کدخبر : 12686 تاریخ انتشار :
A

باز شدن پای 3 باشگاه به پرونده فساد فوتبال

باز شدن پای 3 باشگاه به پرونده فساد فوتبال

پرونده مهم پاکسازی فوتبال از فساد‌ وارد فاز جدیدی شده است.

به گزارش ورزش 360، به طوری که اخیرا چند مدیر «ارشد» فدارسیون و چند چهره رسانه‌ای «شاخص» به دادگاه احضار شدند. حالا مهدی تاج رئیس فدراسیون که در دوره جدید قول داده بود چالش‌های اصلی فوتبال را حل می‌کند باید به یک سوال مهم پاسخ دهد، چه اتفاقاتی در فوتبال ایران در حال رخ دادن است که مدیران ارشد فدارسیون با پرونده‌ای سنگین احضار شده‌اند؟

منابع مطلع در آن شهرستان می‌گویند پرونده‌ی مهمی که این روزها و پس از ماه‌ها تلاش در حال رسیدگی است مربوط به «رد و بدل مقدار زیادی رشوه» در یکی از شهرهاست. هنوز از جزییات اینکه میزان و نوع رشوه این افراد چه بوده است، خبر نداریم.

اما خبرها حاکی از بازداشت دو مدیر فوتبالی در ماه‌های اخیر است. دلیل بازداشت آنها به پرونده یک تیم «لیگ‌برتری» برمی‌گردد که در دوران کرونا به سطح اول فوتبال آمد.

بر اساس اطلاعات منابع محلی با مدیران ارشد فدراسیون و بازوی رسانه‌ای آنها در این پرونده برخورد خواهد شد. انتظار می‌رود قوه قضاییه به زودی درباره جزئیات بیشتر این پرونده اطلاع‌رسانی کند.

این تیم وابسته به یکی از صنایع پولدار کشور است و بارها در محافل فوتبالی شایعاتی پیرامون پول‌پاشی آنها برای تأثیرگذاری در داوری پخش شده بود. 

اگر این پرونده در دادگاه با دقت و سرعت بررسی شود می‌توانیم به یک رنسانس بزرگ در پاکسازی فوتبال امیدوار باشیم.

باز شدن پای 3 باشگاه به پرونده فساد فوتبال/ موضوع فراتر از سال 1400 است

ماجرای پرونده فساد در فوتبال با توجه به اتفاقات رخ داده در باشگاه مس رفسنجان در سال‌های 1399 و 1400 با شکایت شرکت ملی صنایع مس آغاز شد اما پیشرفت تحقیقات موجب ورود 3 باشگاه صنعتی دیگر به پرونده شده و بر همین اساس انتظار می‌رود به زودی ابعاد تازه‌ای از این پرونده روشن شود.

بر این اساس، بررسی موضوع فساد در فوتبال دیگر محدود به شهر رفسنجان و استان کرمان و محدوده سال 1400 نخواهد بود و عوامل متخلف در برخی دیگر از استان‌های کشور در سال‌های بعد نیز وارد روند تحقیقات خواهند شد.

انتظار می‌رود با جدیت قوه قضاییه و نهادهای مربوطه ادامه روند بررسی موضوع، موجب دعوت از برخی عوامل مرتبط با تخلفات سال‌های اخیر ‌و محرومیت طولانی مدت متخلفان به ویژه مسئولان وقت سه باشگاه صنعتی شود.

پرونده مس رفسنجان مربوط به سالی است که این تیم از لیگ دسته اول به لیگ برتر صعود کرد. بر این اساس نام سه فرد مسئول در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به عنوان متهم به چشم می‌خورد. پرونده این موضوع همچنان در حال بررسی است.

طبق شنیده‌ها، خداداد افشاریان رییس سابق کمیته داوران به اتهام اخذ رشوه راهی زندان شد.

شنیده‌ها حاکی از محرومیت ۲ ساله سرمربی معروف لیگ برتری به دلیل شرکت داشتن در پرونده فساد مس رفسنجان است.

منبع توتال فوتبال
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار