کدخبر : 18465 تاریخ انتشار :
A

امیرعلی آذرپیرا برنز را از چنگ غول آمریکایی درآورد

امیرعلی آذرپیرا برنز را از چنگ غول آمریکایی درآورد

امیرعلی آذرپیرا برای دومین بار در ماههای اخیر قهرمان نامدار آمریکایی را شکست داد و به مدال برنز المپیک رسید.

به گزارش ورزش 360، شاید قبل از المپیک نام امیرعلی آذرپیرا در بین 5 آزادکار ایرانی برای کسب مدال در رده آخر قرار داشت، اما او با وجود قرعه فوق العاده دشواری که در وزن پرمدعی 97 کیلو با آن برخورد کرد، توانست درخشان ظاهر شود.

امیرعلی که در داخل هم رقبای سرسختی همچون کامران قاسمپور، مجتبی گلیج و محمدحسین محمدیان را برای حضور در المپیک پشت سر گذاشته بود، بعد از شکست میلیمتری روز گذشته برابر تاج الدینوف قهرمان سال 2023 جهان امروز در شانس مجدد توانست خودش را به رده بندی برساند، جایی که کایل اسنایدر آمریکایی انتظارش را می کشید تا انتقام شکست چند ماه قبل خود را از این جوان ایرانی بگیرد.

آذرپیرا اما با برنامه و پرنفس و هوشمندانه روی تشک ظاهر شد. او توانست با یک زیرگیری تماشایی در تایم اول اسنایدر قهرمان جهان و المپیک را در خاک بنشاند. آذرپیرا که یک امتیاز را به خاطر اخطار سی ثانیه از دست داده بود، روی حملات اسنایدر اصلا اشتباه نداشت و بار دیگر با بیرون بردن پای حریف اختلاف را به دو امتیاز رساند.

در حالی که به خاطر خونریزی ابروی کشتی گیر آمریکایی، مبارزه بارها در یکی، دو دقیقه پایانی متوقف شد، آذرپیرا یک امتیاز دیگر در ثانیه های آخر گرفت تا خیال خودش و کادرفنی را از پیروزی راحت کند.

اسنایدر که یکی از مدعیان قهرمانی در 97 کیلوگرم به شمار می رفت، برای دومین بار در ماههای اخیر برابر امیرعلی آذرپیرا زانو زد و مدال برنز المپیک را به او تقدیم کرد.

بدین ترتیب آخرین مدال کشتی آزاد ایران در المپیک توسط امیرعلی آذرپیرا به دست آمد و پرونده آزادکاران با سه نقره و یک برنز بسته شد.

 

منبع ورزش3
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار