کدخبر : 1357 تاریخ انتشار :
A

نابودگر دیوید تیلور در تیم ملی کشتی ایران

نابودگر دیوید تیلور در تیم ملی کشتی ایران

نابودگر دیوید تیلور حالا به عنوان برگ برنده رکوردار تعداد مدال المپیک و جهان در کشتى، وارد میدان شد.

به گزارش ورزش 360، احسان لشگرى با اضافه شدن به کادر فنى تیم ملى کشتى آزاد، بى‌شک به برگ برنده حسن یزدانى براى نقره داغ کردن دیوید تیلور در المپیک پاریس تبدیل مى‌شود.

کسى که سال ٢٠١٦ در تورنمت آذربایجان دیوید تیلور را در رقابت گروهى ٨٤ کیلوگرم زیر شش دقیقه ١٠ بر صفر در هم کوبید تا کشتى قبل از پایان وقت قانونى خاتمه یابد.

دو مربى عنوان‌دار جهان و المپیک با نظر محسن کاوه به کادر فنى تیم ملى کشتى آزاد براى درخشش در ٢٠٢٤ پاریس اضافه شدند تا انتقاد به نبود کشتى‌گیران عنوان‌دار در کادر فنى، کاهش یابد.

مهدى تقوى دو مدال طلاى ٦٦ کیلوگرم جهان در سال‌هاى ٢٠٠٩ و ٢٠١١ را به گردن آویخته و احسان لشگرى هم دو برنز المپیک ٢٠١٢ لندن و رقابت‌هاى قهرمانى ٢٠١٣ جهان را در کارنامه دارد.

اضافه شدن احسان لشگرى به کادر فنى تیم ملى کشتى آزاد بى شک از چند منظر فواید مثبتى به ارمغان خواهد داشت؛ او تنها عضو کادر فنى به حساب مى‌آید که در آخرین و پنجمین قهرمانى تاریخ کشتى آزاد ایران در پیکارهاى ٢٠١٣ جهان به میزبانى بوداپست مجارستان و سرمربیگرى رسول خادم، براى تیم ملى کشتى گرفته است.

این اتفاق مى‌تواند توازن روحى تیمى را براى عملکرد بهتر کشتى‌گیران در المپیک ٢٠٢٤ پاریس افزایش دهد و اعتماد بیشترى را به مربیان ملى از سوى کشتى‌گیران ایجاد کند.

احسان لشگرى سابقه مربیگرى در رقابت‌هاى قهرمانى ٢٠١٧ جهان که حسن یزدانى با سرمربیگرى محمد طلایى مدال طلاى دنیا را به گردن آویخت را هم در کارنامه دارد.

او در وزن حسن یزدانى دو مدال برنز المپیک و جهان را به گردن آویخته است.

البته رقابت‌هاى وزن ٨٦ کیلوگرم از سال ٢٠١٤ به قهرمانى کشتى آزاد جهان اضافه شد و از سال ٢٠٠٢ تا ٢٠١٣ کشتى‌گیران در ٨٤ کیلو به رقابت مى‌پرداختند.

البته احسان در سال‌هاى ٢٠١٨ و ٢٠١٩ هم به عنوان مربى با تیم جوانان کشتى آزاد کار کرده و در دو سال گذشته نیز مربى هیأت کشتى استان قزوین به حساب مى‌آمده که در سالن تختى به آموزش سطوح مختلف سنى مشغول بوده است.

یکى از ویژگى‌هاى قابل‌توجه احسان لشگرى تسلط وى بر فنون ایرانى کشتى به شمار مى‌رود. او در کشتى گرفتن رو به جلو تسلط دارد.

22660_orig

در زیر گرفتن‌هاى یک خم، دو خم، اجراى فنون دست در مخالف و درختکن کردن تبحر دارد.

یکى دیگر از شاخصه‌هاى او کنده‌کشى در پیچ و خم‌هاى کشتى است.

منصور برزگر و مرحوم علیرضا سلیمانى پیش از این با دیدن کشتى‌هاى او علاقه زیادى به نحوه اجراى فنون توسط احسان لشگرى نشان مى‌دادند.

احسان لشگرى کشتى را زیر نظر مربیان پایه خود رضا حسینى و عباس شاه‌وردى آغاز کرد و از رده جوانان به بعد شاگرد رضا لایق به حساب مى‌آید.

کاریزماى لشگرى در مربیگرى، شناخت او از کشتى روز جهان، رفاقت قدیمى‌اش با قهرمانانى چون حسن یزدانى و کامران قاسمپور و کسوت او برابر دیگر ملى پوشان امروز تیم ملى مى‌تواند به بالا رفتن عیار کادرفنى کشتى آزاد کمک شایانى کند.

یکى از دلایلى که احسان لشگرى پیشنهاد مربیگرى در تیم ملى کشتى آزاد را قبول کرده نیز بى‌شک وجود محسن کاوه به عنوان سرمربى محسوب مى‌شود.

با اضافه شدن احسان لشگرى به کادر فنى بى‌شک دغدغه‌هاى فنى براى رقابت احتمالى حسن یزدانى و دیوید تیلور در فینال وزن ٨٦ کیلوگرم رقابت‌هاى کشتى آزاد المپیک ٢٠٢٤ پاریس کاهش خواهد یافت.

کسى به کادر فنى اضافه شده است که بردن دیوید تیلور را خوب بلد است و او را یک بار ١٠ بر هیچ نابود کرده است.

این یعنى برگ برنده‌اى از منظر فنى و روحى در دستان نابغه و یل کشتى ایران حسن یزدانى.

 

منبع ورزش3
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار