کدخبر : 3851 تاریخ انتشار :
A

(عکس) عجیب‌ترین سرمربی جام ملت‌های آسیا

(عکس) عجیب‌ترین سرمربی جام ملت‌های آسیا

ایشی سرمربی ژاپنی تایلند سبک زندگی خاصی دارد و غذای مورد علاقه‌اش، میوه است.

به گزارش ورزش 360، در میان ۲۴ سرمربی حاضر در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر، جدای از موریاسو ژاپنی، یک مرد ژاپنی دیگر نیز در این تورنمنت حضور دارد؛ ماساتادا ایشی سرمربی فعلی تیم ملی تایلند و بازیکن سابق کاشیمای ژاپن که همراه با این تیم به تمامی افتخارات داخلی دست پیدا کرد حالا با یک سبک زندگی بسیار جالب در کانون توجهات قرار دارد.

او تا پیش از سال ۲۰۱۸ در کشور خودش مربیگری می‌کرد و در سال ۲۰۱۷ از هدایت تیم کاشیما استعفا داد اما شاگردانش این مسیر را تا فینال لیگ قهرمانان آسیا و قهرمانی مقابل پرسپولیس ادامه دادند. در میان این سال‌ها او در زمان تعطیلی لیگ ژاپن که از فصل زمستان تا اواسط بهار باشد در یک مدرسه به‌عنوان آشپز برای دانش‌آموزان غذا درست می‌کرد.

او ۲ سال خانه نشین بود تا اینکه با پیشنهاد بوریرام تایلند مواجه شد و در دو فصل متوالی موفق به کسب سه گانه داخلی شد؛ پس از آن ایشی مورد توجه ریاست فدراسیون فوتبال تایلند قرار گرفت و با پیشنهاد هدایت تیم ملی این کشور روبه‌‍رو شد. او سبک زندگی مورد علاقه خود را در صفحه مجازی خودش همیشه به انتشار می‌گذارد و از آنجا که طول عمر را در زندگی سالم می‌داند، حتی در بیو خود غذای مورد علاقه خود را میوه عنوان کرده است.

او در این صفحه اینستاگرامی هیچ عکسی جز تغذیه خود منتشر نمی‌کند؛ وی هر روز بسته به حال و هوای خودش سس روی غذای خود تزیین می‌کند و آن را در صفحه منتشر می‌کند. یک روز مک‌بوک می‌کشد، با شکلک ناراحت و علامت شرکت اپل خبر از خراب شدنش می‌دهد؛ تیمش با نتیجه ۴ بر یک می‌برد، نتیجه و لبخندش را ثبت می‌کند و این شکل وابسته به اتفاقات مهم یک روز ایشی دارد.

ایشی تا سال ۲۰۲۰ که با پیشنهاد بوریرام مواجه شده بود، تنها و روی زبان مادری خود تسلط داشت ولی با توجه به اینکه همسر و فرزند ۱۰ ساله‌اش در ژاپن بودند و خودش به‌صورت تنها در تایلند زندگی می‌کرد، تصمیم گرفت تا زبان انگلیسی و تایلندی یاد بگیرد تا برای ارتباط گرفتن با مردم این کشور دچار مشکل نشود. البته این باشگاه نیز شرایط را برای او تغییر داد تا جایی که اسم اتاق‌های ماساژ، رختکن و سایر امکانات مربوط به ایشی عنوان ژاپنی پیدا کردند.

یکی از رسانه‌های تایلندی در گزارشی از زندگی سرمربی تیم ملی کشورش عنوان کرد که او برای خرید لباس هیچوقت بیشتر از ۵۰۰ ین خرج نمی‌کند و در طول مدتی که در تایلند زندگی می‌کرد عادت غذایی خود را به سنت تایلند تغییر داده است.

او اکنون با سبک زندگی خاص و متفاوت خود نسبت به سایر هم‌تایانش یک چهره خاص در جام ملت‌های آسیا خواهد بود. تایلند تحت هدایت او در بازی آغازین مقابل قرقیزستان به پیروزی رسید و پس از آن هم این مرد در جدال با برانکو ایوانکوویچ در تیم ملی عمان به نتیجه مساوی دست یافت و در آستانه صعود به مرحله حذفی است؛ البته تایلند در شش دوره حضورش تنها دو مرتبه در سال‌های ۱۹۷۶ و ۲۰۱۹ موفق شده از مرحله گروهی صعود کند.

2

منبع ورزش3
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار