کدخبر : 3150 تاریخ انتشار :
A

تراژدی‌های وحشتناک در زندگی شخصی قهرمان بدنسازی

تراژدی‌های وحشتناک در زندگی شخصی قهرمان بدنسازی

تونیو بارتون بدنساز شناخته شده دسته اوپن در زندگی شخصی خود چند تراژدی دردناک را تجربه کرده است.

به گزارش ورزش 360، تونیو بارتون در سال 2023 میلادی موفق شد از رتبه شانزدهم مشترک شلوغ‌ترین لاین‌آپ تاریخ مستر المپیا، به رتبه هشتم این رقابت برسد و این در حالی رخ داد که او در همین سال میلادی، قهرمانی در نیویورک پرو را تجربه کرده بود.

هنوز سال‌های زیادی از رخ دادن تراژدی‌های وحشتناک پی در پی در زندگی وی نگذشته، با این حال تونیو در هر شرایطی موفق به ادامه مسیر خود شده و حال در میان 8 بدنساز برتر مستر المپیا قرار گرفته و چشم به رتبه‌های بالاتر در سال آتی دارد.

تونیو را با کاندیشنینگ عجیب و غریب خود می‌شناسند، بدنساز سابقا 212 پوندی که پادشاه نیویورک است و سابقه قهرمانی در خانه (رینو، نوادا) را هم داشته و مورد ستاش بدنسازی چون دکستر جکسون بوده است.

تونیو بارتون متولد و بزرگ شده رینو، نوادا است، شهری نه چندان بزرگ که آمار جرم و جنایت بالایی دارد. آمار جرم و جنایت در رینو 35 درصد بیشتر از میانگین آمریکا است و این شهر در لیست شهرهای آمریکایی از این لحاظ، در میان 10 درصد خطرناک قرار دارد.

در چنین فضایی، تونیو به فوتبال آمریکایی مشغول شد و تا سال 2016، یک فوتبالیست به معنای واقعی کلمه بود. پسری که بدون نعمت حضور پدر بزرگ شده بود، در بازگشت به رینو تراژدی‌های متوالی را تجربه کرد.  در سال 2017 او مرگ برادر، دو دوست نزدیک و دو عضو دیگر از خانواده‌اش را تنها در چند ماه تجربه کرد.

برادر او در یک حادثه گنگستری درگذشت و اتفاق مشابهی برای یکی از دوستان صمیمی تونیو رخ داد. دوست دیگر او قربانی خشونت خانگی شد و دو تن دیگر از نزدیکانش به دلیل بیماری فوت شدند. 

او در تلاش برای عضویت در پلیس بود و حدفاصل سال‌های 2017 و 2018 در دانشگاه حقوق کیفری و جرم‌شناسی خوانده است. او در سال 2021 و زمانی که برای حضور در مسابقات لژیون پرو راهی رینو شده بود، از هدف بزرگ خود برای پایان تکمیل تحصیلات خود و فعالیت به عنوان پلیس گفته بود. این هدف مشترک تونیو و رایان دوست صمیمی‌اش بود، دوستی که با دو گلوله‌ای که به سینه‌اش برخورد کرده بود، درگذشت.

برادر کوچک‌تر تونیو نیز پایان تلخی داشت و قربانی جنگ‌های گنگستری بود. خود تونیو در این باره گفته بود:

او در زمان اشتباه، در یک مکان اشتباه بود.

برادر تونیو بارتون به حضور او در دنیای بدنسازی افتخار می‌کرد و  در تلاش بود در این مسیر به تونیو بپیوندد. 

تونیو بارتون، پاندمی و مستر المپیا

تونیو از سال 2018 در مسابقات NPC حضور یافت و در نهایت کارت حرفه‌ای خود را در سال 2019 و در مسابقات NPC قهرمانی آمریکا دریافت کرد. تونیو در رده وزنی 90- کیلوگرم به قهرمانی رسید و کارت حرفه‌ای دریافت کرد، مسابقاتی که نیک واکر در دسته فوق سنگین وزن (102+ کیلوگرم) حضور داشت و در آن رقابت موفق به دریافت کارت حرفه‌ای نشد. در واقع تونیو با شرایط وزنی 212 پوند پیش از نیک واکر حرفه‌ای شد و یک سال بعد از او در رقابت‌های حرفه‌ای شرکت کرد.

علت را باید در سال 2020 جست‌وجو کرد، زمانی که تونیو بارتون در یک بیمارستان روان‌پزشکی کودکان در رینو کار می‌کرد. با آغاز پاندمی کووید 19، بسیاری از کارکنان آن بیمارستان شغل خود را ترک کردند، اما تونیو به حضور خود در آن بیمارستان ادامه داد و از تجربیات تلخ گذشته خود برای کمک به بیماران استفاده کرد، موضوعی که عاملی برای غیبت این بدنساز در مسابقات بدنسازی سال 2020 بود.

او از سال 2021 ابتدا در دسته 212 پوند موفق ظاهر شد و بعد از قهرمانی در ایندی پرو و دهمی در المپیا، تصمیم به حضور در دسته اوپن گرفت و در پنجمین تلاش خود در دسته اوپن، به قهرمانی در استیج لژیون پرو رسید.

قهرمانی در استیج لژیون پرو در رینو، او را به المپیا 2022 رساند، رقابتی که با شانزدهمی مشترک و به پایان رسید. بهار امسال او قهرمانی در نیویورک پرو را تجربه کرد و در جهشی شگفت انگیز، در مستر المپیا 2023 در جایگاه هشتم قرار گرفت.

تونیو بارتون، یک بدنساز آندرریتد

با وجود اینکه تونیو بارتون با تتوهای متعدد خود در بالاتنه، که در بدنسازی بسیار کمیاب است، شناخته شده، ولی در واقع او یکی از کاندیشن‌ترین بدنسازان حاضر در دسته اوپن است. این بدنساز سابق دسته 212 پوند، با کمر باریک، شیپ بدنی زیبا، عضلات سه بعدی و گرد، کاندیشنینگ فوق‌العاده و بدنی که تقریبا هیچ ضعف بزرگی ندارد، در دو سال اخیر پیشرفت کاملا محسوسی داشته و حال در اندیشه تداوم این روند و رسیدن به جمع نفرات برتر مستر المپیا است.

با وجود پیشرفت شگفت انگیزی که داشته، تونیو بارتون در مقایسه با بدنسازانی چون ریگان گرایمز، مایکل کریزو و حتی هانتر لابرادا، کمتر مورد توجه بوده و با وجود آن که برای دفاع از عنوان خود در نیویورک پرو آماده می‌شود، به ندرت از او به عنوان یکی از چهره‌های جذاب بدنسازی در دسته اوپن یاد شده است.

تونیو بارتون در چهارمین استیج اوپن سال، نیویورک پرو 2024، با تکیه بر کاندیشنینگ بالای خود به دنبال اثبات این موضوع خواهد بود که چرا به او لقب «درنده» داده‌اند. از او به عنوان جانشین خلف دکستر جکسون یاد شده و تونیو یکی از بدنسازانی که «تیغه» به تمجید از آنها پرداخته است.

منبع سرخ نیوز
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار