کدخبر : 12835 تاریخ انتشار :
A

مشکل طالبان با «هادی چوپان» چیست؟

مشکل طالبان با «هادی چوپان» چیست؟

در چند روز گذشته نمایش تصویری سانسور شده‌ی هادی چوپان در افغانستان در میان طرفداران او سروصدای زیادی به پا کرد.

ورزش 360 - یک کاربر ایرانی عکسی را منتشر کرد که بنر بزرگی از هادی چوپان بر سردر مغازه‌ای در کابل نصب شده است. این مغازه چنان که از جزئات تصویر بر می‌آید یک مغازه فروش مکمل‌های ورزشی است که عمدتا توسط بدنسازها مصرف می‌شود. طبیعی است که برای تبلیغ چنین محصولی از تصویر مشهورترین چهره‌ی این رشته که در حال حاضر هادی چوپان است استفاده شود.

به گزارش ورزش ۳۶۰، اما نکته‌ی عجیب درباره این تصویر پوشاندن جزئیات صورت هادی چوپان است. روی بنر بزرگ با چسب سیاه تصویر صورت هادی چوپان مخدوش شده است. 

از زمانی که افغانستان توسط طالبان اداره می‌شود اخباری از این دست بارها و بارها در رسانه‌ها منتشر شده است. آنها تبلیغات ارایشگاه‌های زنانه را محو کرده‌انمد یا مانکن‌های بدون سر تولید کرده‌اند تا از هر گونه تصویر یا تصور تحریک‌آمیز جلوگیری کنند. با این حال عمده سانسور در مناطر اجتماعی و عمومی افغانستان به مسئله‌ی زنان باز می‌گردد. برای همین عجیب است که تصویر یک مرد در افغانستان طالبانی سانسور شود.

6043518

با فرض اینکه تصور کنیم تصویر هادی چوپان با فیگور و عضلات بیرون زده تحریک کننده است آیا نباید بدن هادی چوپان سانسور می‌شد نه چشم‌هایش؟ کمی عجیب است که در این بنر جزئیات هیکل هادی چوپان و عضلات او کاملا مشخص است و تنها اجزای صورتش را محرو کرده‌اند. 

برخی رسانه ها در ایران در توجیه کار طالبان در این زمینه نوشته‌اند: ماموران وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان (امارت اسلامی افغانستان)، چهره افراد را در تابلوی مغازه ها در بازار و خیابان ها می پوشانند زیرا معتقدند تصویرگری چهره انسان، غیراسلامی است. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار