کدخبر : 14515 تاریخ انتشار :
A

کارلوس گاریدو برای پرسپولیس اوسمار می شود یا ژوزه؟

کارلوس گاریدو برای پرسپولیس اوسمار می شود یا ژوزه؟

باشگاه پرسپولیس تقریبا سه هفته بعد از اتمام لیگ سرمربی جدید خود و جانشین اوسمار ویرا را مشخص کرد.

به گزارش ورزش 360، در این چند هفته این باشگاه با مربیان زیادی از کشورهای مختلف با دستمزد‌های کاملا متفاوت وارد مذاکره شده بود. از دراگان اسکوچیچ کروات گرفته تا فنت شیپ هلندی، ماتزاری ایتالیایی و... که نامبردگان هریک تا آستانه قرارداد با باشگاه پرسپولیس پیش‌رفتند اما برخی اتفاقات ازجمله عدم حمایت کنسرسیوم بانک‌ها باعث شد این باشگاه نتواند با هیچ یک از این نفرات قرارداد امضا کند. درواقع جذب این مربیان به اتفاق کادرشان حدود یک تا یک‌و‌نیم میلیون دلار برای پرسپولیس هزینه داشت که استخدام آنها برای این باشگاه از لحاظ مالی ممکن نبود.

در همین راستا مسئولان باشگاه پرسپولیس تصمیم گرفتند سراغ مربیانی بروند که در سال‌های اخیر قراردادشان حدود 0.5 میلیون دلار بوده و با این رقم‌ها در لیگ‌های نه‌چندان مطرح در سطح فوتبال دنیا فعالیت داشتند. در این بین هواداران پرسپولیس انتظارشان این بود که باشگاه‌شان بعد از هفته‌ها مذاکره با مربیان مختلف به یک گزینه ایده‌آل برسد که این اتفاق رخ نداد. حالا این سوال مطرح است که چشم‌انداز او در پرسپولیس چگونه خواهد بود و با توجه به اینکه کارنامه درخشانی ندارد و گزینه ناشناخته‌ای محسوب می‌شود درنهایت همانند اوسمار می‌تواند در پرسپولیس موفق باشد یا اینکه مثل مانوئل ژوزه پرتغالی نمی‌تواند روزهای خوبی را در جمع قرمزها سپری کند.

شایعه انتخاب مربیان سابق بارسا

اسپانسرهای باشگاه پرسپولیس روز دوشنبه جلسه مشترکی با یکدیگر داشتند و بعد از این جلسه آنها در یک اقدام کاملا هماهنگ‌شده با مدیریت این باشگاه صحبت از انتخاب سرمربی جدید برای پرسپولیس کردند. نوع تبلیغ آنها در این مورد به‌قدری برای هواداران پرسپولیس جذاب بود که یک لحظه فکر کردند قرار است یکی از معروف‌ترین مربیان جهان هدایت تیم محبوب‌شان را برعهده بگیرد. در همین راستا نیز برخی فن‌پیج‌های هواداری صحبت از انتخاب ژاوی هرناندز مربی فصل قبل بارسلونا برای پرسپولیس کردند. در این بین برخی سایت‌های معروف خبری از کیکه ستین که او هم سابقه هدایت بارسا را در کارنامه دارد، به‌عنوان جانشین اوسمار ویرا نام بردند تا برای ساعاتی هواداران پرسپولیس در فضای مجازی لقب پرز را به مدیریت این باشگاه بدهند.

اما ساعاتی بعد و درحالی‌که همه اهالی فوتبال منتظر اعلام رسمی باشگاه پرسپولیس درخصوص سرمربی جدید این تیم بودند یکباره یکی از اسپانسرها که گویا در این انتخاب نقش مالی پررنگ‌تری را نسبت به کنسرسیوم بانک‌ها داشت، از خوان گاریدو به‌عنوان سرمربی جدید سرخپوشان نام برد تا همه هواداران پرسپولیس را غافلگیر و خواب‌زده کند. انتخابی که چندان باب میل فوتبال‌دوستان پرسپولیسی نبود و آنها توقع داشتند بعد از آن همه تبلیغ، مربیان اسم‌ و رسم‌داری هدایت تیم‌شان را برعهده بگیرد.

گاریدو به پاکتا ترجیح داده شد 

باشگاه پرسپولیس درحالی با گاریدو به توافق نهایی دست یافت که یک هفته پیش حاضر نشده بود با پاکتا مربی برزیلی که با این مربی اسپانیایی تقریبا یک قیمت بود به توافق برسد. مقایسه این دو از این جهت است که هر دو مربی فصل پیش در لیگ الجزایر رقابت داشتند که در پایان پاکتا با تیم بلوزداد به نایب‌قهرمانی رسیده بود اما گاریدو با تیم مدینه چهارم شد.

ضمن اینکه پاکتا سابقه قهرمانی با همین تیم را در لیگ الجزایر داشت. اما یکی از ایجنت‌های رسمی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» مدعی شد هفته پیش همزمان با پاکتا نام گاریدو را هم به باشگاه پرسپولیس اعلام کرده بود اما مسئولان این باشگاه مدعی بودند یک مربی می‌خواهند در لیگ‌های معتبر کار کرده باشد نه اینکه از الجزایر بیاید. این فرد همچنین تاکید داشت قیمت گاریدو 600 هزار دلار به اتفاق دستیارانش بود و دستمزد به مراتب کمتری هم در الجزایر دریافت کرده است اما او با رقم 700 هزار دلار و 50 هزار دلار آپشن به پرسپولیس پیوسته است. در همین راستا یکی دیگر از ایجنت‌های رسمی مدعی شد که اواسط فصل پیش گاریدو را به باشگاه فولاد با دستمزد 450 هزار دلاری پیشنهاد داده بود اما کارنامه‌اش مورد توجه مدیران این باشگاه قرار نگرفت.

گاریدو با دستیارانش می‌آید

سرمربی جدید پرسپولیس که هم‌اکنون در آلمان مشغول تماشای مسابقات یورو است هنوز زمان دقیق سفرش به ایران را مشخص نکرده است. او قرار شده دو دستیار با خودش به همراه داشته باشد که دستمزدشان نیز برعهده خود این مربی خواهد بود. درواقع قرارداد گاریدو و دستیارانش با باشگاه پرسپولیس 700 هزار دلار می‌شود که 50 هزار دلار هم آپشن آن خواهد بود. با این تفاصیل احتمالا فقط سیدجلال حسینی به اتفاق یک آنالیز از کادر قبلی پرسپولیس در این تیم ماندنی شوند. ضمن اینکه احتمالا مربی دروازه‌بان‌های فصل آینده پرسپولیس هم ایرانی باشد.

 

منبع فرهیختگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار