در حالی است که رفع مهم‌ترین نقیصه بدنی اندرو جکد نیاز به زمان بلندتری دارد.

منبع سرخ نیوز
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار