کدخبر : 24505 تاریخ انتشار :
A

شاه قاهره کی بود؟ احمد حسام حسین عبدالحمید ملقب به میدو

شاه قاهره کی بود؟ احمد حسام حسین عبدالحمید ملقب به میدو

سال ها پیش قبل از اینکه محمد صلاح نام مصر را بر سر زبان ها بیاندازد بازیکنی بود که سطوح بالای فوتبال اروپا به میدان می رفت و می درخشید.

به گزارش ورزش 360، داستان جذاب و پر فراز و نشیب اولین ستاره جهانی فوتبال مصر احمد حسام حسین عبدالحمید ملقب به میدو از اوایل هزاره جدید شروع شد. 

 میدو همیشه آدم خودسری بود. از خانواده‌ای فوق‌العاده ثروتمند بود و همه دوستش داشتن، ولی زیادی خودشیفته بود و اصلاً دوست نداشت کسی بهش بگه نه. با این حال، تو فوتبال خیلی خوب بود.

در ۱۶ سالگی به عنوان بازیکن حرفه‌ای در زامالک مصر شروع به کار کرد. در ۴ بازی اولش ۳ گل زد و برای رسیدن به موفقیت، باشگاه آفریقایی رو ترک کرد و به بلژیک رفت. اونجا کفش طلای بلژیک رو برد و به عنوان استعداد بزرگی معرفی شد.

 در سال ۲۰۰۱ به آژاکس آمستردام پیوست. در همون زمان، زلاتان ابراهیموویچ هم به آژاکس اومد. ولی میدو در یکی از اولین بازی‌هاش ضربه مغزی شد و چند روز رو ویلچر بود.

 در آژاکس، میدو با زلاتان و فن‌در‌میید دوست صمیمی شد و خارج از زمین هم ماجراجویی‌های زیادی داشتن. در اولین سالش ۱۳ گل زد و ۴ پاس گل داد، اما با آمدن رونالد کومان به عنوان مربی، میدو و کومان هیچ وقت کنار نیومدن.

 میدو زیاد به مصر می‌رفت و در بلژیک با دختر ملکه بلژیک ازدواج کرد. مراسم عروسیشون تو تلویزیون مصر پخش شد و پر بیننده‌ترین برنامه هفته مصر شد.

 در آژاکس، هواداران بهش لقب "شاه قاهره" رو دادن. ولی در دومین سالش، با کومان درگیر شد و بیشتر وقت‌ها روی نیمکت بود.

 در یک بازی مقابل پی‌اس‌وی، میدو به دلیل نیمکت‌نشینی عصبانی بود و با زلاتان دعواش شد. میدو حتی یه قیچی به سمت زلاتان پرت کرد که زلاتان خوش شانس بود آسیب جدی ندید ولی خب بازم بعدش باهم آشتی کردن

میدو-وإبرا2020_9_3_19_18

در سال ۲۰۰۲، آژاکس در بازی‌ای مقابل پی‌اس‌وی شکست می‌خوره. میدو، که روی نیمکت نشسته بود، عصبانی وارد رختکن می‌شه و با زلاتان درگیر می‌شه. زلاتان می‌گه: میدو کاملاً دیوانه شد. اون نزدیک بود منو بکشه.

 دو بازی بعد، کومان میدو رو دعوت نکرد و میدو به مصر برگشت. بعد از ۴۰ روز تعطیلات، به تیم سلتاویگو پیوست و در ۸ بازی ۴ گل زد.

 میدو بعداً به تیم‌های المپیک مارسی، آاس رم، تاتنهام و چند تیم دیگه رفت. در تاتنهام دوباره خوشحال بود، ولی اون دوران بهترین لحظات فوتبالیش بود.

 میدو در نهایت در سن ۳۱ سالگی بازنشسته شد و مربیگری کرد. در اولین کار مربیگریش، جام مصر رو با زامالک برد. و بعد مربیگری هم به عنوان عضو هیئت مدیره ، مدیر ورزشی و اخیرا به عنوان تحلیل گر شبکه های مصری فعالیت انجام میده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار