کدخبر : 9469 تاریخ انتشار :
A

رقابت چلسی و منچستر یونایتد برای جذب ستاره‌ی بارسلونا

رقابت چلسی و منچستر یونایتد برای جذب ستاره‌ی بارسلونا

2 تیم انگلیسی مذاکرات جذب رونالد آرائوخو، مدافع بارسلونا را آغاز کرده‌اند.

به گزارش ورزش360؛ مشکلات زیادی برای تیم‌های منچستریونایتد و چلسی در فصل جاری وجود داشته و یکی از بزرگ‌ترین آنها مشکلات خط دفاعی و خصوصا مدافعان میانی بوده است. شیاطین سرخ و شیرهای لندن به ترتیب با 51 و 59 گل خورده، عدد بزرگی را در میزان گل‌های دریافتی برای خود می‌بینند و در کنار تفکرات نو برای ایجاد ساختار مناسب دفاعی، مهره‌های دفاعی هم در رفع این مشکل بسیار تاثیرگذار هستند و همین موضوع باعث شده 2 باشگاه جنگی مشترک را برای جذب مدافع بارسلونا داشته باشند.

یونایتدی‌ها و مشکلات دفاعی

احتمالا هواداران یونایتد به خوبی مشکلات خود در این بخش را بشناسند. اریک تن‌هاخ در پایان فصل پیش علاقه داشت مهره جدیدی را برای خط دفاعی به خدمت بگیرد که مشکلات و محدودیت فیرپلی مالی آنها را از این هدف دور کرد. او مجبور بود با همان 4 مدافع اصلی فصل قبل یعنی مگوایر، واران، مارتینس و لیندلوف کار را ادامه دهند و این اتفاق در نگاه کادرفنی چیزی شبیه به خودکشی بود. در همان روزها ایوانز از منچستر خواست تمرینات آماده‌سازی خود را با آنها انجام دهد و خواسته‌اش توسط تیم تن‌هاخ مورد قبول واقع شد. عملکرد او بسیار مورد توجه قرار گرفت و برای یک سال و موقتا به تیم اضافه شد.

با این حال سیل مصدومان، شرایط را در طول فصل پیچیده‌تر کرد و حتی اضافه شدن کاموالا از تیم‌های جوانان نتوانست یک سد برای این سیل باشد. هری مگوایر با وجود دردهایش سرخم نکرده و همچنان به بازی برای ترکیب ادامه می‌دهد و در کنار او، کارلوس کاسمیرو به عنوان زوج خط دفاعی قرار گرفته است. یونایتد مشکلات زیادی را در خط دفاعی می‌بیند ومی‌خواهد حداقل 2 مدافع جدید را  به ترکیب اضافه کند. در صورت خروج 2 مدافع میانی، این عدد می‌تواند تبدیل به 3 بازیکن جدید شود. جراد برانت‌ویت، ژان کلر تودیبو و آنتونیو سیلوا، 3 بازیکن مورد نظر یونایتد هستند و در کنار این لیست، مدافع جدیدی از جمله رونالد آرائوخو به لیست نهایی مدیران جدید باشگاه راه یافت.

چلسی و نتیجه‌گیری برای خرید

شاید تعداد مدافعان مرکزی چلسی را روی کاغذ نگاه کنیم، خرید یک مدافع کاری احمقانه به نظر برسد و 8 مدافع با قابلیت حضور کامل در این بخش، خرید مدافع را کاری اشتباه نشان می‌دهد. با این حال واقعیت شاید کمی متفاوت باشد. در این لیست 8 نفره، 2 بازیکن به نام‌های لوی کولویل و وسلی فوفانا مصدومیت بلندمدت دارند و شاید در فصل آینده پس از چند هفته بتوان روی آنها حساب کرد. در ادامه لیست 8 نفره، آلفی گیلچریست هم حضور دارد و این مرد جوان آکادمی، مدافعی نیست که باشگاه بتواند در فصل بعد روی او حساب کند. او احتمالا با شروع فصل جدید به لیست بازیکنان قرضی باشگاه اضافه شده تا بتواند تجربه بیشتری را کسب کند. خبرهای جدید اعلام می‌کنند تیاگو سیلوا آخرین فصل حضور خود در استمفوردبریج را تجربه می‌کند و فصل بعد در لیست بازیکنان حاضر نخواهد بود.

در این شرایط اضافه کردن یک مدافع کمی منطقی به نظر می‌رسد و در کنار تمام آنها شایعاتی برای فروش حداقل یک مدافع وجود دارد. حالا احتمالا خرید بازیکنی مانند آرائوخو و جنگ با یونایتد برای به دست آوردن او کاملا ضروری باشد. چلسی همانند منچستریونایتد، او را بسیار می‌پسندد و رقابت برای خرید این بازیکن بسیار جدی دنبال می‌شود.

بارسلونا و آمادگی برای یک مزایده

آرائوخو، عاشقانه بارسلونا را دوست دارد اما شرایط فعلی این باشگاه از خواست و احساسات او اهمیت بیش‌تری دارد. بازیکن 25 ساله اروگوئه‌ای در سال 2018 با کمتر از 5 میلیون یورو به لاماسیا اضافه شد و حالا در ترانسفرمارکت با قیمتی حدود 70 میلیون یورو ارزش‌گذاری شده. مدیران بارسلونا اعتقاد دارند فروش او می‌تواند حداقل با مبلغ 80 میلیون یورو قطعی شود و چنین درآمدی برای گذراندن روزهای سخت  بسیار منطقی است.

از دست دادن این بازیکن احتمال دارد بارسایی‌ها را با مشکلات دفاعی روبه‌رو کند اما مدیران اسپانیایی احساس می‌کنند با بودجه به دست آمده توسط فروش او، می‌توانند خط دفاعی را دوباره بازسازی کنند. یونایتدی‌ها و مدیران متمول چلسی اولین اقدامات برای جذب این مدافع را آغاز کرده‌اند و اگر همه‌چیز به خوبی پیش برود، یکی از این 2 تیم می‌تواند از آرائوخو رونمایی کند. البته این جنگ یک ضلع دیگر دارد و بایرن مونیخ هم به او علاقه‌مند است اما تا این لحظه اقدامی جدی توسط آلمانی‌ها برای جذب آرائوخو انجام نشده است.

منبع فوتبال 360
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار