کدخبر : 20678 تاریخ انتشار :
A

کامران قاسم‌پور دوباره صاحب وزن می‌شود؟

کامران قاسم‌پور دوباره صاحب وزن می‌شود؟

مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی ۷ تا ۱۰ آبان در آلبانی برگزار می‌شود، کشوری که همانند سال گذشته چند روز پیش از آن هم رقابت‌های زیر ۲۳ سال جهان را برگزار خواهد کرد.

به گزارش ورزش 360 همزمان با اجرای چرخه المپیک، چرخه مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی ۲۰۲۴ هم به اجرا درآمد و در سه وزن ۶۱، ۷۰ و ۷۹ کیلوگرم رضا مومنی، امیرمحمد یزدانی و محمد نخودی در جایگاه نخست ایستادند و احتمالاً هر ۳ عازم تیرانا خواهند شد.

در وزن ۹۲ کیلوگرم هم امیرحسین فیروزپور نفر اول چرخه شد اما باتوجه به شرایطی که برای کامران قاسم‌پور در چرخه المپیک در نظر گرفته شده بود، او بعد از حضور ناکام در چرخه ۹۷ کیلو و عدم ورود به چرخه ۸۶ کیلو با وجود اعلام آمادگی برای رقابت با مدعی اصلی این وزن -که البته دیرهنگام اتفاق افتاد- مجوز بازگشت به وزن خود را پیدا کرد؛ در صورتیکه اگر با حسن یزدانی برای المپیک رقابت می‌کرد و در مصاف انتخابی با این کشتی‌گیر شکست می‌خورد، عملاً حضور در انتخابی جهانی آلبانی را از دست می‌داد.

چراکه به هر کشتی‌گیر مدعی و عنوان‌دار اوزان غیرالمپیکی اجازه داده شده بود که شانس خود را در وزن المپیکی امتحان کرده و درصورت ناکامی، مسابقه انتخابی بین او و نفر برتر چرخه، تعیین‌کننده ملی‌پوش باشد.

چیزی که در مورد امیرمحمد یزدانی هم اجرایی شد و او بعد از سومی در مسابقات قهرمان کشوری وزن ۷۴ کیلوگرم، با نفر اول وزن سابقش به تورنمنت بین‌المللی رفت و با پیشی گرفتن از او،‌ صاحب دوبنده تیم ملی در وزن ۷۰ کیلوگرم شد.

حالا کامران قاسم‌پور که آخرین مسابقه‌اش، تورنمنت ضعیف ساساری ایتالیاست که با حریفانی سطح پایین و غیرمدعی کشتی گرفت و قهرمان شد، روز نوزدهم شهریور به مصاف امیرحسین فیروزپور خواهد رفت که سال خوبی را پشت سر گذاشته است.

اگر قاسم‌پور این مصاف را ببرد، نماینده ۹۲ کیلوگرم ایران در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی خواهد شد و فیروزپور هم برای شرکت در مسابقات زیر ۲۳ سال جهان، به آلبانی خواهد رفت اما اگر برنده فیروزپور باشد، او به عضویت تیم ملی بزرگسالان درخواهد آمد و محمدمبین عظیمی قهرمان جام تختی هم نماینده ایران در امیدهای جهان خواهد شد.

کامران قاسم‌پور که دو نشان طلای وزن ۹۲ کیلوگرم مسابقات جهانی ۲۰۲۱ اسلو و ۲۰۲۲ بلگراد را در کارنامه دارد، در جام جهانی آمریکا از سوی کادرفنی تیم ملی در وزن المپیکی ۹۷ کیلوگرم محک زده شد که شکست ۵ بر صفر را مقابل کایل اسنایدر تجربه کرد. بعد از آن هم در جام باشگاه‌های جهان تیم بانک شهر را همراهی کرد و قرار بود ملی‌پوش اعزامی به رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ هم باشد که با مصدومیت کشاله ران مواجه شد و در نهایت هم به جای او، امیرعلی آذرپیرا به بلگراد رفت و به خاطر کاهش وزن زیاد، مدالی در صربستان نگرفت.

قاسم‌پور بعد از آنکه شانس حضور در مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی را از دست داد، در تورنمنت زاگرب، که اولین مرحله چرخه المپیکی برای مدال‌آوران بود، در ۹۷ کیلوگرم سوم شد و سپس بهمن ماه گذشته جراحی فتق انجام داد و در حالیکه با قهرمانی حسن یزدانی در تورنمنت رنک‌دار بوداپست، او شانس حضور در المپیک را هم از دست داد، در ایتالیا به مدال طلا رسید.

حالا او بعد از مدت‌ها دوری از مسابقه خوب و رسمی، ابتدا باید از سد امیرحسین فیروزپور بگذرد و سپس به فکر مصاف با حریفانش در آلبانی باشد. فیروزپورِ جوان، حریف ساده‌ای برای بهترین زیرگیر جهان نیست، اما اگر کامران قاسم‌پور همان آمادگی دو مسابقه جهانی قبلی خود را داشته باشد، به نظر بار دیگر صاحب دوبنده تیم ملی خواهد شد.

مسئله اصلی او، دوری طولانی مدتش از مسابقه است که باید دید تمریناتی که در این مدت انجام داده، چقدر او را به آمادگی مطلوب برای مصاف با فیروزپور رسانده است.

 

منبع تابناک
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار