کدخبر : 3674 تاریخ انتشار :
A

بررسی وضعیت گروه B جام ملت‌های آسیا

بررسی وضعیت گروه B جام ملت‌های آسیا

دور سوم مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا می‌تواند فرصت ویژه‌ای بر سر تعیین تکلیف تیم‌های صعود کننده از گروه B باشد.

به گزارش ورزش 360، در گروه دوم مسابقات جام ملت‌های آسیای ۲۰۲۳ قطر، تیم ملی استرالیا با ۶ امتیاز حاصل از دو پیروزی متوالی خودش صدر نشین است اما شرایط به نحوی است که ازبکستان حریف این تیم در دور سوم مرحله گروهی می‌تواند معادله صدرنشینی را خراب کند؛ در این گروه ازبکستان و ۴ امتیاز در رده دوم حضور دارد و در بازی پایانی به مصاف استرالیا میزبان می‌رود و تیم‌های سوریه و هند برای تعیین و تکلیف بر سر صعود به عنوان تیم سوم این گروه رودررو می‌شوند؛ اکنون شرایط صعود تیم‌های حاضر در این گروه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

استرالیا

شاگردان گراهام آرنولد یک جدال سخت با گرگ‌های سفید آسیا خواهند داشت که این جدال نقش تعیین کننده در ادامه مسیر جام ملت‌های آسیا خواهد داشت. استرالیا با کسب حداقل یک امتیاز از بازی با ازبکستان صدرنشین باقی می‌ماند و در چنین شرایطی باید به مصاف تیم سوم گروه‌های (A/C/D) برود که شرایط تقابل با تیم سوم گروه D بیشتر از دو تیم دیگر ارزیابی می‌شود.

ازبکستان

حال با فرض اینکه ازبکستان مقابل استرالیا شکست خورده و تیم دوم گروه باقی مانده، چندان هم اوضاع برایش سخت نمی‌شود. ازبک‌ها در مرحله یک هشتم نهایی می‌توانند به مصاف تیم دوم گروه F بروند که شاید تیمی از میان تایلند یا عمان باشد. البته در این میان ازبکستان باید نگاهش به جدال سوریه با هند هم باشد چرا که اگر با یک گل از استرالیا شکست بخورد و سوریه با زدن سه گل هند را شکست دهد، سوریه می‌تواند بنا به تفاضل گل بهتر جایگاه دوم این گروه را تصاحب کند.

سوریه

سوریه در طی دو دیدار خودش از ازبکستان یک امتیاز گرفت و در جدال با استرالیا عملکرد متوسطی داشت. آنها خوشحال هستند که در آخرین بازی مرحله گروهی باید به مصاف تیم ملی هند بروند و از طرفی دست کم گرفتن هندوستان شاید برای این تیم مشکل ساز شود. سوریه مشتاق شکست خوردن ازبکستان برابر استرالیا خواهد بود و خودش هم امید دارد که بتواند با زدن سه گل این تیم را شکست دهد اما فارغ از این نتایج اگر سوریه برابر هند با دو گل هم پیروز شود، خیالش راحت خواهد بود که به عنوان تیم سوم گروه قطعا صعود خواهد کرد. البته تصاویر در مسابقه با هند هم شرایط صعود را از بین نمی‌برد بلکه آنها را به پای حل معادله صعود می‌کشاند. سوریه در ۹ مسیر از ۱۰ راه صعود به عنوان تیم سوم حریف صدرنشین گروه C خواهد بود و در یک راه ممکن هم به تیم صدر نشین گروه D برخورد می‌کند.

هند

دو شکست پرگل در برابر استرالیا و ازبکستان اوضاع را برای هندوستان سخت کرده اما این تیم صرفاً با پیروزی برابر سوریه خودش را به عنوان تیم سوم حاضر در مرحله حذفی معرفی کند. در نتیجه هند برای صعود فقط باید به برد برابر سوریه فکر کند.

شرایط صعود تیم‌های حاضر در گروه B، به شرح زیر است:

تیم اول گروه B - تیم سوم گروه (A/D/C)

تیم دوم گروه B -  تیم دوم گروه F 

تیم سوم گروه B - صدرنشین گروه C/D

منبع ورزش3
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار