کدخبر : 23401 تاریخ انتشار :
A

آلبانی؛ فرصت دوباره کشتی برای برادران گرایی

آلبانی؛ فرصت دوباره کشتی برای برادران گرایی

با تمام حواشی به وجود آمده در انتخابی تیم ملی کشتی، برادران گرایی توانستند باردیگر دوبنده تیم ملی را به دست آوردند.

به گزارش ورزش 360، محمدرضا گرایی، ستاره کشتی فرنگی ایران و دارنده مدال‌های طلای المپیک و جهان، پس از مدت‌ها دوری از اوج و عملکرد مثبت خود حالا بار دیگر با حضور در مسابقات آلبانی به عرصه مسابقات بازمی‌گردد. این خبری است که در چند هفته اخیر با انتقادات و البته در عین حال تمجیدهایی همراه شده است. عملکرد‌گرایی در سال‌های اخیر با نوساناتی همراه بوده و او این بار در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی در آلبانی به دنبال اثبات توانایی‌های خود است. از سوی دیگر محمدعلی‌گرایی نیز با برد محمدرضا مختاری مسافر مسابقات آلبانی شد و حالا باید منتظر نتایج ماند. آیا برادران‌ گرایی که حضورشان در آلبانی با حرف و حدیث‌های بسیاری همراه شده بود، می‌توانند دوباره به اوج بازگردند؟

 محمدرضا؛ حسرت حضور در المپیک

محمدرضا‌ گرایی در انتخابی 72 کیلوگرم با دانیال سهرابی رقابت نزدیکی داشت و درحالی‌که نتیجه کشتی در وقت قانونی 7-7 شده بود و درخواست چلنج ناموفق ‌گرایی هم نتیجه را 8-7 به سود سهرابی کرده بود‌ اما درنهایت بازبینی فیلم مسابقه، یک امتیاز به ‌گرایی اضافه کرد و این محل ابهام بود که سبب انتقادهای فراوان شد و رسانه‌های بسیاری از حضور او در مسابقات آلبانی انتقاد کردند. سهرابی با وجود برد در انتخابی به تیم بزرگسالان راه پیدا نکرد و نماینده ایران در مسابقات جهانی زیر 23 سال و محمدرضا‌ گرایی نماینده بزرگسالان در مسابقات جهانی آلبانی شد. گرایی که به «مرد یخی» شهرت دارد و موفق به کسب سهمیه و حضور در المپیک 2024 پاریس نشد، این بار برای بازگشتی قوی به میدان خواهد رفت تا با کسب مدال دوباره به اوج بازگردد. 

 محمدعلی؛ حضور در 82 کیلو

 یکی از مهم‌ترین مسابقات انتخابی که 19 شهریور برگزار شد، مسابقه‌ محمدعلی ‌گرایی در مصاف با محمدرضا مختاری بود. دو کشتی‌گیر که در چرخه المپیک با هم در وزن 77 کیلوگرم در رقابت بودند، این‌بار در وزن 82 کیلو برای دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی تیرانا با هم رقابت کردند که محمدعلی ‌گرایی 6 بر 3 این کشتی را به سود خود تمام کرد و حالا نماینده ایران در آلبانی خواهد بود. ‌گرایی که به‌خاطر اجرای فن جدیدی به نام سنجاب پرنده در المپیک توکیو بیش از پیش مورد توجه علاقه‌مندان به کشتی قرار گرفته بود، در تورنمنت انتخابی المپیک برابر سانان سلیمانوف آذربایجانی با نتیجه ۶-1 شکست خورد تا پرونده حضور در المپیک برای او بسته شود و فرصت حضور در المپیک 2024 را از دست داده باشد. 

 بازگشت به اوج در تیرانا؟

در کنار مثلث کامران قاسم‌پور، دیوید تیلور و سعد‌الله‌یف در 92 کیلوگرم کشتی آزاد مسابقات آلبانی، حالا حضور برادران‌ گرایی و ‌انگیزه آنها برای بازگشت به اوج یکی از جذابیت‌های کشتی فرنگی در آلبانی است. در کشتی فرنگی، پویا دادمرز در 55 و ایمان محمدی در 63 کیلوگرم در تیرانا دیگر نمایندگان ایرانند و برادران‌گرایی با تمام انتقادهایی که به آنها مطرح شد، حالا دو نماینده وزن 72 و 82 هستند. به نظر می‌رسد قهرمان المپیک 2020 توکیو می‌تواند در 72 کیلوگرم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد و مدال دیگری را به جمع مدال‌های طلای المپیک، طلای جهانی، نقره و برنز جهانی‌اش اضافه کند. برادر بزرگ‌تر او، محمدعلی ‌گرایی نیز برای کسب بهترین نتیجه روی تشک خواهد رفت. آیا برادران ‌گرایی موفق به بازگشت به اوج خواهند شد؟ باید منتظر ماند و دید. 

منبع فرهیختگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار