کدخبر : 1920 تاریخ انتشار :
A
راه‌های صحیح استفاده از دوچرخه ثابت

راه‌های استفاده از دوچرخه ثابت

راه‌های استفاده از دوچرخه ثابت

استفاده از دوچرخه ثابت یکی از رایج‌ترین روش‌های ورزشی است که افراد زیادی به آن روی می‌آورند، ساختاری که امکان استفاده از آن در منزل یا باشگاه را فراهم می‌کند.

به گزارش ورزش 360، بسیاری از افراد به درستی استفاده از دوچرخه ثابت و روش‌های ورزش با آن آشنا نیستند، که این موضوع ممکن است باعث بروز آسیب‌های جسمانی شود. در این مقاله، به شیوه‌های صحیح استفاده از دوچرخه ثابت و همچنین روش‌های نادرست ورزش با آن پرداخته‌ایم.

برنامه‌ریزی ورزش با دوچرخه ثابت

دست‌هایتان را در جایی قرار دهید که ترمز‌ها در دوچرخه معمولی قرار دارند. سپس روی صندلی دوچرخه ثابت بشینید و به پاها اجازه دهید به شکل طبیعی رو به جلو خم شوند. در این حالت، کمرتان باید صاف باشد و گردن و شانه‌ها در حالت غیر فعال و بدون درگیر شدن قرار بگیرند. سعی کنید حرکات بالاتنه خود را به حداقل برسانید.

حالت دوم را همان شکل قرار گرفتن در حالت اول در نظر بگیرید، با این تفاوت که این بار بلند شوید اما فاصله زیادی از صندلی نگیرید. فقط مقداری بالاتر از آن قرار بگیرید کافی است. سپس عضلات مرکزی بدن و باسن را درگیر کنید. به خاطر داشته باشید که با رکاب زدن، باسنتان به صندلی نزدیک شود.

حالت سوم و آخر ورزش با دوچرخه ثابت را توصیف می‌کنیم. در این حالت، قرار بگیرید روی صندلی دوچرخه ثابت و با دست‌ها به قسمت دستگاه گیره بزنید. پاها را به شکل طبیعی رو به جلو خم کنید و حرکات بالاتنه را برای تمرین معکوس کنید. یعنی حین رکاب زدن، بدنتان را به عقب می‌اندازید و سپس به حالت اول برمی‌گردانید. این حالت از برخی نظرها برای تقویت عضلات پشتی بدن مفید است.

در این حالت، دست‌هایتان را بالاتر از حالت اول روی فرمان قرار دهید و کمرتان را صاف نگه‌دارید. در حینی که عضلات مرکزی بدن و باسن درگیر هستند، بدن را تا حدی خم کنید تا دست‌هایتان به صورت طبیعی خم شود. در این حالت، باسن باید رو به عقب و بالای زین قرار بگیرد. وقتی به رکاب زدن شروع می‌کنید، باید احساس کنید که عضلات مرکزی بدن (هسته)، باسن، همسترینگ، و عضلات چهار سر ران همه درگیر و فعال هستند. دقت کنید که در این حالت نباید احساس فشار در پایین کمر، گردن و یا شانه داشته باشید.

اشتباهات رایج در ورزش با دوچرخه ثابت در ادامه آمده است. هرگاه احساس کردید در حالت غلط قرار گرفته‌اید، وضعیت را اصلاح کنید و به حالت اول که در بالا توضیح داده شد، برگردید. باید توجه داشته باشید که وقتی شدت فعالیت بالا می‌رود، امکان از دست دادن وضعیت صحیح زیاد است. بنابراین، سعی کنید شدت مناسبی را انتخاب کنید تا از بدفرمی در ورزش با دوچرخه ثابت جلوگیری کنید.

منبع مجله علم ورزش
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار