کدخبر : 17456 تاریخ انتشار :
A

تصاویر | بهت غلامرضا تختی در اولین حضور المپیکی‌اش در فنلاند!

تصاویر | بهت غلامرضا تختی در اولین حضور المپیکی‌اش در فنلاند!

غلامرضا تختی در سه دوره پیاپی المپیک به فینال این رقابت‌ها رسید و یک طلا و دو نقره‌یالمپیک را در کارنامه دارد.

ورزش ۳۶۰ - بی شک نام غلامرضا تختی با رقابت‌های المپیک پیوند خورده است. ورزشکاری که در سه دوره‌ی این رقابت‌ها حضور داشت و در هر سه دوره هم به فینال رسید.

به گزارش ورزش ۳۶۰، اگرچه حالا همه نام غلامرضا تختی را شنیده اند اما بی شک او در ابتدای کار نامی کمتر شنیده شده بود. غلامرضا تختی در مسابقات جهانی ۱۹۵۱ در هلسینکی فنلاند برای اولین‌بار در یک مسابقه بین‌المللی سطح بالا شرکت کرد و موفق شد هب فینال رقابت‌ها راه پیدا کند.

اگرچه تا پیش از این کمتر کسی نام او را شنیده بود اما این آغاز راهی بود که همه اعجوبه‌ی جدید دنیای کشتی را بشناسند. غلامرضا تختی جوان یک سال بعد دوباره به هلسینکی فنلاند رفت و این بار در رقابت‌های المپیک ۱۹۵۲ اولین حضور المپیکی‌اش را تجربه کرد.

100

چهره‌ی جوان او در تصاویر موجود در این بازی‌ها نشان می‌دهد که تختی ۲۲ ساله تازه در ابتدای راه قرار داد. او اما در این رقابت‌ها هم نمایش خوبی داشت و به فینال رسید و در فینال با شکست به مدال نقره رسید. چهره‌ی مغموم او روی سکوی المپیک نشان از جاه طلبی کشتی‌گیری دارد که می‌خواهد نامش را در تاریخه ثبت کند و کرد!

109

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار