کدخبر : 17767 تاریخ انتشار :
A

قانون سقف بودجه؛ عملیات فریب افکار عمومی

قانون سقف بودجه؛ عملیات فریب افکار عمومی

شکست فدراسیون فوتبال در اجرای قانون سقف بودجه بر کسی پوشیده نیست اما اصرار به لاپوشانی باورنکردنی است.

به گزارش ورزش 360، عدم ثبت قرارداد بازیکنان باشگاه‌های لیگ برتری در فدراسیون فوتبال بیانگر یک واقعیت تلخ است که باشگاه‌های لیگ برتری هیچ یک قانون مصوب فدراسیون و سازمان لیگ در خصوص سقف بودجه را رعایت نکردند چون اگر این اتفاق رخ داده بود تا به امروز باشگاه‌های لیگ برتری قرارداد بازیکنان و مربیان خود را در سازمان لیگ ثبت می‌کردند اما آنها برای جلوگیری از برملا شدن حقیقت جریمه پنج میلیاردی کمیته انضباطی را به جان خریدند تا شاید راهکاری برای دور زدن قانون پیدا کنند.

شاید امروز بسیاری از مدیران باشگاه‌های لیگ برتری ادعا کنند به قانون سقف بودجه که از سوی فدراسیون به آنها ابلاغ شده پایبند بودند و به دقت آن را رعایت کردند اما آنالیز اتفاقات هفته‌های گذشته نشان می‌دهد این ادعا صرفاً یک ادعای غیرقابل باور است که به هیچ وجه نمی‌توان آن را باور کرد.

مرور خریدهای باشگاه‌های مدعی به خوبی نشان می‌دهد آنها برای بالا بردن میزان توانمندی فنی خود به سراغ خرید ستاره‌های بزرگ خارجی رفتند، که طبیعتاً رقم دستمزد این بازیکنان پایین نیست، حال با این شرایط چگونه می‌توان باور کرد که باشگاه‌های لیگ برتری سقف بودجه تعیین شده از سوی فدراسیون فوتبال را رعایت کرده‌اند؟

البته که ادعای رعایت سقف با وضعیت موجود در فوتبال ایران ممکن است، چون هیچ شفافیتی در سازوکار نقل و انتقالات وجود ندارد تا راستی‌آزمایی واقعی درباره قراردادهای منعقد شده میان بازیکنان و باشگاه‌ها صورت گیرد! به همین خاطر کاملاً قابل پیش‌بینی است که همانند فصول قبل تیم‌های متمول و پولدار که از فاکتورهای پشت پرده سود می‌بردند در لیگ آتی هم با همان دست فرمان رفتار و وارد مسابقات شوند.

اما قطعاً افکارعمومی به هیچ وجه ادعای رعایت قانون سقف بودجه را باور نخواهند کرد، چون در مقطعی که یک بازیکن معمولی که سال گذشته برای بازی در یک باشگاه قعرنشین جدول با دستمزد دو میلیاردی در لیگ برتر توپ زده و امسال پیشنهاد 20 میلیاردی ارائه کرده، بازیکن خارجی و تراز اول خارجی با رقم پایین حاضر به امضای قرارداد با باشگاه‌های ایرانی نیست.

 به نظر می‌رسد طراحان قانون سقف بودجه باشگاه‌های لیگ برتری خود نیز به خوبی می‌دانند امکان اجرای این قانون با وضعیت کنونی وجود ندارد اما با ژست قانونمداری ادعا می‌کنند که قانون مذکور بدون کم و کاست به اجرا در می‌آید اما در عمل پروژه فریب افکارعمومی در حال اجراست تا کسی متوجه شکست فدراسیون فوتبال در وضع قانون سقف بودجه باشگاه‌ها نشود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار