کدخبر : 23326 تاریخ انتشار :
A

تلاش مرد یخی کشتی ایران برای بازگشت به اوج

تلاش مرد یخی کشتی ایران برای بازگشت به اوج

فرصت دوباره به گرایی و محمدرضا گرایی این فرصت را دارد تا در وزن جدید کشتی فرنگی دوباره خود را نشان دهد.

به گزارش ورزش 360 با توجه به نزدیکی به مسابقات جهانی کشتی فرنگی اوزان غیرالمپیکی، کادر فنی با برگزاری مسابقات انتخابی ملی‌پوشان اعزامی به آلبانی را معرفی کرد که در وزن ۷۲ کیلوگرم محمدرضا گرایی دارنده مدال طلای المپیک توکیو روی تشک خواهد رفت. 

گرایی که با طلای المپیک در وزن ۶۷ کیلوگرم نام خود را در جهان مطرح کرد و از سوی اتحادیه جهانی کشتی لقب "مرد یخی" را به خود اختصاص داد توانست در مسابقات جهانی که همان سال ۲۰۲۱ در صربستان برگزار شد دوباره مدال طلا بگیرد. 

دوران اوج محمدرضا گرایی بعد از این مسابقات رو به پایان بود به طوری که این فرنگی‌کار کشورمان در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ موفق به کسب مدال نقره و برنز شد و در نهایت نیز با شکست در مسابقه انتخابی نتوانست به المپیک پاریس راه پیدا کند. سعید اسماعیلی به عنوان پدیده نوظهور رقیب اصلی او در وزن ۶۷ کیلوگرم بود که در المپیک پاریس مدال طلا را کسب کرد. 

البته اینجا پایان کار برای مرد یخی نبود. باتوجه به اینکه مربیان کشتی براین باور بودند لازم است گرایی به یک وزن بالاتر برود، او این کار را برای مسابقات جهانی آلبانی انجام داد.

بهرام مشتاقی مربی اسبق ملی در این باره به فارس گفته بود: پیشنهاد می‌کنم اگر برادران گرایی می‌خواهند کشتی بگیرند برای مسابقات آینده رضا به وزن ۷۲ یا ۷۷ کیلوگرم برود. علی هم کشتی‌گیر ۷۷ کیلوگرم نیست. نمی‌توانم بگویم آنها تمام شده‌اند بلکه می‌توانند باز هم مدال بگیرند اما باید وزن خود را بالا ببرند.

کادر فنی هم تصمیم گرفت برای مسابقات پیش رو رقابت انتخابی برگزار کند برهمین اساس محمدرضا رستمی، محمدرضا گرایی و دانیال سهرابی برای رسیدن به دوبنده ملی با هم سرشاخ شدند که سهرابی نفر اول وزن ۷۲ کیلوگرم شد. 

باتوجه به نزدیکی مسابقات زیر ۲۳ جهان و همین طور مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی، حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان اعلام کرد که گرایی با مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی و سهرابی به رقابت‌های زیر ۲۳ سال جهان اعزام خواهند شد. 

براین اساس کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی یک فرصت دوباره به گرایی داد تا شانس خود را در مسابقات جهانی و در وزن جدید امتحان کند. حالا باید منتظر بود و دید مرد یخی در مسابقات پیش رو چه نتایجی کسب خواهد کرد. آیا آلبانی این فرصت را به او خواهد داد تا دوباره به اوج برگردد؟ 

 

منبع فارس
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار