کدخبر : 9429 تاریخ انتشار :
A

دلشوره برزگ کشتی ایران؛ حسن یزدانی المپیک را از دست داد!؟

دلشوره برزگ کشتی ایران؛ حسن یزدانی المپیک را از دست داد!؟

سرنوشت نفر منتخب وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد ایران برای حضور در المپیک به کلاف سردرگم این رشته تبدیل شده است.

به گزارش ورزش 360، تعویق در بازگشت حسن یزدانی به اردو تیم ملی کشتی آزاد ایران موجب شده تا شایعات پیرامون سلامت جسمی این قهرمان بیش از پیش باشد. قرار بود یزدانی از اول اردیبهشت‌ماه به اردو تیم ملی اضافه شود اما وی پس از مشورت با کادرفنی این بازگشت را به زمان دیگری موکول کرد زمانی که هنوز تاریخ دقیق آن مشخص نیست. هر چند که تردید یزدانی برای بازگشت به اردو تیم ملی حیرت رسانه‌ها را به دنبال داشت اما روز گذشته خبری منتشر شد که نشان داد که شیرشاه هنوز از سلامت جسمی و میزان آمادگی خود برای حضور در اردو تیم ملی مطمئن نیست.

تاخیر در بازگشت یزدانی به اردو، همزمان با انتشار عکس هایی از تمرینات کامران قاسمپور حکایت از آن دارد که کادرفنی بیش از پیش نسبت به میزان آمادگی یزدانی تردید دارند. این تردید در حالی است که قرار بود یزدانی به همراه قاسمپور به مسابقات رنکینگ‌دار بوداپست اعزام شوند تا در مجارستان یک تست نهایی از این ۲ مدعی برای حضور در وزن ۸۶ کیلوگرم گرفته شود.

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون ۲۱ فروردین در خصوص برگزاری انتخابی بین حسن و کامران گفت: قطعا هر تصمیمی به نفع تیم ملی کشتی کشورم باشد را می‌گیرم. درباره وزن ۸۶ کیلوگرم هر احتمالی وجود دارد. اینکه حسن آقا انتخاب شود و اینکه کشتی انتخابی بگذاریم، همه چیز به وضعیت کتف حسن آقا بستگی دارد. ما بر اساس وضعیت حسن تصمیم می‌گیریم، اما حتما اشتباهی که دوره خود من شد و بدون تست به المپیک رفتم را نباید بگذاریم تکرار شود. باید حسن بخاطر خودش هم که شده تست شود.

وی این را هم گفت: کتف حسن از ۳ جا عمل شده و عمل ساده‌ای نبوده است. دکتر گفته بود ۴ ماهه روی تشک می‌آید، اما بعد گفتند اردیبهشت به تمرینات بازمی گردد. من خودم کتف عمل کرده ام. بعد از عمل کتف باید بتوانی کشتی تمرین کنی. باید اول ببینیم وضعیت حسن چگونه است.

تاکید بر برگزاری انتخابی در وزن ۸۶ کیلوگرم و ادامه دار شدن غیبت یزدانی در اردوها موجب شد تا روز گذشته یک جلسه سه جانبه بین یزدانی، دبیر و محسن کاوه سرمربی تیم ملی در محل فدراسیون تشکیل و بعد از این جلسه اخبار غیر رسمی حکایت از انصراف یزدانی از مسابقات مجارستان داشت، اخباری که در صورت تایید موجب نگرانی اهالی کشتی خواهد بود چون یزدانی بیش از هر کارشناسی نسبت به بدن خود آگاهی دارد و به خوبی می داند که کدام تورنمنت می‌تواند برای قدرتنمایی او مناسب باشد.

البته اعلام شده که کاپیتان تیم کشتی ایران به احتمال زیاد به تورنمنت سرگسیان (۲۵ خرداد) در کشور ارمنستان خواهد رفت تورنمنتی که در زمره رنکینگ‌دارهای اتحادیه جهانی کشتی نیست و سطح آن نیز در مقایسه با مجارستان بسیار پائین است. سطح پائین این رقابت‌ها تاغ جایی بود که سال گذشته کشتی ایران برای حضور در این تورنمنت، منتخب کشتی آزاد تهران را اعزام کرد.

انصراف یزدانی از تورنمنت مجارستان نه تنها تردیدها در خصوص حضور احتمالی وی در المپیک بیشتر خواهد کرد بلکه موجب خواهد شد تا رنکینگ وی در اتحادیه جهانی کشتی نیز دچار تغییر شود. یزدانی هم اکنون با ۳۷ هزار امتیاز در جایگاه چهارم برترین‌های وزن ۸۶ کیلوگرم قرار دارد و تورنمنت مجارستان آخرین مسابقه رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی کشتی است.

با انصراف یزدانی از حضور در تورنمنت مجارستان و غیبت ادامه‌دار وی در اردو اکنون گمانه‌زنی‌ها برای حضور قاسمپور در این وزن بیش از پیش شده تا جایی که ممکن است کتف یزدانی به مهمترین حریف دوران ورزشی این قهرمان تبدیل شود و شیرشاه برای فرار از تشدید مصدومیت و فرار شکست‌های احتمالی در المپیک خود عطای این آوردگاه بزرگ را به لقای آن ببخشد تا به سرنوشت قهرمانانی مانند علیرضا دبیر گرفتار نشود.

منبع ایرنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار