کدخبر : 2829 تاریخ انتشار :
A

با ما چه می‌کنی آقای نکونام!

با ما چه می‌کنی آقای نکونام!

لیست خرید زمستانی استقلال جوری بسته شده که اگر ۲۰ درصد آن هم محقق شود یک پیروزی محسوب می‌شود. آیا جواد نکونام این لیست را برای نیازهای واقعی‌اش بسته یا جدال با خطیر؟

ورزش 360 - یکی از بزرگترین نگرانی‌های استقلالی‌ها در سال‌های اخیر عملکرد تیم مدیریت‌شان در پنجره‌های نقل و انتقالاتی بود. استقلالی‌ها هم در پنجره‌های چند سال اخیر ستاره‌های زیادی را از دست می‌دادند و هم در جذب ستاره های وعده داده شده زیادی ناکام بودند.

به گزارش ورزش 360، پر بیراه نیست اگر بگوییم برخی از عزل و نصب‌ها در استقلال هم در پی همین وضعیت رخ داده و اعتراض تماشاگران به عملکرد یک مدیر در جذب ستاره برای استقلال موجب شده تا او جایگاهش را از دست بدهد.

تابستانی هم که گذشت استقلالی‌‌ها چنین وضعیتی داشتند. آنها روی هر کسی دست می‌گذاشتند از تیم دیگری سر در می‌آورد. برای خرید بازیکن خارجی هم موفق نبودند و تورس، گزینه‌ی اسپانیایی نکونام از سیرجان سردآورد و بازیکن جوان عراقی که قصد داشتند به خدمت بگیرند به مس رفت. نهایتا در میانه نیم فصل بلانکو به جمع آنها اضافه شد.

این درست زمانی بود که نکونام و خطیر درگیر جدال‌هایی بودند که پیام بدی به هواداران می‌رساند. هواداران که می‌دیدند فصل با درگیری سرمربی و مدیرعامل شروع شده و در ادامه هم ستاره‌ای برای این تیم جذب نشده خیال می‌کردند بازی را در همان ابتدای فصل باخته‌اند. اما در نهایت جواد نکونام و خطیر به یک صلح موقت رسیدند و استقلال با درایت نکونام امتیازها را به راحتی کسب کرد و نیم فصل را با صدرنشینی به پایان رساند.

حالا که نکونام تیمش را در نیم فصل قهرمان کرده و به جایی رسیده که کمتر کسی انتظارش را داشت با لیستی عجیب و غرب به استقبال تعطیلات زمستانی رفته. لیستی که از همان ابتدا نشان می‌دهد نه برای تقویت استقلال که برای جدال با خطیر بسته شده است. 

حضور نام‌هایی چون قلی‌زاده، جهانبخش، محبی و صیادمنش که در اروپا بازی می‌کنند در این لیست نشان می‌دهد که نکونام سنگی جلوی پای خطر گذاشته که نتواند آن را بردارد. به این ترتیب او می‌تواند در پایان فصل بگویید که که باشگاه علیرغم درخشش او و تیمش در نیم فصل مقدمات قهرمانی آنها را فراهم نکرده‌اند.

دست گذاشتن روی ستاره‌ای چون جهانبخش که از ابتدای فوتبالش تا کنون همیشه نشان داده که به دنبال حضور در فوتبال ایران نیست نشان می‌دهد که جواد نکونام از پیش می‌دانسته که برخی از این بازیکنان راهی استقلال نمی شوند. با این حساب چرا چنین لیستی تهیه کرده است؟ از میان شش بازیکنی که نکونام برای پنجره زمستانی خواسته شاید تنها دست آنها به دو بازیکن تراکتور یعنی عارف آغاسی و امیرحسین حسین زاده برسد و شانس حضور سایر ستاره‌هایی که در اروپا بازی می‌کنند در استقلال بسیار کم است.

شاید بد نبود نکونام لیستی با برخی بازیکنان جانشین هم معرفی می‌کرد تا در صورت رای منفی جهانبخش، که از پیش مشخص بود، حداقل گزینه جانشینی به استقلال می‌پیوست.

به نظر می‌رسد این لیست بیشتر از آنکه بار فنی داشته باشد وسیله‌ای برای هیجان دادن به هواداران در دعوای پنهان نکونام و خطیر است و چندان برای اوضاع و احوال استقلال بسته نشده.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار