کدخبر : 2010 تاریخ انتشار :
A

علائم و دلایل مصدومیت سرشانه

علائم و دلایل مصدومیت سرشانه

درد شانه شرایطی است که می‌تواند افراد جوان و مسن را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش ورزش 360، علل هر کدام از این دردها می‌تواند متفاوت از دیگری شود و گاهی آنقدر شدت پیدا کند که فرد از کوچک‌ترین حرکتی ناتوان شود.

همان‌طور که گفتیم از آنجا که شانه بسیار انعطاف‌پذیر و ناپایدار است، مستعد درد و صدمه دیدن هم است. به گفته آکادمی جراحان ارتوپدی آمریکا، بیشتر آسیب‌های شانه مربوط به عضلات، رباط‌ها و تاندون شانه است و نه استخوان شانه.

ورزشکاران بیشتر مستعد صدمات شانه هستند. در ورزشکاران، مشکلات شانه می‌تواند به مرور زمان و با تمرینات مکرر و فشرده ایجاد شود. متاسفانه اغلب مردم این دردها را جدی نمی‌گیرند و سعی می‌کنند با نادیده گرفتن درد، آن را از سر بگذرانند که این کار خطرناک است. درد همیشه نشانه یک مشکل است و اگر نشانه‌ها را جدی نگیرید، ممکن است مشکلات شرایط سخت‌تری برای‌تان پیش بیاورد.

علل آسیب‌دیدگی عضلات شانه

ورزشکاران بیشتر در معرض آسیب‌های عضلات شانه قرار دارند. افراد مسن و صاحبان مشاغلی که شامل حرکت مکرر یا بلند کردنِ وسیله‌ای در بالای سر خود هستند نیز در معرض خطر قرار دارند. آسیب‌های عضلات شانه می‌تواند ناشی از موارد زیر باشد:

پوکی استخوان

وضعیت بد بدن به خصوص هنگام کار با تلفن همراه یا رایانه

ضرب‌دیدگی مانند زمین خوردن، وارد شدن ضربه به شانه، یا تصادف در رانندگی

ورزش‌هایی که نیاز به استفاده مکرر از سر شانه دارند، مانند: بیسبال، شنا، تنیس، والیبال، گلف

آسیب دیدگی شانه

علائم هشداردهنده آسیب‌دیدگی شانه

آسیب‌دیدگی شانه با علایمی خود را نشان می‌هد که باید به آن‌ها توجه کنیم و جدی‌شان بگیریم. اگر در ناحیه‌ی شانه، احساس درد می‌کنید، این سوالات را از خود بپرسید:

آیا شانه شما سفت شده است؟ می‌توانید بازوی‌تان را در حالت عادی بچرخانید؟

آیا احساس می‌کنید شانه‌تان سرجایش نیست و می‌تواند از جایی که باید باشد بیرون بیاید؟

آیا از قدرت لازم برای انجام فعالیت‌های روزانه خود برخوردار نیستید؟

در صورت پاسخ مثبت به هر یک از این سوالات، باید برای تعیین شدت مشکل از جراح ارتوپد کمک بگیرید.

نکته مهم: درد ناگهانی شانه (به‌خصوص شانه چپ) ممکن است نشانه حمله قلبی باشد که نیاز به مراقبت‌های فوری پزشکی دارد.

استفاده از یک برنامه سرشانه حجمی برای داشتن عضلاتِ سرشانه حجمی و قوی، علاوه‌بر این‌که در زیبایی و جذابیت اندام موثر است، در انجام امور روزانه و بهبود عملکردتان هم به کار می‌آید. متاسفانه این عضلات، زیاد در معرض آسیب هستند. بنابراین بهتر است که مراقب‌شان باشیم و تقویت‌شان کنیم.

هر بدنسازی از انجام حرکات سرشانه، هدف مشخصی دارد. در این مطلب، ضمنِ پرداختن به معرفی و اهمیت عضلات سرشانه، چندین برنامه مخصوص سرشانه هم ارائه کرده‌ایم. این حرکات برای اهداف متفاوتِ بدنسازان طراحی شده است.

منبع ویتامین
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار