کدخبر : 2645 تاریخ انتشار :
A

روش درست استفاده از تردمیل

روش درست استفاده از تردمیل

استفاده درست از تردمیل تقریبا اصول خاصی دارد که باید انجام دهید.

به گزارش ورزش 360، شما باید استقامت خود را به تدریج افزایش دهید تا از آسیب، سرگیجه و مشکلات فشار خون یا کم آبی بدن‌تان پیشگیری کنید. با دنبال کردن این راهنمای گام به گام، نحوه استفاده از تردمیل را بیاموزید.

نکته اول: اگر مشکلات مفصلی یا قلبی دارید، حتما قبل از شروع تمرین‌تان با پزشک خود مشورت کنید.

قدم اول: کفش ورزشی مناسب تهیه کنید!

یک جفت کفش راحت برای دویدن بخرید. کفش مناسب یعنی کفشی که کف آن نرم باشد، از گودی کف پا و مچ حمایت کند و فضای انگشتان پا هم آزاد باشد.

قدم دوم: آب و مایعات کافی بنوشید!

یک بطری آب حداقل نیم لیتری با خود داشته باشید تا قبل از تمرین، حین استراحت و پس از پایان ورزش‌تان، آب بنوشید؛ چراکه تمریناتی مثل دویدن، تعریق بالایی دارد و ممکن است شما را دچار کم آبی کند.

قدم سوم: گرم کردن و سرد کردن را انجام دهید!

۵ دقیقه قبل و بعد از هر جلسه تردمیل را به پیاده روی با سرعت ۲ تا ۳ کیلومتر در ساعت اختصاص دهید. گرم کردن و سرد کردن ضروری است. در غیر این صورت ممکن است که آسیب ببنید.

​قدم چهارم: دستان‌تان حین دویدن آزاد باشد!

برای بهره بردن از فواید تردمیل، دستان شما باید آزاد باشند و به طور طبیعی حرکت کنند. ممکن است وسوسه شوید که دسته‌های جلوی تردمیل را نگه دارید تا تعادل‌تانحفظ شود، اما این کار اشتباه است و وضعیت استاندارد بدن حین دو را مختل می‌کند.

قدم پنجم: به تنظیمات روی تجهیزات توجه کنید!

به تنظیمات روی تجهیزات دقت کنید. یاد بگیرید عددهای مربوط به سرعت و مسافت کدام است و چگونه شیب دستگاه را تنظیم می‌شود. حتما شیب دستگاه را مطابق شرایط خودتان تنظیم کنید و هرگز خود را مجبور به دویدن با سرعت بیش از حد نکنید.

قدم ششم: از گیره ایمنی استفاده کنید!

گیره ایمنی یک گیره‌ برای خاموش شدن اضطراری تردمیل است. اگر ناگهان در حین دویدن یا پیاده روی، تعادل خود را از دست بدهید، گیره ایمنی از زمین خوردن یا آسیب جدی جلوگیری می‌کند و برای افراد تازه کار ضروری است.

قدم هفتم: یک تمرین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ای با سرعت متوسط انجام دهید (برای مبتدیان)

پس از گرم کردن ۲۰ تا ۳۰ دقیقه با سرعت مناسب و متوسط بدوید. در ۱۵ دقیقه اول تمرین، به احتمال زیاد کربوهیدرات‌هایی را م‌ سوزانید که اخیراً خورده‌اید. بعد از ۱۵ دقیقه شروع به سوزاندن چربی می‌کنید و وارد فاز استقامتی می‌شوید.

اگر هم یک دونده باسابقه هستید، طبق برنامه‌ای که دارید (سرعت، مسافت، شیب دستگاه و…) تمرین خود را انجام دهید.

قدم هشتم: کم کم سرد کنید!

به مدت ۵ دقیقه و هر دقیقه به آرامی سرعت خود را پایین بیاورید. پس از پیاده شدن از تردمیل هم حرکات کششی انجام دهید تا عضلات شما هم سرد شوند. به این ترتیب یک تمرین خوب خواهید داشت و از فواید تردمیل بهره‌مند می‌شوید.

 

منبع فیتامین
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار