کدخبر : 18458 تاریخ انتشار :
A

خود کرده را تدبیر نیست؛ خودت مقصری آقای زارع!

خود کرده را تدبیر نیست؛ خودت مقصری آقای زارع!

فینال 125 کیلوگرم کشتی آزاد المپیک مطابق انتظار ایرانی‌ها پیش نرفت و گنو پتریاشویلی، قهرمان کهنه‌کار گرجی در یک کشتی پر افت و خیز....

به گزارش ورزش 360، فینال 125 کیلوگرم کشتی آزاد المپیک مطابق انتظار ایرانی‌ها پیش نرفت و گنو پتریاشویلی، قهرمان کهنه‌کار گرجی در یک کشتی پر افت و خیز و نفس‌گیر با نتیجه نزدیک 10-9 ایرانی جوان را شکست داد و به مدال طلا رسید.

رفتار قهرمان گرجی در پایان مسابقه و  تاج‌گذاریش پیش چشمان غمگین و حسرت ‌زده  امیر حسین اما نه کاری قشنگ و پسندیده بود و نه به مذاق قهرمان ایرانی و بسیاری از هموطنان خوش آمد و به سیاق معمول به دستاویزی برای زیر سوال بردن پیروزی حریف از سوی جام جم نشینان تبدیل شد.

واقعیت تلخ اما اینست که این شیوه کری خوانی را کشتی‌گیر خودمان باب کرد. داستان از درخشش غیرمنتظره پدیده ایرانی در دسته فوق سنگین کشتی آزاد شروع می‌شود. جایی که زارع جوان حاکمیت دوگانه آکگول و گنو را به چالش کشید و در کنار این دو غول با تجربه به ضلع سوم مدعیان همیشگی 125 کیلوگرم تبدیل شد.

البته که پذیرش باخت مقابل زارع جوان برای این دو قهرمان پر مدال سخت بود. سخت‌تر از شکست اما تحمل رفتار برخورنده امیرحسین بود. رقیب ایرانی هربار این دو را می‌برد، رعایت کسوتشان را که نمی‌کرد هیچ، جلو چشمانشان تاج بر سر می‌گذاشت و در واقع پایان روزگار آنها را فریاد می‌زد. بیراه نیست اکر بگوییم این شیوه کریخوانی سبب افزایش انگیزه دو رقیب شد و آنها را برای شکست زارع مصمم‌تر کرد. همین است که هم آکگول در 2022 و هم حالا گنو در المپیک 2024 بلافاصله پس از غلبه بر زارع به تلافی رفتار گذشته زارع به او یادآور شدند که برای تاجگذاری عجله کرده و خام‌تر از آنست که تصور می‌کرده است.

بنابراین جای هیچ گلایه‌ای باقی نمی‌ماند. بقول قدیمی‌ها «چیزی که عوض دارد، گلایه ندارد.» آنچه اما این وسط باقی می‌ماند سخنان عجیب آدم باتجربه و سرد و گرم چشیده‌ای مثل هادی عامل است. گزارشگر کهنه‌کار کشتی بهتر از هرکسی از واقعیت ماجرا با خبر است و خوب می‌داند که باب این کری نه چندان زیبا را کشتی‌گیر خودمان باز کرده و حالا تاوان خامی و جوانی خودش را پس می‌دهد.

در واقع امیرحسین باوجود همه شایستگی‌هایش نشان داد که هم در اتخاذ تاکتیک و تدبیر مبارزه و هم رفتار و آداب پس از آن زیاده از حد کم تجربه است

او اگر تنها کمی از هیجان، غرور، از پیش برنده‌گی‌ و اندیشه‌های حاشیه‌ای برای تمهید شادی پس برد می‌کاست هم احتمال پیروزی‌اش بیشتر می‌شد، هم بر انگیزه حریفان مستقیم اضافه نمی‌کرد و هم از کری‌های مشابه‌شان خشمگین نمی‌شد.


 

منبع ورزش‌مدیا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار