کدخبر : 2641 تاریخ انتشار :
A

بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم

بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم

اگر قصد مصرف مکمل را دارید یا حتی کودک‌تان کمبود وزن دارد و پزشک مصرف مکمل چاقی را برای افزایش وزن توصیه کرده، حتما این مطلب را تا پایان بخوانید

به گزارش ورزش 360، انواع مکمل افزایش وزن و حجم را کسانی‌که دچار کمبود وزن شدیدی هستند (یا به هر دلیلی نیاز به افزایش وزن زیادی دارند) تا کمبود وزن‌شان را در مدت کوتاهی برطرف کنند. مکمل افزایش وزن کالری بسیار بالایی دارد و در برندها و اسامی مختلفی تولید می‌شود. این مکمل را ورزشکاران، برخی بیماران و یا برخی کودکان مصرف می‌کنند.

اگر قصد مصرف مکمل را دارید یا حتی کودک‌تان کمبود وزن دارد و پزشک مصرف مکمل چاقی را برای افزایش وزن توصیه کرده، حتما این مطلب را تا پایان بخوانید تا همه چیز را درباره این مکمل‌ها بدانید.

آیا مکمل‌ها می توانند به افزایش وزن کمک کنند؟

بله! مکمل افزایش وزن و حجم، منبع خوبی از کالری‌ها و مواد مغذی مفید است و قطعا می‌تواند به افزایش وزن کمک کنند! اما وقتی از مکمل صحبت می‌کنیم، منظورمان چه مکملی است؟

مکمل‌های غذایی (مثل ویتامین‌ها و مواد معدنی) به دلیل پوشش کمبود ویتامین‌های بدن،

مکمل‌های بدنسازی (مثل پروتئین‌ها یا گینر) به دلیل تامین کالری بیشتر

مکمل‌های دارویی به دلیل برطرف کردن یک بیماری یا نقص در سلامتی

با این حال، مکمل‌ها باید فقط برای تکمیل کننده رژیم غذایی شما استفاده شوند (نه به عنوان جایگزینی برای غذاهای کامل و غنی از مواد مغذی).

مکمل افزایش وزن و حجم

ترکیبات مکمل افزایش وزن و حجم چیست؟

محتوای مکمل افزایش وزن معمولا کربوهیدرات فراوان و سپس پروتئین و البته مقادیری چربی است و کالری هر پیمانه بسیار بالاست (حتی تا ۱۰۰۰ کالری) به همین دلیل به وزن‌گیری شما کمک فوق‌العاده‌ای می‌کند.

مکمل افزایش حجم هم کارکرد مشابهی دارد و برای افزایش حجم و وزن استفاده می‌شود. تفاوتی که این دو باهم دارند، در مقدار درصد کربوهیدرات و پروتئین است. در مکمل افزایش حجم، مقدار پروتئین بیشتر است و برای کسانی‌که درحال انجام تمرینات بدنسازی و حجیم کردنِ عضلات‌شان هستند، مناسب است.

مکمل افزایش وزن و حجم چه فوایدی دارد؟

اگر مکمل افزایش وزن و حجمی را استفاده می‌کنید که کاملا برای‌تان مناسب است، این مکمل فواید فراوانی برای شما دارد. از جمله:

جبران کمبود وزن

تأمین کالری موردنیاز

ترکیبات مغذی برای بدن

ریکاوری بهتر و باکیفیت‌تر

افزایش سرعت عضله‌سازی

کاهش آسیب‌دیدگی به عضلات

بهترین زمان برای مصرف مکمل افزایش وزن و حجم

با مشورت مربی خود می‌توانید حدود ۱۰ الی ۲۰ گرم مکمل‌تان را در این وعده‌ها مصرف کنید:

وعده صبحانه

وعده قبل تمرین

وعده پس از تمرین

حتما بخوانید

بهترین دوز و زمان مصرف مکمل بدنسازی

انواع مکمل افزایش وزن و حجم

در این قسمت به انواع مکمل افزایش وزن و حجمی که ورزشکاران و بدنسازان استفاده می‌کنند اشاره می‌کنیم. انواع مختلفی از مکمل‌های بدنسازی (مثل پودرهای پروتئینی، حجم دهنده‌ها، کراتین و مکمل‌های قبل از تمرین) هستند که در صورت ترکیب با یک رژیم غذایی متعادل، به افزایش وزن کمک می‌کنند.

به طور کلی، اگر فقط به دنبال افزایش کالری دریافتی خود هستید، پودرهای پروتئین و گینرها بهترین گزینه برای شما هستند. از سوی دیگر، اگر قصد دارید حجم بگیرید، پودر کراتین را در نظر داشته باشید.

پودرهای پروتئینی

پودرهای پروتئینی مثل وی، برای کسانی که دنبال افزایش پروتئین دریافتی خود هستند گزینه هوشمندانه‌ای هستند. پروتئین نقش اساسی در ساخت و حفظ توده عضلانی دارد. با این حال، غیر از پروتئین باید در شرایط کالری مازاد و همچنین انجام تمرینات قدرتی منظم باشید تا حجم بسازید.

گینرها

گینر پودری است که پروتئین و کربوهیدرات را ترکیب کرده! برای کسانی که نمی‌توانند کالری مازاد را فقط از طریق غذا تامین کنند، ممکن است که انتخاب خوبی باشد، مثل کسانی که دچار کمبود وزن بسیار شدید هستند. این محصولات به طور کلی حاوی ۳۰۰ کالری یا بیشتر در هر وعده هستند.

کراتین

کراتین هم یک نوع پروتئین است اما برای عضله سازی بسیار کاربرد دارد. برای افرادی که به دنبال عضله سازی و افزایش عملکرد ورزشی هستند، می‌تواند بسیار مفید باشد.

هنگامی که کراتین را به عنوان مکمل افزایش وزن و حجم مصرف می‌کنید، غلظت کراتین در عضلات شما افزایش می‌یابد. نتیجه این امر بهتر شدن عملکرد ورزشی و بالا رفتن عضله سازی در ورزشکار است. اما ممکن است لزوما وزن زیادی به شما اضافه نکند؛ چرا که بیشتر مکمل‌های کراتین، کالری کمی دارند. اگر با مصرف کراتین وزن گرفتید احتمالا به دلیل احتباس آب است و با قطع مصرف، وزن هم برمی‌گردد.

برای حجم گرفتن چه مکملی بخوریم

سه تا از بهترین مکمل‌های ویتامینی برای افزایش وزن

مکمل‌های ویتامین A

طبق مطالعات انجام شده، ویتامین A از رشد سلولی در اندام‌های بدن محافظت کرده و می‌تواند به افزایش وزن شما کمک کند.

مکمل‌های ویتامین B

ویتامین‌های گروه B برای تحریک گرسنگی و مصرف غذا و در نتیجه افزایش وزن مورد نیاز هستند. این مکمل‌ها به بالا بردن متابولیسم، از جمله تولید انرژی و استفاده از مواد مغذی کمک می‌کنند.

مکمل های ویتامین D

ویتامین D به افزایش وزن شما کمک می‌کند. این ویتامین توانایی بدن برای جذب کلسیم را افزایش می‌دهد که باعث افزایش وزن استخوان و افزایش وزن، به ویژه توده بدون چربی می‌شود.

منبع فیتامین
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار