کدخبر : 22585 تاریخ انتشار :
A

درباره زندگینامه و کارنامه ورزشی فاطمه کشاورز

درباره زندگینامه و کارنامه ورزشی فاطمه کشاورز

فاطمه کشاورز، وزنه‌بردار ملی‌پوش تیم جوانان ایران از هتل محل اقامت تیم در شهر لئون اسپانیا خارج شد و تلفن همراه خود را نیز خاموش کرد.

به گزارش ورزش 360، چهارشنبه گذشته، چهارم مهر ۱۴۰۳ خبر رسید که فاطمه کشاورز، وزنه‌بردار ملی‌پوش تیم جوانان ایران از هتل محل اقامت تیم در شهر لئون اسپانیا خارج شده و تلفن همراه خود را نیز خاموش کرده است.

به گفته سجاد انوشیروانی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ایران، این اتفاق روز سه‌شنبه سوم مهر رخ داده است. او توضیح داد که خانم کشاورز به بهانه «سردرد» و نیاز به استراحت، از حضور در سالن مسابقه خودداری کرد، اما بعد مشخص شد که با برداشتن گذرنامه خود از چمدان سرمربی تیم زنان، هتل محل اقامت تیم ملی را ترک کرده است.

انوشیروانی گفت کشاورز چمدانش را نبرده اما برخی از لباس‌هایش را با خودش برده است.

فدراسیون وزنه‌برداری ایران می‌گوید از وضعیت فعلی فاطمه کشاورز بی‌اطلاع است اما تأکید کرده که «مسئولان تیم ایران پیگیر هستند و مراتب به پلیس اسپانیا گزارش داده شده است.»

او در پاسخ به اینکه کشاورز چگونه توانسته به اتاق مربی تیم ملی دسترسی داشته باشد؟ گفت: فکر می‌کنم با هم هم‌اتاق بودند. من باورم نمی‌شد که فاطمه این کار را کرده چون پنج، شش مسابقه با ما آمده بود و هیچ مشکلی وجود نداشت. من با پدر و مادر کشاورز هم صحبت کردم و به آنها گفتم که اگر خبری از او دارند به ما بدهند اما ابراز بی‌اطلاعی کردند و گفتند که با آنها تماس نگرفته‌ است.

پناهنده شدن ورزشکاران ایرانی در رشته‌های مختلف ورزشی به کشورهای دیگر اتفاق تازه‌ای نیست. در یکی از موارد در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ جوانان نیز که به میزبانی یونان برگزار شد، یکتا جمالی از تیم وزنه‌برداری جوانان ایران، حاضر به بازگشت به ایران نشد. او در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، عضو تیم پناهندگان کمیته بین‌المللی المپیک بود.

بیوگرافی فاطمه کشاورز

فاطمه کشاورز متولد سال ۱۳۸۳ در مرودشت است که وزنه‌برداری را از سال ۹۹ آغاز کرد. او تاکنون در رقابت‌های بین‌المللی متعددی شرکت کرده است.

او پیش از وزنه‌برداری سال‌ها در رشته تکواندو فعال بود اما به گفته خودش خیلی اتفاقی پا به عرصه وزنه‌برداری گذاشت.

فاطمه کشاورز پیش از این در اردیبهشت ۱۴۰۲ در سن ۱۹ سالگی و در دسته ۶۴ کیلوگرم موفق شد مدال برنز رقابت‌های قهرمانی آسیا را در کره جنوبی از آن خود کند و بعد از الهام حسینی، نام خود را به عنوان دومین زن مدال‌آور وزنه‌برداری ایران در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا ثبت کرد.

در شهر لئون اسپانیا، در دسته ۷۱ کیلوگرم دختران، فاطمه کشاورز و ریحانه کریمی از ایران با رکوردهای ۲۱۰ و ۲۰۳ کیلوگرم به ترتیب در رده‌های هشتم و سیزدهم جهان قرار گرفتند.

70332589_605-1024x576

واکنش معاون وزیر به ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار در اسپانیا

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، در مورد حواشی پیش آمده برای فدراسیون وزنه برداری و ناپدیدشدن یکی از ورزشکاران دختر اعزامی به مسابقات جهانی جوانان در اسپانیا، گفت: ورزشکاران ما باید توجه لازم را داشته باشند که بعضا افراد مغرض و زاویه دار با ایران به دنبال این هستند تا مسیر ورزشکاران را با وعده های فریبنده عوض کنند و به همین منظور بر روی ورزشکاران جوان کار می‌کنند.

محمد شروین اسبقیان افزود: ضرورت دارد روسای فدراسیون های ورزشی و نایب رئیس بانوان توجه لازم را به این موضوع داشته باشند و با آگاهی بخشی به موقع ورزشکاران مانع بروز چنین اتفاقاتی شوند. ورزشکاران به لحاظ سن جوانی بعضا پیشنهادات اغواکننده‌ای به آن ها داده می‌شود که نادانسته فریب می‌خورند و بعدا پشیمان می شوند.

اسبقیان تصریح کرد؛ نظام جمهوری اسلامی و وزارت ورزش اعتقاد دارد که این ها فرزندان این مرز و بوم هستند و آغوش ایران و جامعه ورزش همواره برای بازگشت آن ها باز است. حتی وزیر ورزش به صراحت اعلام کردند که اگر ورزشکاران ما مشکلاتی داشته باشند در وزارت ورزش وقت کافی را در اختیار آن ها قرار می دهند تا پای درد و دل آن ها بشینند. اراده وزارت ورزش حل مشکلات پیش روی جوانان در حوزه ورزش براساس منویات رهبر معظم انقلاب است‌. برنامه ریزی برای حل مشکلات اشتغال، مسکن، ازدواج و معیشت ورزشکاران در دستور کار وزارت ورزش است. به ورزشکاران جوان دختر و پسر عرض می کنم که به ظرفیت ها و پیراهن تیم ملی خود افتخار کنند که در کشوری مستقل، مقتدر و با وجود رهبری فاضل و حکیم زندگی می کنند که رهنمودهای ایشان همواره راه‌گشای بسیاری از مشکلات ورزشکاران بوده است.

 

منبع روزیاتو
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار