کدخبر : 12248 تاریخ انتشار :
A

لپو صحرا، باشگاه عجیب شخصی حسن یزدانی کجاست؟

لپو صحرا، باشگاه عجیب شخصی حسن یزدانی کجاست؟

تیم ملی کشتی آزاد ایران در شهرستان نور اردوی آمادگی شرکت در مسابقات المپیک را برگزاری می‌کند اما این اردو یک غایب بزرگ دارد.

ورزش 360 - حضور حسن یزدانی در المپیک پاریس و کیفیت آن اکنون مهم‌ترین موضوع روز کشتی و شاید ورزش ایران باشد.

به گزارش ورزش ۳۶۰، بعد از حذف دیوید تیلور مهم‌ترین رقیب حسن یزدانی در رقابت‌های انتخابی آمریکا حالا همه امیدوارند که حسن یزدانی به اولین کشتیگر با دو مدال طلا در تاریخ ورزش ایران تبدیل شود. با این حال در این میان مصدومیت و عمل کتف حسن یزدانی و دور شدن از دوران آمادگی بزرگترین چالش برای او است.

برخورد فدراسیون کشتی ایران و کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد ایران هم با حسن یزدانی این روزها با در نظر گرفتن همین حساسیت‌ها است. به گونه‌ای که همه اعضای تیم ملی این روزها در نور مشغول تمرین هستند اما حسن یزدانی در باشگاه اختصاصی خود در جویبار تمرین می‌کند. 

حسن یزدانی از زمان شروع اردوی تیم ملی در نور تنها یک روز در این اردو حاضر بود و بقیه روزها را در «لپو صحرا» در جویبار تمرین کرد. حسن یزدانی که پسوند  چراتی هم دارد زاده شده در روستای لپو صحرا از توابع جویبار است. اگرچه پسوند چراتی او نشان می‌دهد که او اصالتی سوادکوهی دارد. در واقع اهالی روستای چرات سواد کوه به دلیل مشکلات رفت و آمد و قرار گرفتن این روستا در ارتفاعات البرز زمانی تصمیم به مهاجرت گرفتند و همگی در روستای لپوصحرای جویبار ساکن شدند. 

اکنون ساکنان این روستا عمدتا از دو طایفه یزدانی و آقاجانی است که هر دو اهل چرات سوادکوه هستند. به هر روی حسن یزدانی با تصمیم شخصی و موافقت کادر فنی و فدراسیون کشتی در حساس‌ترین روزهای آماده‌سازی برای المپیک در باشگاه اختصاصی لپوصحرا، جایی که برای اولین‌بار کشتی را آنجا آموخته مشغول تمرین برای المپیک پاریس است.

رسانه‌ها جزئیات تمرینات اینم روزهای حسن یزدانی را چنین بیان کرده‌اند: «تمرینات حسن یزدانی از سایه‌زنی تا مرور فن ادامه یافته و این ویدئو هم نشان می‌دهد که وضعیت کتف جراحی‌شده او به مراتب بهتر است. یزدانی پس از حضور در اردوی آخر تیم ملی، برای بازگشت به تشک به بوداپست مجارستان خواهد رفت.


 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار