کدخبر : 5704 تاریخ انتشار :
A

چالش های سخت برانکو در تیم ملی چین

چالش های سخت برانکو در تیم ملی چین

چین، چهاردهمین تیم منحصربه‌فرد برانکو ایوانکوویچ به عنوان سرمربی است و اژدهای قاره کهن امید دارد تا برای دومین مرتبه به این مسابقات صعود کند.

به گزارش ورزش360، برانکو ایوانکوویچ، از سوی فدراسیون فوتبال چین به عنوان سرمربی جدید اژدهای قاره کهن انتخاب شد تا در آستانه 70 سالگی چالشی دیگر را سپری کند. برانکو که در جام ملت‌های آسیا نمایش ضعیفی با عمان داشت و تیمش در همان دور گروهی با جام وداع کرد، سکان هدایت تیمی را در دست گرفته که آن‌ها هم در دور نخست جام هجدهم، بدون گل زده، قطر را ترک کردند و به خانه بازگشتند و حالا در پی جبران مافات هستند.

چین، چهاردهمین تیم برانکو

چین، چهاردهمین تیم منحصر‌به‌فرد برانکو در دوران سرمربی‌گری‌اش به حساب می‌آید. او پیش از چین هدایت‌کننده تیم‌های وارتکس، سِگِستا، ریِکا، هانوفر، ایران زیر 23 سال، ایران، دیناموزاگرب، شاندونگ لولنگ، الاتفاق، الوحده امارات، پرسپولیس، الاهلی و عمان بوده است. ایوانکوویچ پس از ایران و عمان مجددا قرار است یک تیم ملی را هدایت کند و باید دید در آستانه هشتمین دهه زندگی‌اش چه نتیجه‎‌ای رقم می‌خورد.

بازگشت به سرزمین اژدها پس از 13 سال

برانکو پس از حدود 13 سال بار دیگر سر از چین درآورد. او حدفاصل سال‌های 2009 تا 2011 سرمربی تیم شاندونگ لولنگ بود و موفق شد با این تیم در سال 2010 قهرمان سوپرلیگ شود. البته ماجرا به همین شیرینی ادامه پیدا نکرد و تیم تحت هدایت او در دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا حذف شد. برانکو پیش از دیدار آخر، به واسطه شکست 2 بر یک مقابل جونبوک موتورز از سمت خود برکنار شد. این سرمربی کروات در مدت مذکور 46 بار روی نیمکت شاندونگ نشست که نتیجه‌اش 24 برد، 11 مساوی و 11 باخت بود.

48 تیمی شدن جام جهانی و رویای دومین حضور در جام جهانی

48 تیمی شدن جام جهانی و افزایش سهمیه‌های آسیا باعث شده تا تیم‌های درجه 2 قاره کهن نیز امیدوار به حضور در این رویداد بزرگ باشند و چین با سابقه یک حضور در سال 2002، امیدوار است تا چنین اتفاق بزرگی برایش رخ بدهد. در حال حاضر در دور دوم مقدماتی جام جهانی 2026 به سر می‌بریم و 2 تیم برتر 9 گروه، به دور سوم راه پیدا می‌کنند و صعودشان به جام ملت‌ها را هم قطعی خواهند کرد. 18 تیم راه یافته به دور سوم در سه گروه 6 تیمی به مصاف یکدیگر خواهند رفت و 2 تیم صدرنشین، مجوز حضور در جام بیست‌وسوم را به دست می‌آورند. تیم‌های سوم و چهارم هر گروه در مرحله چهارم انتخابی، در قالب 2 گروه سه تیمی مهیای جدال با یکدیگر می‌شوند و سرگروه 2 گروه به عنوان تیم‌های هفتم و هشتم به جام جهانی آمریکا، مکزیک و کانادا صعود می‌کنند. البته همچنان یک تیم آسیایی شانس حضور خواهد داشت و باید از 2 پلی‌آف عبور کند. 

در حال حاضر چین در گروه سومِ دور دوم پس از غلبه بر تایلند و قبول شکست مقابل کره‌جنوبی با سه امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفته است. مهم‌ترین چالش سرمربی جدید چین این است که تیمش در حال حاضر بتواند در جمع 2 تیم برتر باشد. احتمالا در این گروه کره صدرنشین خواهد بود و سنگاپور نیز شانس چندانی برای صعود ندارد. با این اوصاف رقابت اصلی بین چین و تایلند است. پیش از این اژدهایان موفق شدند تایلند را در خانه‌اش با حساب 2 بر یک شکست دهند و گامی بلند به سمت صعود بردارند. برانکو فرصت این را دارد تا در 2 مسابقه بعدی مقابل سنگاپور، فاصله با تایلند را افزایش دهد و حضورش در جمع 18 تیم پایانی را مسجل کند.

چین نیاز به تغییر نسل دارد

یکی از مهم‌ترین وظایف برانکو در تیم جدیدش، تغییر نسل است. در لیست چین برای جام ملت‌های آسیا 12 بازیکن بالای 30 سال سن داشتند و به نظر می‌رسد ایوانکوویچ و دستیارانش باید قلم قرمز بر روی نام‌هایی چون وانگ دالی (35 سال)، ژانگ لین‌پنگ (34 سال)، وو شی (35 سال) و تان لونگ (35 سال) بکشد.

باید دید برانکو در یکی از آخرین آزمون‌ها سرمربی‌گری خود چه نمایشی خواهد داشت. او به کشوری رفته که فوتبالش طی چند سال اخیر با افتی فاحش مواجه شده است.

 

منبع فوتبال360
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار