کدخبر : 3539 تاریخ انتشار :
A

آشنایی با انواع کلاس‌های زومبا

رومبا داری زشته‌های متفاوتی است که در این مطلب با آنها آشنا می شوید.

به گزارش ورزش 360، با توجه به هدف شما باید با انواع این ورزش آشنا باشید تا بتوانید کلاس‌ مورد نظر خود را به درستی پیدا کنید.

برای این‌که بدانیم زومبا دقیقا چیست باید به آمریکای لاتین سفر کنیم. مردم آمریکای جنوبی روحیه شادی دارند و در اکثر مواقع با موسیقی‌های پرنشاط لاتین در حال رقص و پایکوبی‌‌اند. تا این‌که یک مربی کلمبیایی به نام آلبرتو پرز در سال ۱۹۹۹ سازمان زومبا را تاسیس کرد.

در حقیقت زومبا همان ورزش ایروبیک، رقص و فیتنس است که همه باهم انجام می‌شود. اسم زومبا را از یک کلمه لاتینی برداشته‌اند که به معنای نرمش سریع و خوش گذرانی است! این ورزش بعدها بسیار فراگیر و پرطرفدار شد طوری که طبق آمار سایت رسمی زومبا، تعداد رقصندگان این ورزش حدود ۱۵ میلیون نفر از ۱۸۰ کشور مختلف جهان است.

اساساً، زومبا یک تجربه تمرینی سرگرم کننده و پر انرژی است که شما را از ورزش هیجان‌زده می‌کند. ورزش زومبا تا حدی هیجان‌انگیز و مفرح است که برخلاف کلاس‌های ورزشی دیگر، هر هفته برای شروع کلاس‌هایتان لحظه‌شماری خواهید کرد.

در ابتدا، بهتر است با انواع کلاس‌های مختلف که در سراسر دنیا درحال برگزاری است و همچنین سبک‌های مختلف این ورزش آشنا شویم. ورزش زومبا، تلفیقی از چهار سبک حرکات موزون میرن که، سالسا، سامبا، کومبیا و گاهی اوقات هیپ‌هاپ است که نشاط و شادابی این ورزش را چند برابر می‌کند.

۱. زومبا تونینگ

این نوع ورزش زومبا در خانه یا باشگاه یک تمرین هوازی کامل است که با استفاده از وزنه، حرکات ریتمیک زومبا را دنبال می‌کند. در این کلاس آموزش زومبا تمامی عضلات ران‌ها، بازوها و شکمتان درگیر خواهد شد.

۲. زومبا قدرتی

در هنر زومبا تونینگ تسلط دارید و آماده چالش و هیجان جدی‌تری هستید؟ آن را در زومبا قدرتی بالا ببرید. جایی که شما تمرینات قدرتی شدیدتری را انجام می‌دهید و احتمالاً حتی سراغ وزنه‌های سنگین‌تری بروید و حرکات رقص زومبا را با وزنه سنگین انجام دهید. اگر علاقه‌مند به کار با وزنه هستید، می‌توانید حتی بدنسازی در خانه با وزن بدن یا همان با وسیله دلخواهتان را کاملا مثل باشگاه تجربه کنید.

۳. زومبا طلایی

زومبا طلایی یا همان گلد، مختص افراد میان‌سال و کهن‌سال است. در این کلاس‌های آموزش زومبا سبک آهنگ، سرعت انجام و نوع حرکات، همه و همه براساسِ سلیقه و نیاز میان‌سالان و کهن‌سالان انتخاب می‌شود تا با انجام این تمرینات، تعادل و هماهنگی بدنشان را بهبود ببخشند.

۴. زومبا آبی

بدون شک کلاس‌های این نوع برای افرادی است که عاشق آب و آب‌تنی هستند. کافی است تصور کنید ورزش‌کردن و تحرک‌داشتن داخل آب استخر تا چه حد نشاط‌آور خواهد بود. البته تنها فایده زومبا در آب، نشاط آن نبوده، بلکه در حین ورزش‌کردن داخل آب، مقاومت آب هم به شدتِ تمرینات، اضافه شده و بدنتان با سرعت بیشتری روی فرم خواهد آمد.

۵. زومبا استپ

زومبا در خانه یا باشگاه با استپ، ترکیبی از حرکات استپ ایروبیک و زومبا بوده که با هدف افزایش قدرت عضلانی و چربی‌سوزی ایجاد شده است. اگر می‌خواهید پاهای خوش‌فرم و زیبا داشته باشید، حتماً زومبا در خانه یا باشگاه با استپ را انجام دهید.

۶. زومبا کودکان

این کلاس با هدف تناسب اندام و نشاط کودکان ۷ تا ۱۱ سال طراحی شده تا کودکان، سبک زندگی سالم‌تری را در پیش گرفته و زندگی بانشاط‌تری داشته باشند. این کلاس باعث می‌شود تا کودکانتان اعتمادبه‌نفس بیشتری داشته باشند و از طریق بازی و ورزش، بدنشان به هماهنگی بیشتری برسد.

سخن پایانی

ورزش زومبا یک ورزش مفرح و سرگرم‌کننده است. بعد از آشنایی با این ورزش و تمرین با ویدیو آموزش زومبا متوجه تغییرات جسم و ذهنتان خواهید شد. زومبا در خانه برای لاغری و تناسب اندام هم می‌توانید انجام دهید. خانه یا باشگاه فرقی نمی‌کند.

مهم انجام این تمرینات و رسیدن به نتایج فوق‌العاده آن است. یادتان باشد که لباس‌ها و کفش‌هایی که برای انجام تمرینات انتخاب می‌کنید نیز بسیار مهم است؛ چون موقع انجام این ورزش، دائماً باید در حال حرکت و پرش باشید.

منبع فیتامین
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار