کدخبر : 8565 تاریخ انتشار :
A

شیرینی فروش آواره در سودای طلای المپیک

شیرینی فروش آواره در سودای طلای المپیک

قهرمان جام جهانی وزنه‌برداری در دسته ۸۹ کیلوگرم تجربه عجیبی در زندگی شخصی و قهرمانی دارد.

به گزارش ورزش 360، پیکارهای جام جهانی وزنه‌برداری با معرفی نفرات برتر دسته‌های ده‌گانه به پایان رسید. این مسابقات آخرین مرحله انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس بود که حضور مدعیان در آن اجباری اعلام شد.

در این رقابت‌ها ایران با سه نماینده حاضر شد که حاصل این سفر ۲ سهمیه المپیک در دسته‌های ۸۹ و فوق سنگین بود. برای ایران میرمصطفی جوادی و علی داودی موفق به کسب سهمیه شدند اما رضا دهدار نتوانست حد نصاب لازم را برای حضور در جمع ۱۰ نفر برتر دسته ۱۰۲ کیلوگرم کسب کند.

جوادی برای کسب سهمیه المپیک با قهرمانانی از چین، بلغارستانی، ونزوئلا، کلمبیا و ایتالیا رقابت داشت. یکی از حریفان مطرح جوادی، ییسون لوپز بود که موفق شد رکورد جهان را در حرکت یکضرب جابجا کند.

لوپز که سابقه قهرمانی و رکورد شکنی در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان دارد با کسب عنوان قهرمانی در جام جهانی تایلند به یکی از مدعیان مدال المپیک در این وزن تبدیل شد. قدرتنمایی لوپز پیش چشم جهانیان هر چند از او یک مدعی تمام عیار ساخته اما کودک شیرینی فروش سال‌های نه چندان دور کلمبیا، تجربه عجیبی در زندگی شخصی دارد زیرا وی تا سن ۱۳ سالگی فقر، ترک تحصیل، جنگ، آوارگی و دستفروشی را تجربه کرده است.

شیرینی فروش آواره در سودای طلای المپیک + فیلم

ییسون اصالتاً اهل ایستمینا در چوگو است، او در یک خانه محقر در شرایط بسیار دشوار مانند فقر و جنگ بزرگ به دنبا آمد و این شرایط اجازه نداد لوپز بیشتر از چهارم ابتدایی درس خود را ادامه دهد زیرا خانواده‌اش از سوی چریک‌ها و شورشیان کلمبیا تهدید و او مجبور شد به همراه برادرش به شهر سانتیاگو ده‌کالی نزد یکی از عمه های خود فرار کند.

هر چند که لوپز از آتش جنگ شورشیان آن سال‌های کلمبیا فرار کرد اما وی مجبور شد به جنگ فقر برود فقری که از کودکی همزاد او بود. خانواده عمه لوپز شرایط اقتصادی لازم برای نگهداری از این کودک نداشتند لذا قهرمان کنونی جهان مجبور شد در کنار خیابان‌های کالی به شیرینی فروشی روی آورد و این کار را تا ۱۳ سالگی ادامه داد.

یکی از اتفاقات مهم زندگی گوکوی سیاه کلمبیا حضور در کنار عمه بود زیرا موجب شد تا وی راه پسر عمه خود را در پیش گیرد و به وزنه‌برداری روی آورد. وی از ۱۳ سالگی در این رشته فعالیت کرد و در ۱۷ سالگی نیز قهرمان نوجوانان جهان شد.

لوپز در نهایت موفق شد در رده‌های سنی به عنوان قهرمان ملی، قهرمان پان آمریکا و قهرمانی جهان برسد.

سایت‌ها در خصوص وی نوشتند که نابغه وزنه‌برداری کلمبیا آرزوی طلای المپیک دارد تا بتواند به آن برای مادرش یک خانه تهیه کند. 

 

منبع ایرنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار