کدخبر : 2823 تاریخ انتشار :
A

تفاوت عضله‌سازی در زنان و مردان

تفاوت عضله‌سازی در زنان و مردان

آیا زنان و مردان به یک میزان عضله‌سازی می‌کنند؟ خیر متفاوت است. این امر به این دلیل است که افزایش تستوسترون نقش مهمی در رشد عضلات دارد.

به گزارش ورزش 360، درست است که هم خانم‌ها و هم آقایان در بدن خود تستوسترون دارند، اما مردان این هورمون را به مقدار بسیار بیشتری دارند. با این حال زنان هم می‌توانند عضله‌سازی کنند و عضلات‌شان را به اندازه کافی رشد دهند.

مدت زمان بدنسازی و رشد عضلات تحت تأثیر بدنسازی و برنامه تمرینی، وضعیت فعلی بدن، درصد توده چربی و عضلانی، وضعیت هورمون‌ها (به طور کلی)، تغذیه، استراحت و وضعیت روحی و یا مصرف مکمل ها بستگی دارد. مربی باید تمام این موارد را در نظر بگیرد و سپس برای شما برنامه غذایی و تمرینی تنظیم کند تا بهترین نتیجه اتفاق بیفتد.

تجربه نشان داده که زنان و مردانی که بدنسازی را به‌تازگی شروع می‌کنند، اگر در ورزش مداومت داشته باشند و رژیم غذایی مناسبی را رعایت کنند، در مدت زمان کوتاهی به نتایج خوب و رضایت بخشی خواهند رسید.

عضله سازی چقدر طول می کشد؟

یک پرسش بسیار متداول در بین افرادی‌که شروع به بدن سازی کرده‌اند این است که «چقدر طول می‌کشد تا عضله‌سازی کنم؟» و پاسخ این پرسش می‌تواند بسیار پیچیده باشد.

این‌که چقدر طول می‌کشد و چه زمانی می‌توان اثر بدنسازی را دید به عواملی که برای عضله‌سازی برشمردیم بستگی دارد. عواملی مثل تغذیه، مصرف مکمل، برنامه تمرینی، نوع ورزش شما، پایبندی به تمرین، ریکاوری و غیره، اما عوامل دیگری نیز دخیل است.

شاید بتوان گفت مهم‌ترین عامل «ژنتیک بدنی» باشد. تیپ بدنی شما بسیار در این موضوع تاثیرگذار است. ژنتیک فقط به تیپ بدنی خلاصه نمی‌شود، در مقدار هورمون‌های بدن و متابولیسم پایه هم موثر است.

مورد بعدی که بر سرعت عضله‌سازی و تغییرات بدنسازی موثر است، سن شماست. با افزایش سن، توده عضلانی و قدرت بدنی کاهش می‌یابد – به‌ویژه در مردان، که توده عضلانی خود را با سرعت بیشتری نسبت به زنان هم سن از دست می‌دهند – با این حال عضله سازی به هیچ وجه حتی برای افراد مسن هم غیرممکن نیست. فقط شاید کمی سخت‌تر باشد.

مدت زمان تاثیر بدنسازی بانوان

دو نکته اساسی برای رسیدن به نتیجه دلخواه در کوتاه‌ترین زمان، داشتن تمرین مستمر و تغذیه مناسب است.

به‌خصوص برای خانم‌ها، داشتن تغذیه رژیمی و مناسب بسیار مهم و تاثیرگذار است. هر اندازه که میزان و درصد چربی در بدن زنان کمتر باشد، در مدت زمان کوتاه‌تری هم به خواسته و بدن دلخواهشان می‌رسند.

تعادل هورمونی نیز در بدنسازی زنان نقش پررنگی دارد. بنابراین بهتر است، قبل از شروع عضله سازی بانوان، سطح هورمون‌های خود را تنظیم کنید تا در زمانی کوتاه‌تر به مقصد و مقصود خود برسید.

مدت زمان تاثیر بدنسازی بر لاغری

لاغری، چربی سوزی و عضله سازی با بدنسازی به عوامل متعددی بستگی دارد؛ از جمله: ژنتیک، سن، وزن، خواب، نوع تمرینات شما و … .

همه این عوامل باعث می‌شود تا زمان مشخصی را نتوان برای همه افراد تعیین کرد و هرکس با توجه به فاکتورهای گفته شده در مدت زمان متفاوتی به نتیجه برسد. در کل پیشنهاد می‌کنیم که صبور باشید، از رژیم غذایی و برنامه ورزشی‌تان به‌خوبی پیروی کنید تا بدنتان در زمانی کوتاه‌تر به فرم مناسب خود برسد.

برای شروع تغییرات بدنسازی و دستیابی سریع به تاثیر بدنسازی، شما به یک برنامه تمرینی اصولی و کاملاً شخصی نیاز دارید. بهتر است که زیر نظر مربی کار کنید تا بدونِ آسیب، در کمترین زمان ممکن به بدن ایده‌آل خود برسید.

منبع فیتامین
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار