کدخبر : 19605 تاریخ انتشار :
A

"قهر" بلای جان کشتی ایران!

"قهر" بلای جان کشتی ایران!

قهر مربیان کشتی یکی از معضلاتی است که بارها تیم‌های ملی و مسئولان فدراسیون را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش ورزش 360، کشتی به عنوان ورزش اول کشور رشته‌ای است که همه روی مدال‌های آن در بازی‌های آسیایی و مهمتر از آن المپیک حساب می‌کنند برهمین اساس مسئولان فدراسیون و همین مربیان ملی براین باور هستند که در رویدادهای بزرگ بار اصلی روی دوش ورزش است. 

در زمان بازی‌های المپیک نیز چشم همه مردم به روزهایی است که کشتی‌گیران روی تشک می‌روند تا با اقتدار پرچم کشورمان را بالا ببرند اما در این بین آنچه عجیب و حتی ناراحت‌کننده به نظر می‌رسد "قهر" و "خداحافظی" مربیان ملی حتی با وجود بهترین عملکرد است. 

زمانی که مربی از نتایج به دست آمده راضی نیست تصمیم می‌گیرد مسئولیت را به شخص دیگری واگذار کند بنابراین این پایان همکاری بسیار طبیعی است اما در این چند سال اخیر شاهد رفت و آمد مربیانی بودیم که با وجود کسب نتایج خوب باز هم اعلام به قطع همکاری می‌کنند. 

*وقتی "بنا" قهر را در کشتی باب کرد

محمد بنا یکی از پرافتخارترین مربیان کشتی فرنگی است که لقب "آقای خاص" را به او داده‌اند. وی که چندین سال مربی تیم‌های ملی بوده و هدایت فرنگی‌کاران را در المپیک لندن، ریو و توکیو برعهده داشته بارها به دلایل مختلف قهر کرده و از فدراسیون رفته است. 

قهر و آشتی‌های بنا فقط محدود به رویداد المپیک نبود بلکه در زمان تمرین تیم ملی و آستانه یک رویداد بزرگ شنیده می‌شد که محمد ینا اردوی تیم ملی را ترک و به اصطلاح "قهر" کرده است. همین رفت و برگشت‌های بنا باعث شد تا علیرضا دبیر حسن رنگرز را به عنوان سرمربی تیم ملی فرنگی معرفی کند.

البته نکته جالب اینجاست که با پایان المپیک پاریس و عملکرد بسیار خوب کشتی فرنگی شایعاتی مبنی بر پایان همکاری رنگرز هم شنیده شد اما علیرضا دبیر که بارها اعلام کرده بود با کسی تعارف ندارد در خصوص رنگرز هم همین واکنش را داشت اما بعد اعلام شد که مذاکرات انجام شده و رنگرز با ملی‌پوشان فرنگی همکاری‌اش را ادامه می‌دهد. 

* برکناری سرمربی کشتی آزاد نوجوانان در آستانه مسابقات 

علیرضا دبیر که پیش از این در عمل هم در واکنش به حرف استعفا و قهر کردن‌های مربیان نشان داده بود تعارف ندارد و همین را در خصوص پژمان درستکار سرمربی تیم ملی بزرگسالان و رفیق گرمابه و گلستان خود نشان داده بود، در خصوص احسان‌پور سرمربی نوجوانان هم خیلی راحت در واکنش به قهر او، احسان‌پور را کنار گذاشت و تیم با هدایت ابراهیم مهربان دبیر فدراسیون راهی اردن شد. 

واکنشی که رئیس فدراسیون کشتی در قبال استعفای احساسی و قهرهای مربیان ملی با رزومه عالی داشته حاکی از این است بالا رفتن پرچم کشورمان در میادین بین‌المللی و طنین انداز شدن سرود ملی از همه چیز مهمتر است و منافع شخصی در این فدراسیون جایی ندارد. 

حالا پژمان درستکار در آستانه بازگشت به تیم ملی کشتی آزاد است و وی برای دومین بار هدایت ملی‌پوشان را برعهده خواهد گرفت. باید دید او که زخم خورده است، این بار چگونه کار خواهد کرد. 

منبع فارس
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار