کدخبر : 16781 تاریخ انتشار :
A

تصاویر | زبان بدن علیرضا دبیر درباره‌ی مدال‌های المپیک چه می‌گوید؟

تصاویر | زبان بدن علیرضا دبیر درباره‌ی مدال‌های المپیک چه می‌گوید؟

کمتر از دو هفته مانده به آغاز رقابت‌های کشتی در المپیک علیرضا دبیر در یک کنفرانس مطبوعاتی حاضر شد و طبق معمول به منتقدانش حمله کرد.

ورزش ۳۶۰ - کاروان ورزشی ایران در حالی از فردا به صورت غیررسمی کارش را در المپیک آغاز می‌کند که مثل همیشه همه‌ی توجه‌ها به کشتی است.

به گزارش ورزش ۳۶۰، به ویژه از زمانی که وزنه‌برداری ایران به دلیل محرومیت‌های دوران دوپینگ افول کرده و تکواندو هم از دایره مدال‌آوری خارج شده است. با این حال کشتی در المپیک قبلی بسیار ناامیدکننده ظاهر شد و در رشته‌ی آزاد بدون حتی یک طلا به کارش پایان داد و اگر نبود درخشش محمدرضا گرایی در فرنگی شاید اصلا رنگ مدال طلا را نمی‌دید.

نمایش ملی‌پوشان کشتی ایران در مسابقات جهانی حدفاصل دو المپیک هم چندان امیدوار کننده نبود که بتوانیم با اطمینان از تعداد مدال‌های آن‌ها صحبت کنیم. با این حال و با توجه به وضعیت کاروان ایران در المپیک همه‌ی نگاه‌ها به کشتی است. 

این مسئله البته علیرضا دبیر را عصبانی کرده و این خشم هم در زبان بدن او در آخرین کنفرانس خبری قبل از المپیک و هم در کلام او مشخص بود. 

برای مثال علیرضا دبیر در پاسخ به سوال ایسنا درباره انتظارات از کشتی در المپیک گفت: ابتدا جا دارد از وزارت ورزش و کمیته المپیک تشکر کنم و اندازه خودشان دارند کمک می کنند. واقعا از روز اول بعد از بازی های آسیایی کارمان را شروع کردیم و خیلی کمک کردند. پیس بینی برای صنعت و کسب کار است و من اهل کسب و کار نیستم. من اهل کارم. آنها که این کسب و کار را دارند نمی‌دانند ضربه می‌زنند. یک جا نوشته بود کشتی فرنگی ۳ طلا می‌گیرد. چرا دروغ می‌گویید؟ می‌خواهید فشار به تیم بیشتر شود؟‌ لول گذاری کنید کسانی که در المپیک طلا گرفتند، کسانی که مدال گرفتند،‌ کسانی که شرکت کردند و کسانی که بازماندند. چرا همینطوری می‌گویید. این حرف‌ها باعث فشار به تیم می‌شود و توقعات را بالا می برد. 

رییس فدراسیون کشتی افزود: به جز ملبورن در کدام المپیک ۲ طلا گرفتیم؟ یکی می‌گوید ۳ تا یکی می‌گوید ۴ طلا. مگر خم رنگرزی است یا بازار سید اسمال است بروم ۴ طلا بگیرم. آن کارشناس که این حرف را می‌زند می‌داند چه کار می‌کند و دنبال ضربه زدن است. مگر خودش سرمربی بوده چکار کرده است؟ تیم را در جهانی چندم کرد؟ حتی جایزه‌ای هم که گذاشتیم از محل درآمدمان است. چرا می‌گویند ۳ طلا؟ خودشان بودند تیم نهم شد یازدهم شد چندم شد؟ اینکه امید داریم شک نکنید. شما روحیه من را می‌دانید.

از حرف‌های علیرضا دبیر به نظر می‌رسد که او از همین الان سپر دفاعی را برای عدم نتیجه‌گیری به دست گرفته اما کمتر کسی می‌تواند بهانه‌های لازم در این زمینه را بپذیرد. به ویژه اینکه کشتی در سال‌های گذشته تدارکات قابل توجهی داشته و از این وضعیت انتظار کدال‌آوری می‌رود. علیرضا در همین کنفرانس در تشریح وضعیت خوب آماده‌سازی کشتی گفته: «ما نزدیک ۵۷ اعزام داشتیم که در این شرایط سخت دلاری بی سابقه است. ما تنها فدراسیونی هستیم که روزانه ۲۴۰ یورو بابت هر نفر اسکان در هتل پول می‌دهیم. ما بهترین روانشناس و دکتر تغذیه را آوردیم. بدنسازان ما جزو تاپ‌های ایران هستند. مربیان ما تجربه دارند.»

طبیعی است که با چنین تصویر سازی مردم و کارشناسان انتظار مدال داشته باشند و معلوم نیست علیرضا دبیر از چه چیزی عصبانی است.


 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار