کدخبر : 8266 تاریخ انتشار :
A

تحولات رم زیر نظر ال‌کاپیتانو

تحولات رم زیر نظر ال‌کاپیتانو

شرایط برای پایتخت نشینان ایتالیا بعد از جدایی آقای خاص خوب پیش رفته است.

به گزارش ورزش ۳۶۰، بعد از اخراج زوزه مورینیو، رم  دنبال مربی‌ موقتی بود تا فصل را برایشان به بهترین نحو پایان برساند. مربیان مطرح قبول نمی‌کردند هدایت تیم تضعیف شده مورینیو را وسط فصل به عهده بگیرند اما کاپیتان سابق رمی ها ترسی از این مسئولیت نداشت و این پیشنهاد را فرصت خوبی برای ورودش به دنیای مربیگری دید.

وقتی  دانیله دروسی به عنوان سرمربی جدید رم معرفی شد، کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد او تقریباً نیمی از بردهای لیگ رم را در این فصل تنها در یک ماه و نیم به ثبت برساند.  این دقیقاً همان اتفاقی است که رخ داده. شاگردان دروسی در سری آ فقط مقابل اینتر صدرنشین در لیگ شکست خورده‌اند و با نتایج خوبی که کسب کرده‌اند، تنها ۳ امتیاز با رده چهارم لیگ و کسب سهمیه اروپایی فاصله دارند. آنها همچنین برایتون را پشت سر گذاشتند و به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ اروپا رسیدند.

تنها تجربه قبلی دروسی به عنوان سرمربی، هدایت تیم اسپال در سری ب بود.  او در اکتبر ۲۰۲۲ به خدمت گرفته شد تا باشگاه را از سقوط دور کند اما نتوانست این کار را انجام دهد و در فوریه از کار اخراج شد. با توجه به اینکه قرارداد او با جالوروسی هم تا پایان فصل اعتبار دارد خیلی از کارشناسان فوتبال ایتالیا تصور می‌کردند این انتخاب با توجه به محبوبیت دروسی بین هواداران رم فقط یک مسکن کوتاه مدت است.

تحولات تاکتیکی ال‌کاپیتانو

دروسی در اولین بازی خود به عنوان سرمربی رم ترکیب ۳ دفاعه مورینیو را کنار گذاشت و با ترکیب ۱-۳- ۲- ۴ تیمش را روانه میدان کرد.

این ترکیب جدید با فرستادن تعداد زیادی از بازیکنان خط هافبک به افزایش خلاقیت مورد نیاز به بازی رم کمک کرد. دروسی از نظر تاکتیکی هیچ کار خیلی جسورانه‌ای انجام نداد اما خیلی سریع نقش‌های مناسبی را برای برخی از بهترین بازیکنانش درست کرد.

به عنوان مثال، اگر چه پائولو دیبالا روی کاغذ بازی را از سمت راست شروع می‌کند اما به او اجازه داده شده نقش هافبک تهاجمی مرکزی ایفا کند تا ریک کارسدورپ از جناح راست نفوذ کند.  در سمت چپ، استفان الشعراوی تمایل دارد تا در کناره باقی بماند بماند. این حرکت سبب می‌شود لورنزو پلگرینی پیشروی کند و تقریباً در کنار دیبالا باشد. ۲ هافبک دیگر یعنی لئاندرو پاردس در کنار ادواردو بووه یا برایان کریستانته اغلب یک زوج را تشکیل می‌دهند تا به بازیسازی تیم از عقب کمک کنند. حضور روملو لوکاکو در خط حمله امکان بازی پشت به دروازه و مستقیم را به آنها می‌دهد.

به نظر نمی‌رسد جالوروسی با هدایت دروسی  علاقه‌ای به پرس کردن از بالا داشته باشد. در حال حاضر، آنها بیشتر تمایل دارند در یک بلوک میانی جمع و جور بنشینند و به جای اینکه فوراً توپ را پس بگیرند، هدفشان ناامید کردن حریفان است. به احتمال فراوان اگر دروسی فصل بعد هم الیمپیکو باشد، شاهد پیشرفت رمی‌ها در این بخش بازی هم خواهیم بود.

دانیله دروسی تا اینجای کار به عنوان سرمربی نشان داده از هوش بالایی برخوردار است و می‌تواند با چند تغییر ساده حال و هوای تاکتیکی تیمش را تغییر دهد اما برای تبدیل شدن به سرمربی درجه یک باید عملکردش را مقابل حریفان بزرگ‌تری تحلیل کرد.

منبع: فوتبال ۳۶۰

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار