کدخبر : 2425 تاریخ انتشار :
A

1 ایرانی در میان پدیده هایی بدنسازی دنیا

1 ایرانی در میان پدیده هایی بدنسازی دنیا

7 بدنسازی که برای سال 2024 باید زیر نظر داشته باشید.

به گزارش ورزش 360، در این مقاله به بررسی 7 ستاره بدنسازی می‌پردازیم که احتمالا در سال 2024 قدرت را در دست خواهند گرفت.

همه ما احساس هیجان انگیز زمانی که یک بدنساز جدید یا ناشناخته روی صحنه ظاهر می‌شود را می‌دانیم. ما آن را در سال 2022 با مایکل کریزو تجربه کردیم و اکنون تعداد مدعیان نوظهور بدنسازی در حال افزایش است.

در این گزارش به بررسی 7 ستاره بدنسازی می‌پردازیم که احتمالا در سال 2024 قدرت را در دست خواهند گرفت. مسابقات لیگ حرفه‌ای IFBB یک سال پرفراز و نشیب و با اتفاقات متفاوت را از سر گذراند و در کنار هیجانات زیاد رویدادها، لحظات ناراحت کننده و تلخی هم به ثبت رسید.

بدون شک مهمترین اتفاق قهرمانی درک لانسفورد در بخش اوپن مستر المپیا 2023 بود که باعث شد او به اولین قهرمان بدنسازی در دو دسته مختلف این رویداد تبدیل شود. اما کسانی که در این مطلب در مورد آنها صحبت می‌کنیم، ورزشکاران جدیدی هستند که سرشار از امید و پتانسیل می‌باشند.

در حالی که ستارگانی مانند سم سولک هنوز به رقابت نپرداخته اند، نمی توان منکر محبوبیت و تأثیر او بر این ورزش رو به رشد شد. لیست ما از 7 ستاره برتر بدنسازی را که در سال آینده با آینده درخشان خواهیم دید، بررسی کنید.

روبیل ماسکرا «نکزیلا»

روبیل ماسکرا پس از کسب کارت حرفه‌ای IFBB خود در مسابقات آماتور پراگ 2023، در بخش حرفه‌ای همین رویداد در کنار رقبای نام آشنایی مانند سامسون داودا و مایکل کریزو به رقابت پرداخت و با کمترین دردسر توانست در اولین مسابقه جدی خود به مقام سوم برسد.

روبیل ماسکرا که برای رقابت چالش برانگیزتر آماده است، اعلام کرد که در آرنولد کلاسیک 2024، دومین رویداد معتبر بدنسازی شرکت خواهد کرد. فیزیک بدنی فوق‌العاده بزرگ او نشان داده که می‌تواند تهدیدی جدی برای رقبای دیگرش محسوب شود. نکزیلا که با قهرمان 8 دوره مستر المپیا یعنی رونی کلمن مقایسه می‌شود، یکی از چهره‌های جذاب مسابقات سال 2024 است.

مارسلو دی آنجلیس

این بدنساز پس از اینکه سال گذشته از بخش فیزیک کلاسیک به دسته اوپن نقل مکان کرد، توانست استعداد و توانمندی خود را در میان بهترین بدنسازان دنیا نشان دهد. این بدنساز برزیلی با کمک میلوس سارسف و با تکیه بر زیبایی شناختی، حجم عضلات و کاندیشن خود می‌تواند توجهات را در سال پیش رو به خود جلب کند. او که به تازگی در مسابقات ماسل فست پرو رومانی 2023 به مقام سوم دست پیدا کرد، تلاش دارد تا در آرنولد کلاسیک 2024 برای رسیدن به قهرمانی با هادی چوپان و سامسون داودا رقابت داشته باشد.

مارسلو که با لقب «Horse: اسب» در دنیای بدنسازی شناخته می‌شود رقابت پراگ پرو را به دلیل مشکلات سلامتی در صبح برگزاری این مسابقات از دست داد، با این حال این بدنساز برزیلی آماده است تا در آرنولد کلاسیک نشان دهد که بهترین بدنساز برزیلی دسته اوپن است و در کنار بزرگان دسته اوپن، رقابتی جذاب با رافائل براندائو نیز خواهد داشت.

سم سولک

سام سولک به دلیل فیزیک بدنی فوق العاده و انتخاب‌های نامتعارفی که برای سبک زندگی خود داشته، در سال 2023 به شهرت و محبوبیت گسترده‌ای دست یافت. چه هوادارانی که به دلیل این سبک زندگی نامتعارف عاشق وی هستند یا بخاطر اعتیاد به مواد مخدر در سنین پایین از او تنفر دارند، در هر حال سولک را به دلیل دنبال کردن ورزش و تبدیل شدن به یک بدنساز حرفه‌ای مورد ستایش قرار می‌دهند

در حالی که او هنوز کارت حرفه‌ای خود را به دست نیاورده یا در مورد برنامه‌های خود برای رقابت حرفه‌ای صحبت نکرده است، کریس بامستد، قهرمان پنج دوره دسته فیزیک کلاسیک معتقد است که او یک نیروی آینده‌دار است و به گسترش و توسعه ورزش کمک می‌کند. از سوی دیگر نیک واکر، اظهار داشت که انتخاب‌های ضعیف او می‌تواند تأثیر منفی بر طرفداران جوان‌تر داشته باشد.

سولک در سال 2023 به دلیل زیاده روی در استفاده از استروئید مورد انتقادات زیادی قرار گرفت، اما سال 2024 می‌تواند یک سال متفاوت برای این بدنساز جوان باشد، البته به شرطی که او قید بخشی از درآمد افسانه‌ای خود از یوتیوب را بزند و به دنبال حضور در مسابقات بدنسازی باشد!

گود ویتو

ویتالی اوگولنیکوف خیلی زود توانست در دسته اوپن مردان توجه را به خود جلب کرد و رشد قابل قبولی را به ویژه در ناحیه پا و زانو داشته باشد. ماجراجویی او در بدنسازی با دریافت کارت حرفه‌ای از مسابقات ماسل کانتست برزیل آغاز شد و بسیاری از بدنسازان در سال‌ اخیر میلادی در انتظار حضور او در مسابقات بودند.

آسیب دیدگی عجیب و غریب گود ویتو در فیگور گیری نمایشی در برزیل و البته عدم صدور ویزا برای حضور در مسابقات اروپایی باعث شد تا این بدنساز برای کسب مجوز مستر المپیا در انتظار آخرین استیج پیش از المپیا 2023 (لژیون پرو) باشد، هر چند در آن روزها نیز وی درگیر تولد فرزند خود شد و در آن مسابقات نیز حضور نیافت.

گود ویتو اخیرا عمل فتق نیز انجام داده و در انتظار رقابت‌های سال 2024 میلادی است و اخبار غیررسمی از حضور احتمالی وی در آرنولد کلاسیک برزیل حکایت دارد.

آنتون راتوشنی

در دسته فیزیک کلاسیک آنتون راتوشنی به عنوان یک استعداد بالقوه همچنان با قدرت به مسیرش ادامه می‌دهد. آنتون که تنها 19 سال سن دارد، به خوبی توانسته قدرتش را بدنسازی به نمایش بگذارد. وی پس از قهرمانی در مسابقات ملی NPC 2023 کارت حرفه‌ایش را بدست آورد و حالا هواداران را امیدوار کرده که وی می‌تواند آینده درخشانی در این ورزش داشته باشد. راتوشنی یک دگرگونی چشمگیر در فیزیک بدنی خود به نمایش گذاشته که چهار سال طول زمان برده است. با توجه به کاندیشینی که او اخیرا از خود نشان داده است، به راحتی می‌تواند یک ستاره بزرگ در طول فصل آینده بدنسازی باشد.

کارلوس توماس جونیور

اگر از دنیای بدنسازانی که بیشتر از مسابقات و باشگاه‌های بدنسازی در فضای مجازی معروف شده‌اند دور شویم، باید بدنسازی چون کارلوس توماس جونیور را هم مورد توجه قرار دهیم. این بدنساز آمریکایی در مسابقات ملی NPC در سال 2021 به قهرمانی در دسته فوق سنگین وزن و اورالی رسید و کارت حرفه‌ای خود را دریافت کرد، هر چند اولین رقابت حرفه‌ای او تا سال 2023 به تعویق افتاد و کارلوس توماس جونیور در تگزاس پرو 2023 برای اولین بار در یک استیج حرفه‌ای حضور یافت.

کارلوس توماس جونیور در تگزاس در شرایطی در جایگاه سوم قرار گرفت که بالاتر از خود، اندرو جکد و هانتر لابرادا را مشاهده می‌کرد، دو بدنسازی که در مستر المپیا 2023 به ترتیب پنجم و ششم شدند و از سرشناس‌ترین چهره‌های دسته اوپن محسوب می‌شوند. تمرینات این بدنساز آمریکایی برای فصل 2024 از مدتی پیش آغاز شده و قابل پیش‌بینی است که وی نگاه ویژه‌ای به مسابقات بدنسازی به میزبانی آمریکا در فصل تابستان داشته باشد.

بهروز تابانی

ب

برزیلی‌ها به بدنسازان دسته اوپن خود، مارسلو دی آنجلیس، رافائل براندائو و گود ویتو می‌نازند اما در واقع باید باید به این واقعیت اشاره کرد که بهروز تابانی بدنساز بدشانس ایرانی در جایگاهی بالاتر از این دو قرار داد. بهروز در دو سال اخیر مستر المپیا را به دلیل عدم صدور ویزا از دست داده، با این حال در 4 رقابتی که حضور داشته 2 قهرمانی، یک نایب قهرمانی و یک سومی را تجربه کرده است. بهروز در رومانی 2023، سامسون داودا به شدیدا تحت فشار گذاشت و دنیای بدنسازی را شگفت زده کرد و اگر موفق به دریافت ویزای پراگ می‌شد مایکل کریزو و روبیل ماسکرای پر سر و صدا را هم می‌توانست پشت سر بگذارد.

بعد از نمایش درخشان در رومانی (یک هفته بعد از مستر المپیا 2023) کارشناسان زیادی بهروز تابانی را مدعی حضور در میان 5 نفر برتر مستر المپیا 2023 معرفی کردند و این در حالی است که پیشرفت محسوس بهروز تابانی به طور پیوسته ادامه دارد. فصل 2024 سال بسیار مهمی برای بهروز تابانی خواهد بود و او که شوک اول را به سامسون داودا در رومانی وارد کرده، برنامه‌های ویژه‌ای برای استیج‌های سال جدید میلادی دارد و اگر ویزا مجددا برای او دردسرساز نشود، شاهد درخشش او حداقل در چند استیج خواهیم بود، به هر حال او شاگرد میلوس سارسفی است که در دوران حضور خود در مسابقات، عاشق مسابقه دادن بوده است! 

 

منبع سرخ نیوز
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار