کدخبر : 15561 تاریخ انتشار :
A

مهسا قربانی در حد علیرضا فغانی تابوشکن!

مهسا قربانی در حد علیرضا فغانی تابوشکن!

قضاوت مهسا قربانی در یک دیدار از تورنمنت مردان، به دلایل متعددی برای فوتبال ایران حائز اهمیت است.

به گزارش ورزش 360، صبح امروز با انتشار خبر قضاوت مهسا قربانی در دیدار تیم‌های ملی زیر 20 سال مردان افغانستان و تاجیکستان، موجی در ستایش این داور سد شکن ایجاد شد. قربانی که حدود یک ماه قبل با قرار گرفتن در کوبل داوری دیدار مس رفسنجان و سپاهان اصفهان در فینال جام حذفی، به نخستین داور زن ایرانی تبدیل شد که در کوبل داوری یک مسابقه از مردان قرار می‌گیرد؛ از صبح مورد توجه اغلب رسانه‌ها قرار گرفته است اما این تابو شکنی، از منظرهای دیگر هم برای خود او جذابیت بسیاری دارد و گام مهمی در مسیر زندگی حرفه‌ای او البته سایر داوران زن فوتبال ایران محسوب می‌شود.

حدود سه سال قبل فیفا نام مهسا قربانی را به همراه انسیه خبازمافی‌نژاد در لیست نامزدهای قضاوت در جام جهانی 2023 زنان قرار داد اما عدم رعایت دو فاکتور مهم یعنی عدم استفاده مستمر از کمک داور ویدیویی و عدم قضاوت در مسابقات مردان، سبب شد که این دو داور از لیست نهایی فیفا خط بخورند و روزهای بسیار تلخی را پشت سر بگذارند. روزهای تلخی که حالا بعد از نزدیک به سه سال به سر آمده و مهسا امیدواری زیادی به حضور در جام جهانی 2027 زنان دارد.

داور 34 ساله فوتبال ایران که به دلیل رکورد شکنی‌های بسیار، در سال‌های اخیر مورد توجه علاقمندان به فوتبال و حتی مردم عادی بوده است اما با این وجود در هیچ شبکه اجتماعی فعالیت ندارد و روی هدف خود که قضاوت در جام جهانی است؛ تمرکز کرده است. قربانی که پیش از این در مسابقات زیر 14 سال پسران هم قضاوت داشته، سپس با حضور در کوبل داوری فینال جام حذفی و حالا با قضاوت در دیدار مردان افغانستان و تاجیکستان، مجموعه‌ای از اولین‌ها را در اختیار خود می‌بیند. 

او حالا با صاف کردن مسیر سختی که سال‌ها داوران زن ایرانی از جمله انسیه خبازمافی‌نژاد، مهناز ذکایی و خود او، گرفتار آن شده بودند؛ گام بسیار مهمی در سرنوشت داوران زن فوتبال ایران برداشته است و شانس بسیار بالایی برای قضاوت در جام جهانی 2027 زنان که به میزبانی برزیل برگزار می‌شود؛ خواهد داشت. جام جهانی که با توجه به روند نزولی تیم ملی زنان در دو سال گذشته، حضور تیم ملی ایران در آن بسیار بعید است اما با عملی شدن دو درخواست فیفا از داوران الیت، حضور مهسا قربانی در این تورنمنت بزرگ، دور از ذهن نخواهد بود.

 

منبع ورزش3
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار