کدخبر : 3495 تاریخ انتشار :
A

مورینیو؛ «دشمن عزیز» سردار آزمون

مورینیو؛ «دشمن عزیز» سردار آزمون

سردار آزمون در قطر با تیم ملی ایران مشغول بازی‌های جام ملت‌های آسیا است و در سوی دیگر در رم سرمربی تیم باشگاهیش از کار اخراج شده است. اخراج ژوزه مورینیو چه تاثیری بر سرنوشت سردار آزمون می‌گذارد؟

ورزش 360 - ژوزه مورینیو بعد از شکست برابر میلان و با ثبت سه شکست در پنج بازی اخیر، ایستادن در رده نهم جدول، واگذاری دربی دلاکاپیتاله و حذف از جام حذفی نهایتا از رم اخراج شد. یکی از چندین و چند اخراج کارنامه این سرمربی نامدار که معتقد است اگر از جایی اخراج نشوی مربی خوبی نمی‌شود!

به گزارش ورزش 360،  ژوزه مورینیو در حالی به رم پیوست که این تیم مثل همیشه یک تیم متوسط در فوتبال ایتالیا بود. از آخرین قهرمانی‌اش در سری‌آ سال‌ها می‌گذشت و دستش از جام بعد از سال ۲۰۱۱ دور مانده بود. در این فاصله هم تیم وضعیت نابسامانی را پشت سر می‌گذاشت و بارها در میانه فصل سرمربی‌اش را عوض کرد. در نهایت سال ۲۰۲۲ ژوزه مورینیوی افسانه‌ای به رم رسید.

سرمربی جنجالی که به نظر می‌رسید با اخراجش از تاتنهام پرونده کاریش در وارد یک سری نزولی شده است. ژوزه مورینیو اما در رم بار دیگر نشان داد که یک سرمربی اهل چالش و جنگیدن است. او رم را سروسامان داد و به این ترتیب آنها را قهرمان لیگ کنفرانس اروپا کرد تا بعد از سال‌ها هواداران رم برای شادی کسب یک جام به خیابان بیایند.

فصل اخیر اما برای مورینیو با نوسان همراه بود. نوسانی که نهایتا به اخراجش منجر شد. یکی از اتفاقات مهم برای فوتبال دوستان ایرانی در این فصل عقد قرارداد باشگاه رم با سردار آزمون است. مهاجم ایرانی که سال‌ها در فوتبال اروپا خوش می‌درخشید و مدام اخباری برای پیوستنش به تیم‌های بزرگ دنیا مطرح می‌شد اما نهایتا از لورکوزن آلمان سردرآورد و آنجا هم نمایش ضعیفی داشت.

سردار آزمون در شرایطی به رم پیوست که نه خودش در اوج آمادگی بود و نا استقبال خوبی از او در این تیم شد. ژوزه مورینیو در همان ابتدای کار صراحتا اعلام کرد که سردار گزینه‌ی او برای خرید تابستانی نبوده و مطبوعات ایتالیایی هم نا آمادگی بدنی سردار در تست‌های پزشکی را بهانه‌ای برای تاختن به او کرده بودند.

اما تاثیر ژوزه مورینیو خیلی زود مشخص شد و او از سردار آزمون یک بازیکن با کیفیت ساخت. بازیکنی که به عصای دست مورینیو تبدیل شد و به عنوان ذخیره طلایی در مواقعی که بازی گره خورده بود به میدان می‌آمد و واقعا هم تاثیر مثبتی داشت. این تاثیر چنان بود که هنگام جدایی سردار از رم و پیوستنش به اردوی تیم ملی برخی هواداران رم به شوخی می‌گفتند بازیکنان دیگر رم را به جای سردار به اردوی تیم ملی بفرستید.

به هر روی ژوزه مورینیو در زندگی حرفه‌ای سردار آزمون تاثیر فراوانی داشت و او را از یک سراشیبی در زندگی حرفه‌ای‌اش نجات داد و به بازیکن موثری تبدیل کرد. دشمن عزیزی که با اخلاق خاصش هم مربی مهربانی است و هم منتقدی با زبانی گزنده.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار