کدخبر : 19716 تاریخ انتشار :
A

امید اول نیمکت استقلال دهه ۸۰ در عین ناباوری درگذشت!

امید اول نیمکت استقلال دهه ۸۰ در عین ناباوری درگذشت!

کریستوف دام درگذشت. او در اوایل دهه‌ی ۸۰ مهم‌ترین گزینه‌ی نیمکت استقلال بود.

ورزش ۳۶۰ - اوایل سال ۲۰۰۰ و قرن جدید میلادی فوتبال آلمان یک چهره‌ی جوان، خوش‌فکر و خلاق را به دنیای مربیگری معرفی کرد. آن سال‌ها هنوز دوران مربیان جسور و جوان فرا نرسیده بود و سکان مربیگری در تیم‌های معروف دنیا در دست پیرمردان استخوان خرد کرده و گردن کلفتی بود که سال‌ها رو یک نیمکت می‌نشستند.

در چنین شرایطی بایرن لورکوزن با مربیگری کریستف دام جوان و جسور به تیمی دیدنی در بوندس‌لیگا تبدیل شده بود. این سال‌ها مقارن بود با حرفه‌ای شدن لیگ فوتبال در ایران و راه‌اندازی لیگ برتر. استقلال تهران که در آن سال‌ها تیمی پر ستاره بود به مدد حضور ابراهیم طالبی در این تیم و ارتباطات خوبی که با فوتبال آلمان داشت موفق شده بود چند ستاره‌ی جوانش نظیر مهدی پاشازاده و داریوش یزدانی را به بایر لورکوزن منتقل کند.

همزمان پایان دوران کریستف دام در بایرلورکوزن هم فرا رسیده بود و استقلالی‌ها یک پروژه بزرگ را برای استخدام امید اول مربیگری جدید در آن سال‌ها آغاز کرده بودند. سفر امیر قلعه‌نویی و ناصر حجازی به آلمان و حضور قلعه‌نویی جوان در تمرینات بایرن لورکوزن هم بخشی از این پلن بود. در نهایت اما کریستف دام که بر خلاف زندگی حرفه‌ای زندگی شخصی منظمی نداشت به استقلال نیامد و رولاند کخ، دستیار همیشگی‌اش را به تهران فرستاد تا آرزوی نشستن کریستوف دام بزرگ روی نیمکت استقلال دود شود.

photo_2024-08-25_13-11-56

در ادامه هم کخ یکی از ضعیف‌ترین نمایش‌های استقلال در لیگ را ثبت کرد و کارش در لیگ به پایان نرسیده از تیم اخراج شد و کریستف دام هم درگیر اعتیاد شد و زندگی حرفه‌ای خود را کم و بیش از دست داد تا امروز و در ۷۰ سالگی‌اش خبر برسد که از دنیا رفته است.

۱۲

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار