کدخبر : 1126 تاریخ انتشار :
A

شکست 2 هرکول‌ کشتی ایران در جهان

با وجود حضور دو مرد طلایی سنگین وزن ایران در میان نامزدهای برترین کشتی گیر جهان، کشتی گیرانی از کوبا و مجارستان به عنوان برترین های سال 2023 معرفی شدند.

به گزارش ورزش 360، امیرحسین زارع، دارنده مدال طلای سنگین وزن کشتی آزاد جهانی 2023 و امین میرزازاده دارنده مدال طلای سنگین وزن کشتی فرنگی جهانی 2023 دو کشتی گیر ایرانی بودند که در میان نامزدهای برترین آزادکاران و فرنگی کاران سال 2023 جهان از سوی اتحادیه جهانی معرفی شدند.

با وجود اینکه به نظر می رسید نمایندگان ایران از شانس بالایی برای کسب این عنوان برخوردار باشند، اما اتحادیه جهانی دو کشتی گیر از مجارستان و کوبا را به عنوان برترین های سال 2023 معرفی کرد. 

اسماعیل موساکایف (مجارستانی)، بوسا توسون (تیم ملی کشتی زنان ترکیه) و گابریل روسیلو (کوبا) به عنوان بهترین‌های جهان در سه بخش کشتی آزاد مردان، کشتی زنان و فرنگی مردان انتخاب شدند.

موساکایف پیش از سال ۲۰۲۳ دو بار برنده مدال برنز جهان بود، اما با عملکرد خود در بلگراد توانست بازگشت خیره‌کننده‌ای داشته باشد. او در وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی آزاد با غلبه بر رحمان عموزاد خلیلی مدافع عنوان قهرمانی جهان و تاکوتو اوتوگورو (از ژاپن) دارنده مدال طلای المپیک، پیروزمندانه عنوان قهرمانی جهان را به دست آورد. او با این قهرمانی توانست دومین مدال‌آور مجارستان پس از ۴۴ سال شود.

گابریل روسیلو فرنگی‌کار وزن ۹۷ کیلوگرم کوبا نیز در نیمه نهایی و فینال دو قهرمان جهان محمدهادی ساروی و آرتور الکسانیان ارمنستانی را شکست داد و مقام نهمی او در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ را در وزن ۹۷ کیلوگرم به طلا تبدیل شد.

 

منبع ورزش سه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار