کدخبر : 6150 تاریخ انتشار :
A

توفیق اجباری برای پسران جوان کلوپ

توفیق اجباری برای پسران جوان کلوپ

لیورپول امروز باید در لیگ برتر انگلیس هم با جوانانش برای یک عنوان دیگر بجنگد.

به گزارش ورزش 360، به او یک فن‌دایک و چند بازیکن جوان بدهید، برایتان جام می‌آورد! یورگن کلوپ، مردی که جام اتحادیه را با ستاره‌های جوان تیمش فتح کرد، با لیست بلند و عجیبی از مصدومان مواجه است. ستاره‌های بدنه اصلی تیم کلوپ، مصدوم هستند و مرد آلمانی باید پس از موفقیت در جام اتحادیه، این بار جوانان تیمش را در لیگ برتر انگلیس و در رقابت قهرمانی مقابل ناتینگام فارست محک بزند. رقیب هم برای بقا می‌جنگد و کسب یک امتیاز خانگی برای ناتینگام غنیمت بزرگی از رویایی با صدرنشین به شمار می‌رود. لیورپول برخلاف باور اولیه با توجه به مصدومان بسیار زیاد با نظر به انگیزه میزبانش برای کسب امتیاز و با همه جزئیات بازی امروز، یک مسابقه سخت را در خانه حریف پیش رو دارد.

ناتینگام فارست؛ ژانر بقا

ممکن است داستان‌ها و محصولات نمایشی درباره قهرمانان و آنهایی که در کشمکش فتح قله هستند، برای مخاطبان جذاب به نظر بیاید اما مخاطبان داستان‌های قهرمانی، از تماشا یا مطالعه روایت‌هایی در ژانر بقا در همان سطح روایات قهرمانی به وجد می‌آیند و حس ذاتی تلاش برای بقا، دیدنی قلمداد می‌شود. ناتینگام فارست برای این فصل تیمش، چنین ژانری را انتخاب کرده. این تیم با یک بازی بیشتر نسبت به لوتون تاون ماجراجو و غیرمنتظره فقط 4 امتیاز از این تیم و از منطقه سقوط جلوتر است. نیاز به کسب امتیاز حتی اگر شده در قالب یک تساوی و رسیدن به حداقل امتیاز ممکن، تمام دنیای تیم نونو اسپریتو سانتو را در برگرفته و این سرمربی کارنامه‌دار پرتغالی برای نجات تیمش به هر دری می‌زند؛ حتی اگر شده به ارائه یک بازی کاملا تدافعی برای کسب یک امتیاز از صدرنشین لیگ! نکته مثبت در رابطه با ناتینگام فارست این است که تیم نونو سانتو در هر 9 بازی آخر خود در لیگ موفق به باز کردن دروازه حریفانش شده و در این مدت 7 بازی را با حداقل 2 گل زده به پایان رسانده و این از جسارت تیم شانزدهم جدول لیگ برتر انگلیس نشات می‌گیرد. ناتینگام با همین جسارت از لیورپول میزبانی خواهد کرد و به غیبت بسیاری از لیورپولی‌ها در دیدار امروز امید بسته است. آنها با یک امتیاز در مقابل مدعی قهرمانی و صدرنشین کنونی لیگ از این هفته سربلند بیرون می‌آیند و با روحیه و انرژی موفقیت در مقابل تیم کلوپ، اندوخته ذهنی مناسبی برای بقا پیدا می‌کنند. شاید داستان ماندن ناتینگام فارست در لیگ برتر انگلیس از این مسابقه مهم شروع شود و اگر اینگونه شود، این روایت در ژانر بقا، دست‌مایه آثار ادبی و سینمایی خواهد شد.

لیورپول؛ پاندمی مصدومیت

وضعیت در اردوی قرمزهای آنفیلد قرمزتر از رنگ لوگوی این باشگاه و خطرناک است. لیورپول این روزها می‌تواند مثل دوران سخت و نگران‌کننده پاندمی کرونا هر روز از وضعیت مصدومان تیمش یک به‌روز رسانی انجام دهد و تلفات را اعلام کند. آنها دسته جمعی در حال بردن مسابقات بودند و اکنون دسته جمعی مصدوم شده‌اند. مصدومان لیورپول فارغ از اینکه کدامشان به بازی امروز این تیم می‌رسند عبارتند از آلیسون بکر، جوئل ماتیپ، ریس ویلیامز، ترنت الکساندر آرنولد، واتارو اندو، استفان بایتیچ، دومنیک سوبوسلای، رایان گراونبرخ، کورتیس جونز، تیاگو آلکانترا، دیگو ژوتا، محمد صلاح، بن دوک و داروین نونیز! آنها بیشتر از یک تیم درون زمین و در همه جای ترکیب پراکنده هستند. کلوپ نه با یک بحران بلکه با یک فاجعه در آخرین فصل حضورش در این باشگاه مواجه شده و شاید سخت‌ترین و پرفشارترین روزهای کار در لیورپول را پشت سر می‌گذارد. با همه این احوال او نشان داد می‌توان یک فن‌دایک و چند جوان در اختیارش گذاشت و از مرد آلمانی انتظار جام داشت. همین ترکیب برای لیورپول در فینال جام اتحادیه، چلسی چند صد میلیون دلاری را مغلوب کرد و تعداد جام‌های کلوپ را به عدد 8 رساند. آنها در بالاترین سطح از ماجراجویی به خانه ناتینگام فارست می‌آیند تا با پیروزی در این مسابقه قافیه قهرمانی را با وزن مورد نظر خودشان در اختیار داشته باشند. لیورپول یک داستان دراماتیک را می‌نویسد؛ داستان جوانانی که می‌خواهند به جای ستاره‌های بزرگ تیم، آخرین فصل حضور مرد محبوب آلمانی روی نیمکت را با خاطرات شیرین گره بزنند. این تیم در پی چهارمین برد متوالی در لیگ، پس از شکست در برابر آرسنال و جلوگیری از سبقت رقبا در رقابت قهرمانی است.

سابقه رویارویی

بازگشت ناتینگام فارست به لیگ برتر انگلیس پس از 23 سال تغییر چندانی در روند نتایج بازی‌های رو در روی 2 تیم ایجاد نکرده است. آنها همان تیمی هستند که معمولا به لیورپول می‌بازند و هر از چند گاهی هم بردهای با ارزشی مقابل قرمزهای آنفیلد به دست می‌آورند. تاریخ فوتبال باشگاهی انگلیس تا اینجا شاهد 41 برد لیورپول، 19 برد ناتینگام فارست و 24 تساوی آنها در رقابت‌های مختلف بوده است. با این حال آخرین باری که لیورپول موفق شد 3 برد متوالی در مقابل میزبان امروزش به دست بیاورد به حدود 38 سال قبل بازمی‌گردد و تیم جوان کلوپ امروز این شانس را دارد با برتری در برابر رقیب، این وقفه 38 ساله را تمام کند و سومین برد متوالی در برابر ناتینگام را پس از نزدیک به 4 دهه رقم بزند و به نام خودش تمام کند. راجر هانت و یان راش با 10 گل زده، بهترین گلزنان تاریخ این جدال هستند و تهدید برجسته‌ای از بازیکنان مسابقه امروز برای از دست رفتن جایگاه خود نمی‌بینند.

فرم 2 تیم در 5 بازی آخر لیگ

ناتینگام فارست

باخت مقابل استون‌ویلا، برد مقابل وستهام، باخت مقابل نیوکاسل، تساوی مقابل بورنموث، باخت مقابل آرسنال.

8 گل زده، 10 گل خورده، گلزنی در تمام بازی‌ها، 3 بازی با 2 گل زده، 2 بازی با حداقل 3 گل خورده و فقط یک کلین‌شیت.

لیورپول

برد مقابل لوتون تاون، برد مقابل برنتفورد، برد مقابل برنلی، باخت مقابل آرسنال، برد مقابل چلسی.

16 گل زده، 7 گل خورده، گلزنی در تمام بازی‌ها، 4 بازی با حداقل 3 گل زده، فقط یک بازی با بیشتر از یک گل خورده و بدون کلین‌شیت.

 

منبع فوتبال ۳۶۰
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار