کدخبر : 22666 تاریخ انتشار :
A

هافبک سابق رئال‌مادرید، قوانین نقل و انتقالاتی را دگرگون می‌کند!

هافبک سابق رئال‌مادرید، قوانین نقل و انتقالاتی را دگرگون می‌کند!

هافبک فرانسوی سابق رئال مادرید و تیم ملی فرانسه با تیم مشهور در مسیر انقلاب بوسمن قرار دارد.

به گزارش ورزش 360، لاسانا دیارا روز 20 اکتبر 2018 آخرین بازی رسمی‌اش به عنوان یک فوتبالیست را انجام داد و مجموعه‌ای از تصمیمات عجیب باعث شد تا اما و اگرهای زیادی درباره زندگی ورزشی او ایجاد شود. سوالاتی مانند اینکه اگر او بیشتر از یک فصل در آرسنال می‌ماند چه می‌شد یا اینکه اگر تصمیم فاجعه‌بار برای ترک رئال و حضور در آنژی روسیه و سپس لوکوموتیو مسکو را نمی‌گرفت چه اتفاقی می‌افتاد؟ شاید اگر به‌دلیل مصدومیت زانو از فهرست دیدیه دشان برای حضور در یورو 2016 خط نمی‌خورد اتفاقات دیگری برایش رخ می‌داد.

 آخرین حضور این هافبک جنگنده با لباس پاری‌سن ژرمن بود و پس از مصدومیت باعث شد برای همیشه از فوتبال خداحافظی کند. او برای باشگاه‌های بزرگی بازی کرد اما این روزها اتفاقی که او را دوباره به صدر اخبار رسانده مربوط به یک پرونده حقوقی است که ممکن است آینده فوتبال دنیا را تحت‌تاثیر قرار دهد. نتیجه دادگاه او قرار است روز جمعه این هفته مشخص شود و این می‌تواند پایانی برای یک دهه تلاش او برای گرفتن حقش از فیفا باشد. اگر او در این پرونده پیروز شود که شواهد نشان می‌دهد شانس خوبی در این باره دارد بازار نقل و انتقالات بازیکنان دستخوش تغییراتی می‌شود که می‌تواند فوتبال را با نوعی هرج و مرج مواجه کند. 

شاید در سال‌های آینده از بازیکنی که 34 بازی ملی با پیراهن تیم ملی فرانسه دارد و قهرمانی لالیگا با رئال را تجربه کرده است به عنوان کسی یاد شود که قوانین نقل و انتقالات را به‌طور کلی تغییر داد. کاری که مارک بوسمن حدود 30 سال پیش موفق به انجام آن شد و حالا ژان لویی دوپون، وکیل بوسمن دوباره علیه فیفا تشکیل پرونده داده و وکالت دیارا هم برعهده این وکیل باتجربه است. 

داستان مشکلات حقوقی دیارا از تابستان 2014 آغاز شد، زمانی‌که اوضاع بین او و مدیر تیم لوکوموتیو تیره و تار شد و او با وجود شروع خوبی که در این تیم داشت‌‌ به تدریج کم‌فروغ شد و نتوانست نمایش خوبی داشته باشد. لوکوموتیو به این بهانه تصمیم به کاهش دستمزد او گرفت و اوضاع بین دو طرف پیچیده شد. در نهایت تیم روسی قرارداد دیارا را فسخ کرد و از این بازیکن به‌دلیل نقض قراردادش شکایت کرد. فیفا هم به نفع لوکوموتیو رای داد و آنها هم به‌دنبال این بودند که 20 میلیون یورویی که به آنژی بابت خرید او پرداخته بودند را به عنوان غرامت از او بگیرند. دیارا پرونده را به CAS برد اما در آنجا هم نظر فیفا تایید شد و او باید 10.5 میلیون یورو جریمه پرداخت می‌کرد. 

در چنین اوضاعی دیگر کمتر تیمی برای خرید او دست به‌کار می‌شد تا اینکه شارلروا بلژیک به او پیشنهاد همکاری داد مشروط بر اینکه فیفا و اتحادیه فوتبال بلژیک تضمین بدهند که غرامت باشگاه روسی را این تیم نباید پرداخت کند. در نهایت چنین تضمینی داده نشد و شارلروا از خرید او منصرف شد. حالا دیارا به همراه تیم حقوقی‌اش و همچنین اتحادیه بازیکنان فرانسوی و همچنین اتحادیه بازیکنان حرفه‌ای دنیا با طرح شکایتی مبنی بر اینکه این رفتار خلاف قوانین کار و تجارت در فوتبال اروپا است به‌دنبال حق خود است. عدم صدور ITC از سوی فیفا باعث شد تا او با مشکلات زیادی مواجه شود و حالا دادگاه اروپا باید در این زمینه تصمیم‌گیری کند که این رفتار فیفا قانونی بوده یا نه. در صورتی‌که رای صادره به سود دیارا باشد که به نظر می‌رسد اینچنین خواهد بود، انقلابی در سیستم نقل و انتقالاتی فوتبال ایجاد می‌شود که می‌تواند همانند قانون بوسمن اوضاع جابه‌جایی‌ها در پنجره‌های نقل و انتقالاتی را به سود بازیکنان تغییر دهد. وکلای دیارا معتقدند قوانین فیفا به شدت بازیکنان را محدود کرده و حق و حقوق آنها را نادیده می‌گیرد؛ به همین دلیل باید تغییراتی کلی در آن ایجاد شود و امیدوارند روز جمعه رای دادگاه به سود آنها باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار