کدخبر : 19153 تاریخ انتشار :
A

ویدیو | فوتبال بازی کردن ابراهیم تاتلیس خواننده نامدار ترکیه

ویدیویی قدیمی از فوتبال بازی کردن ابراهیم تاتلیس خواننده افسانه ای و ثروتمند کشور ترکیه را در ادامه می بینید.

ابراهیم تاتلیس خواننده اهل ترکیه‌ است. پدر او از عرب‌های ترکیه و مادرش از کردهای ترکیه بوده‌است. تاتلیسس افزون‌بر زبان ترکی، به زبان‌های عربی و کردی نیز تسلط کامل دارد. مردم در ترکیه نام ایبو را هم برای او استفاده می‌کنند. امپراتور (به ترکی استانبولی: İmparator) لقب متداولی برای اوست. وی در جنوب ترکیه و در شهر شانلی‌اورفه که شهری با جمعیتی متشکل از عرب‌ها، کُردها و ترکمن‌ها است، زاده شد.ابراهیم تاتلیسس در سال ۲۰۱۱ بهترین خواننده قرن ترکیه شد. او در ایران با نام ابراهیم تاتلیس هم شناخته می‌شود.

او با ترانه‌های ترکی خود در ترکیه، آسیای میانه و کشورهای خاورمیانه مثل جمهوری آذربایجان، ایران، افغانستان، عراق و سوریه مشهور است.همچنین تاتلیسس با ترانه‌های ترکی‌اش مشهور شده، ولی گهگاه به عربی و کردی نیز ترانه‌هایی خوانده‌است. وی افزون بر این، یک تاجر، رستوران‌دار، سازندهٔ شوهای موسیقی تلویزیونی و فعال در زمینهٔ گردشگری است و یک فرستندهٔ رادیویی خصوصی به نام «تاتلیسس» (به‌معنای «شیرین صدا») دارد. وی در پروژه‌های ساخت‌وساز در کردستان عراق نیز درگیر بوده‌است. وی اکنون در شهر ازمیر زندگی می‌کند و رستوران تاتلیسس را در این شهر تأسیس کرده‌است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار