کدخبر : 7987 تاریخ انتشار :
A

آنالیز کامبک‌های لحظه آخری لورکوزن؛ بمباران بی وقفه!

آنالیز کامبک‌های لحظه آخری لورکوزن؛ بمباران بی وقفه!

بایرلورکوزن تحت هدایت ژابی آلونسو، از تمام دقایق مسابقه برای رسیدن به پیروزی استفاده می‌کند.

به گزارش ورزش 360، بایرلورکوزن در فصل 24/2023 تنها تیم بدون شکست لیگ‌های معتبر اروپایی بوده و عملکردی درخشان را ارائه می‌دهد. تیم ژابی آلونسو در مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا و فینال جام حذفی آلمان قرار دارد و هفته به هفته به کسب بوندسلیگا نزدیک‌تر می‌شود. در تمامی رقابت‌ها، این تیم آلمانی مجموعا طی 8 دیدار، موفق شده است که از شکست در دقایق پایانی فرار کند. 23 گل از 111 گل لورکوزن، پس از دقیقه 80 به ثبت رسیده و این تیم جذاب که حالا با اختلافی 13 امتیازی در صدر جدول قرار دارد، تا دقایق آخر برای پیروزی می‌جنگد.

جای‌گیری‌های حساب‌شده

اغلب گل‌های به ثمر رسیده صدرنشین فوتبال آلمان در دقایق پایانی، به ارسال‌ها برمی‌گردد. دو هافبک مرکزی لورکوزن یعنی رابرت آندریش و گرانیت ژاکا به ترتیب در سمت راست و چپ زمین قرار می‌گیرند تا نفرات اصلی ارسال‌ها در کنار آلخاندرو گریمالدو و جرمی فریمپونگ باشند. سه مدافع مرکزی در پشت محوطه جریمه خیمه می‌زنند تا در برگشت‌ها، فوراً توپ را به خط حمله برسانند. فلوریان ویرتس و دو مهاجم مرکزی به محوطه جریمه می‌روند تا از ارسال‌ها استفاده کنند.

1 (1)

جابجایی‌های دقیق این تیم، برگ برنده آن‌ها در ارسال‌ها است. به عنوان مثال در تصویر زیر، پاتریک شیک، به عنوان مهاجم گلزن، در موقعیتی به سمت راست می‌رود تا برخلاف نقش خود عمل کند و اکسکوئیل پالاسیوس جای او را در حمله پر می‌کند. دو بازیکن کناری لورکوزن نزدیک به این دو هستند و رابرت آندریش نیز بار دیگر در کناره‌ها ایفای نقش می‌کند.

1 (2)

پس از بازگشت توپ، شیک فوراً به نقطه کور محوطه می‌رود و پالاسیوس به عقب بازمی‌گردد. همین جابجایی منجر به ایجاد روزنه برای ارسال می‌شود و پاتریک شیک روی ارسال پالاسیوس، گل برتری لورکوزن برابر قره‌باغ را به ثبت می‌رساند. بازهم 3 مدافع به همراه ژاکا، در پشت محوطه جریمه منتظر هستند تا در برگشت‌ها، توپ را دریافت کنند.

1 (3)

کنترل فضای پشت سر دفاع

در تصاویر بالا قابل مشاهده است که بایرلورکوزن با 10 بازیکن به سمت دروازه حریف می‌رود اما در ضدحملات، خط دفاعی آن‌ها مستحکم عمل می‌کند. بخش عمده آن باز هم به خط میانی و حضور رابرت آندریش و گرانیت ژاکا در دفاع برمی‌گردد. دو هافبک آلمانی و سوئیسی به همراه سه نفر خط دفاعی به عقب بازمی‌گردند و آندریش در قلب خط دفاع می‌ایستد و گرانیت ژاکا از احتمال کات‌بک شدن توپ جلوگیری می‌کند.

1 (4)

این سیستم موجب می‌شود تا دو بازیکن کناری خط دفاع که گریمالدو و فریمپونگ باشند، در خط حمله باقی بمانند و سرعت بیشتری در انتقال توپ از دفاع به حمله وجود داشته باشد. در تصویر زیر، باری‌دیگر آندریش بین دو مدافع مرکزی می‌رود و ژاکا نیز در میانه زمین و نزدیک به آندریش به کار گرفته می‌شود.

1 (5)

بازپس‌گیری سریع توپ

بایرلورکوزن پس از ناکامی در گل کردن برخی موقعیت‌ها، با چینشی جالب به سمت حریف هجوم می‌برد و در زمانی کمتر از 10 ثانیه، توپ را پس می‌گیرد تا علاوه بر جلوگیری از ضدحمله حریف، فرصت بیشتری جهت رسیدن به دروازه برای گلزنی داشته باشد. در موقعیت زیر، توپ به بازیکنان قره‌باغ می‌رسد. یک بازیکن کناری به همراه یک بازیکن از مرکز زمین، کافی هستند تا به خط دفاع سه نفره لورکوزن که در پشت محوطه جریمه حریف قرار گرفته‌اند، ملحق شوند و با احاطه کردن رقیب، او را دچار تعلل کنند تا زمان کافی برای بازپس‌گیری توپ توسط هافبک‌هایی چون پالاسیوس ایجاد شود. همین توپ‌گیری موجب شد تا پالاسیوس زمینه‌ساز گل پیروزی‌بخش شاگردان ژابی آلونسو باشد.

1 (6)

در موقعیتی دیگر، وظیفه توپ‌گیری به دیگر هافبک جنگنده تیم، یعنی رابرت آندریش داده می‌شود و بورخا ایگلسیاس به همراه امین عدلی و آلخاندرو گریمالدو به حریف فشار وارد می‌کنند. آندریش نیز همراه با یار آزاد حریف، حرکت را شکل می‌دهد.

1 (7)

حرکت آندریش پیش از صاحب‌توپ شدن حریف، موجب می‌شود تا با وجود فضای خالی در مرکز زمین، هافبک آلمانی و سابق اونیون‌برلین به توپ برسد و با دریافت این توپ، موقعیت ایجاد شود. او در ادامه از روی کرنر ارسالی حاصل از همین موقعیت، دروازه هوفنهایم را باز می‌کند تا مانع از اولین شکست فصل تیمش شود.

1 (8)

بایرلورکوزن در این فصل، برگی تازه از فوتبال را ورق می‌زند. تیم ژابی آلونسو همزمان با نتیجه‌گیری و ثبت تک‌تک رکوردها، فوتبالی زیبا و منطقی را ارائه می‌دهد. آن‌ها تا آخرین دقیقه با ایده و تفکر بازی می‌کنند و همین وسواس تاکتیکی، تیمی خاص برای جانشینی امپراطوری بایرن مونیخ ساخته است.

منبع فوتبال 360
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار