کدخبر : 15634 تاریخ انتشار :
A

غیبت کشتی روسیه به نفع ایران در المپیک

غیبت کشتی روسیه به نفع ایران در المپیک

در پی اعمال برخی محدودیت‌ها از سوی کمیته بین‌المللی المپیک علیه کشتی‌گیران روسیه بسیاری از مدعیان اصلی مدال در پاریس غایب هستند.

 

به گزارش ورزش 360، در پی اعمال برخی محدودیت‌ها از سوی کمیته بین‌المللی المپیک علیه کشتی‌گیران شاخص روس مانند عبدالرشید سعدالله‌یف و زائوربک سیدا‌کوف و منع حضور آن‌ها در بازی‌های المپیک پاریس، فدراسیون کشتی روسیه امروز با انتشار پیامی، به شکل رسمی از حضور در المپیک خودداری کرد و بدین‌ترتیب آن‌دسته از کشتی‌گیرانی هم که از نظر IOC مشکل و محدودیتی برای شرکت به‌عنوان کشتی‌گیر بی‌طرف نداشتند، در بازی‌های المپیک حضور نخواهند داشت.

در پی اعلام رسمی ممنوعیت ورود برخی از کشتی‌گیران مطرح روسیه مانند عبدالرشید سعدالله‌یف، زائوربک سیداکوف و زائور اوگویف به دهکده بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، فدراسیون کشتی روسیه هم در پاسخ به این اقدام IOC اعلام کرد که سایر کشتی‌گیرانش هم به شکل رسمی از حضور در المپیک انصراف داده‌اند تا به نوعی با این اقدام، پاسخ سیاسی‌کاری‌های کمیته بین‌المللی المپیک در قبال مواضع جنگ با اوکراین را داده باشند.

قطعاً غیبت ستاره‌های کشتی آزاد و فرنگی روسیه در میدان مهم المپیک بر کیفیت مبارزات تأثیر به‌سزایی خواهد داشت و از گرما افتادن تنور کشتی آزاد بازی‌های پاریس بر کسی پوشیده نیست اما در این بین کشورهایی مانند ایران و آمریکا می‌توانند به بهترین نحو ممکن از فرصت پیش آمده استفاده کنند تا حداقل یک مدال هم که شده، به چنته عناوین خود اضافه کنند؛ چرا که همه می‌دانستند در صورت حضور سعدالله‌یف یا سیداکوف، صید مدال طلای اوزان ۹۷ و ۷۴ کیلوگرم اصلاً ساده نیست.

ایران که در ۵ وزن کشتی آزاد و ۶ وزن کشتی فرنگی صاحب سهمیه المپیک شده، بدون تردید کار ساده‌تری برای فتح سکوها خواهد داشت. برای مثال یونس امامی از رویارویی با سیداکوف، امیرعلی آذرپیرا از رویارویی با سعدالله‌یف و حسن یزدانی هم از رویارویی با نایفونوف خلاص شده‌اند و اگر چه برای یزدانی این آزادکار ۸۶ کیلوگرمی روس هرگز رقیب چغری نبوده اما غیبتش به هر شکل در رنکینگ و قرعه‌ها مؤثر است.

حالا اتحادیه جهانی مانده و تعیین تکلیف سهمیه‌هایی که روس‌ها کسب کردند و قیدش را زدند. با توجه به این که سهمیه‌های کشتی المپیک به وزن تخصیص می‌یابد و نه به فرد؛ روسیه‌ای‌ها امکان جایگزین کردن نفرات ممنوع‌الورود با سایر کشتی‌گیران را داشتند اما با توجه به تحریم این کشور علیه سیاست‌های IOC، اتحادیه جهانی باید تا هفته جاری (به میلادی) تکلیف سهمیه‌های اوزان شش‌گانه فرنگی و آزاد را قطعی کند تا نفراتی از کشورهای دیگر جایگزین روس‌ها شوند.

منبع فرهیختگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار