کدخبر : 2913 تاریخ انتشار :
A
از حرکت اسکات تا لانج

بهترین تمرینات برای تقویت عضلات پایین بدن

بهترین تمرینات برای تقویت عضلات پایین بدن

به گزارش ورزش 360، برای دستیابی به هدف تناسب اندام لازم است که در کنار تمرینات عادی، تعدادی حرکات تمرینی نیز برای تقویت عضلات پایین‌تنه انجام دهید. باید بدانید که تمرینات مناسب جهت تقویت عضلات پایین بدن تنوع زیادی دارند. بهتر است که چنین تمریناتی را حتما در برنامه تمرین روزانه خود قرار دهید. در ادامه مطلب با بهترین تمرینات برای تقویت پایین‌تنه آشنا می‌شویم.

حرکت اسکات؛ بهترین حرکت برای تقویت عضلات باسن و ران

حرکت اسکات یکی از تمرینات مناسب جهت تقویت عضلات پایین بدن به شمار می‌رود که به طور مستقیم روی عضلات باسن و ران تاثیر می‌گذارد. برای انجام این حرکت ابتدا باید صاف بایستید. سپس پاهای خود را کمی بیشتر از عرض شانه باز کنید. در این حالت کمر و پشت شما باید کاملا صاف باشند. اکنون دست‌های خود را مقابل صورت نگه داشته و به‌آرامی بنشینید.

بدن خود را تا جایی پایین بیاورید که ران‌های شما با زمین زاویه 90 درجه داشته باشند. به مدت دو ثانیه در همین حالت باقی بمانید و سپس به حالت اولیه خود برگردید. برای دریافت نتیجه مطلوب این حرکت را بین 10 تا 12 بار در 3 ست تکرار کنید. پس از مدتی با افزایش توانی بدن خود می‌توانید تعداد تکرارها و ست‌ها را افزایش دهید.

4879114

حرکت لانج خوابیده در حالت پلانک؛ تمرینی برای تقویت تمام عضلات پایین‌تنه و شکم

حرکت لانج خوابیده در حالت پلانک یکی دیگر از تمرینات مناسب جهت تقویت عضلات پایین بدن به شمار می‌رود. این حرکت تمام عضلات پایین‌تنه را به همراه عضلات شکم درگیر می‌کند. برای انجام این حرکت ابتدا باید در حالت پلانک روی زمین قرار بگیرید. سپس پای چپ را بلند کنید و تا جای ممکن به سمت بیرون حرکت دهید.

اکنون به حالت اولیه خود برگردید و به مدت دو ثانیه صبر کنید. به این ترتیب عضلات شما چند لحظه فرصت استراحت خواهند داشت. سپس پای راست خود را بلند کرده و تا جای ممکن به سمت بیرون حرکت دهید. بهتر است برای گرفتن نتیجه مطلوب این حرکت را با هر پا بین 8 تا 10 بار در 3 ست انجام دهید. به این ترتیب تمام عضلات پایین‌تنه و شکم درگیر شده و تقویت می‌شوند.

Knee-In-Planks

در این مطلب با عضلات پایین‌تنه، اهمیت تقویت آن‌ها و تمرینات مناسب جهت تقویت عضلات پایین بدن آشنا شدیم. به طور کلی تقویت این عضلات برای بهبود عملکرد تمام بدن در انجام ورزش‌ها و تمرینات بدنسازی ضروری است. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت مجموعه فیت کلاب یک برنامه تمرینی برای تقویت عضلات پایین‌تنه خود دریافت کنید. تنها کافی است که با شماره تلفن 02191090095 تماس بگیرید.

سوالات متداول

عضلات پایین بدن شامل کدام عضلات می‌شود؟

این عضلات شامل عضلات باسن، چهارسر ران، همسترینگ و ساق پا می‌شوند.

چرا باید عضلات پایین‌تنه را تقویت کنیم؟

تقویت این عضلات به کالری‌سوزی بهتر و بیشتر و بهبود عملکرد ورزشی کمک زیادی می‌کند.

آیا تمام عضلات پایین بدن سایز بزرگی دارند؟

خیر. برخی از عضلات پایین بدن سایز کوچک‌تری دارند که به عضلات بزرگ‌تر در حرکت صحیح خود کمک زیادی می‌کنند.

بهترین تمرینات برای تقویت عضلات پایین بدن کدام‌اند؟

برخی از این تمرینات شامل حرکت اسکات لانج خوابیده در حالت پلانک می‌شوند.

منبع فیت کلاب
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار