کدخبر : 11974 تاریخ انتشار :
A

دردسر جدید منچستریونایتد؛ شیاطین سرخ در خطر از دست دادن لیگ اروپا

دردسر جدید منچستریونایتد؛ شیاطین سرخ در خطر از دست دادن لیگ اروپا

منچستریونایتد با شکست سیتی در دربی معروف منچستر و کسب جام حذفی به لیگ اروپا رفت اما یک دردسر جدید آنها را تهدید می‌کند.

به گزارش ورزش ۳۶۰، شیاطین سرخ با برتری 2-1 مقابل منچستر سیتی در روز شنبه، فصل سخت خود را با قهرمانی به پایان رساندند و جواز حضور در لیگ اروپا را کسب کردند. در نتیجه، چلسی از لیگ اروپا به لیگ کنفرانس اروپا سقوط کرد و نیوکاسل به طور کلی از رقابت های اروپایی کنار گذاشته شد. با این حال، منچستریونایتد به دلیل ارتباطات اینئوس و سر جیم راتکلیف با باشگاه نیس فرانسه، ممکن است به زودی به آبی های لندن در سطح سوم فوتبال اروپا ملحق شود.

راتکلیف 71 ساله در سال 2019 با مبلغ 88.77 میلیون پوند اقدام به خرید این باشگاه فرانسوی کرد. این باشگاه در فصل جاری پس از کسب مقام پنجم در لیگ برتر فرانسه، سهمیه لیگ اروپا را به دست آورد. با این حال، از آنجایی که راتکلیف و همکارانش اکنون 27.7 درصد از سهام منچستریونایتد را نیز خریداری کرده‌اند، این موضوع ممکن است برای شیاطین سرخ بر اساس قوانین مالکیت چند باشگاهی یوفا مشکل ایجاد کند.

طبق گزارش اکیپ، سهام اینئوس با برنامه سرمایه گذاری 245 میلیون پوند دیگر برای کارهای زیرساختی همراه بوده است که مالکیت آنها را به بیش از 30 درصد می رساند. عبور از این آستانه، اینئوس را در نقض قوانین مالکیت قرار داده و یکی از تیم ها را مجبور به سقوط به لیگ کنفرانس اروپا می کند. به طور معمول، نیس به لطف کسب رتبه بالاتر در لیگ (منچستریونایتد در لیگ برتر هشتم شد) سهمیه را به دست می آورد.

 

منبع ورزش3
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار