کدخبر : 8397 تاریخ انتشار :
A

هفته خاص فرا رسید؛ روز جهانی لورکوزن!

هفته خاص فرا رسید؛ روز جهانی لورکوزن!

بردهای ادامه‌دار لورکوزن سبب شده است تا آنها در 3 جام شانس قهرمانی داشته باشند.

به گزارش ورزش 360،  شاگردان ژابی آلونسو تا همین جای فصل هم کار بزرگی کرده اند، کنار زدن بایرن مونیخ قهرمان همیشگی بوندس‌لیگا آن هم با این اختلاف امتیاز کار اصلا آسانی نیست. آنها در فاصله ۶ هفته تا پایان لیگ ۱۶ امتیاز با تیم دوم یعنی بایرن مونیخ فاصله انداخته‌اند و فقط به یک برد دیگر نیاز دارند تا اولین قهرمانی‌شان در بوندس‌لیگا را روی کاغذ هم قطعی کنند.

بوندس‌لیگا

لورکوزن در بوندس‌لیگا عملکرد بی‌نظیری داشته. آنها در ۲۸ بازی به آمار خیره کننده ۲۴ برد و ۴ مساوی رسیده‌اند. آنها هنوز شکستی را در بوندسلیگا تجربه نکرده‌اند و  نه تنها در بوندس‌لیگا بلکه در جام های دیگر هم آنها شکست ناپذیر بوده‌اند.

شاگردان آلونسو این فصل بارها و بارها تا آستانه متحمل شدن شکست پیش رفتند اما باوری که از نیمکت به آنها منتقل می‌شد، باعث شد هر بار نتیجه را به نفع خودشان تغییر دهند و بازگشتی رویایی داشته باشند. مصدومیت‌ها هم در این فصل نتوانست جلوی تیم بگیرد. با اینکه در جام ملت‌های آفریقا بونیفایس، مهاجم نیجریه‌ای  آنها دچار مصدومیتی طولانی مدت شد اما خللی به روند لورکوزن وارد نشد.ژابی آلونسو این فصل با سیستم 1-2-4-3 نامتقارن زهرخود را به همه تیم‌های بوندسلیگایی وارد کرده است. سیستمی که با نفوذهای طولی فریمپونگ و عرضی گریمالدو شکل تازه‌ای از فوتبال را ارائه می‌کند. آمار درخشان این 2 بازیکن خود گویای همه چیز است. فریمپونگ با ۸ گل و ۷ پاس گل، گریمالدو با ۹ گل و ۱۱ پاس گل نقش  زیادی در تیم جذاب این فصل فوتبال آلمان ایفا کرده‌اند.

جام حذفی آلمان

لورکوزنی‌ها با اینکه در طول فصل صدرنشین بوندس‌لیگا بوده‌اند اما جام حذفی را فدا نکردند. آنها در مرحله یک‌هشتم نهایی 3 بر یک پادربورن را حذف کردند. سپس در یک‌چهارم نهایی اشتوتگارت دیگر تیم جذاب این فصل بوندس‌لیگا را در دیداری جذاب با نتیجه 3 بر 2 شکست دادند و در مرحله نیمه‌نهایی هم با 4  گل دوسلدورف را بدرقه کردند تا به فینال برسند.شاگردان آلونسو برای کسب دوگانه داخلی ۵ خرداد در ورزشگاه المپیک برلین باید به مصاف کایزرسلاترن بروند. تیمی که در بوندس‌لیگای 2 فوتبال حضور دارد با حضور درخشان در جام حذفی قاتل تیم‌های بوندس‌لیگایی شده است. آنها مونشن گلادباخ، فرایبورگ و کلن را در راه رسیدن به فینال حذف کرده‌اند.

لیگ اروپا

برخلاف بوندس‌لیگا و  جام حذفی که لورکوزن شانس اول قهرمانی است در لیگ اروپا حریفان بزرگی وجود دارند که کار را برای کسب سه‌گانه آنها دشوار می‌کنند.البته شاگردان ژابی آلونسو در مرحله قبل لیگ اروپا هم تا آستانه حذف شدن و ثبت اولین شکست‌شان پیش رفتند اما باز هم برگشتند. در بازی رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ اروپا مقابل قره‌باغ آذربایجان آنها تا دقیقه ۷۰ ، 2  بر صفر از حریف گمنام خود عقب بودند اما با 2 گل ویرتز و پاتریک شیک توانستند از شکست فرار کنند تا همچنان رکورد شکست‌ناپذیر‌ی تیم حفظ شود.بازی برگشت در بای‌آرنا هم سخت شد. آن‌ها در حالی که با 2 گل عقب بودند با گل فریمپونگ در دقیقه ۷۳ به بازگشت امیدوار شدند و با  2 گل پاتریک شیک در دقایق ۹۳ و ۹۷ به صعودی دراماتیک رسیدند.لورکوزن در بازی رفت مرحله یک‌چهارم نهایی، وستهام دیوید مویس را 2 بر صفر برد و در آستانه صعود به نیمه‌نهایی قرار گرفت. در صورت صعود به مرحله بعد آنها به مصاف برنده جدال میلان و رم بروند. شاید روی کاغذ با توجه به فرم عالی تیم ژابی آلونسو آنها شانس بیشتری  برای بردن این تیم‌ها داشته باشند.

منبع فوتبال ۳۶۰
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار