کدخبر : 22583 تاریخ انتشار :
A

اتلتیکومادرید – رئال‌مادرید؛ دربی خصمانه مادریدی‌های باکلاس!

اتلتیکومادرید – رئال‌مادرید؛ دربی خصمانه مادریدی‌های باکلاس!

اتلتیکومادرید با تیمی متحول شده در هفته هشتم لالیگای اسپانیا میزبان رئال‌مادرید مدافع عنوان قهرمانی خواهد بود.

به گزارش ورزش 360، یکشنبه شب از ساعت ۲۲:۳۰ ورزشگاه سیویتاس متروپولیتانوی شهر مادرید میزبان دربی پایتخت اسپانیا خواهد بود. دیداری از هفته هشتم لالیگای اسپانیا بین اتلتیکومادرید و رئال‌مادرید هیجان را باز هم به فوتبال سرزمین ماتادورها خواهد آورد.

اتلتیکومادرید؛ تیم جدید ال‌چولو

«در تار عنکبوت» تیتر روزنامه مارکا در آستانه دربی مادرید بود. رسانه‌های اسپانیا هم می‌دانند که قرار است دوباره ال‌چولو و تیمش حتی با وجود حضور ستاره‌های جدید و هجومی مثل خولیان آلوارس و کانر گالاگر، با بازی دفاعی حرصِ رئالی‌ها را دربیاورند. روخی‌بلانکوس فصل را نسبتاً خوب شروع کرده، اما انتظار می‌رفت کمی بیش از این امتیاز بگیرند. با این حال نزدیک بودن به رئال رده دومی، این شانس را به تیم دیگو سیمئونه می‌دهد تا به حضور در کورس قهرمانی فکر کنند. اگرچه فعلاً بارسلونایی که تخت گاز پیش می‌رود، دور از دسترس است. باید ببینیم تیم جدید ال‌چولو در دربی مادرید چه حرفی برای گفتن خواهد داشت. اتلتیکو چند سال اخیر از زیر سایه شکست‌های متوالی در دربی بیرون آمده است.

رئال‌مادرید؛ کارلتو و سختی‌ها

آسیب‌دیدگی‌ها درد کارلو آنچلوتی در این فصل بوده‌اند، با این که فصل قبل هم چنین دردی را تحمل کرده بود. فصل پیش بیشتر در خط دفاعی و دروازه بازیکن از دست داد و حالا در خط هافبک و حمله. حالا جود بلینگام برگشته، اما کیلیان امباپه که تازه اوج گرفته بود را مدتی در اختیار نخواهند داشت. کارلتو امیدوار است این مصدومیت‌ها برای او و تیمش فصل سختی را رقم نزند. فقط یک برد خارج‌ازخانه در فصل جاری داشته‌اند و این هواداران را نگران می‌کند. رئال‌مادرید حالا باید در تار عنکبوت به مصاف همشهری‌ای برود که همیشه با جنگ روانی پیش رفته. در فصل گذشته هم در لالیگا موفق به شکست آن‌ها نشدند. کهکشانی‌ها می‌دانند برد این بازی چه ارزشی برای‌شان خواهد داشت.

آخرین جدال

۲ فوریه ۲۰۲۴ در دیدار برگشت فصل گذشته لالیگای اسپانیا دو تیم در سانتیاگو برنابئو به تساوی ۱-۱ رسیدند. برای رئال در آن دیدار دیاس گلزنی کرد و دقیقه آخر یورنته با گلزنی برای اتلتیکو کار را به تساوی کشاند.

آمار بازی

۲۳۶) دربی مادرید برای اولین مرتبه سال ۱۹۰۶ برگزار شد و در طول این ۱۱۸ سال، دو تیم پایتخت اسپانیا ۲۳۶ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند. در مسابقات قبلی، اتلتیکو ۵۹ برد داشته، رئال ۱۱۶ بازی را برده و ۶۱ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.

۱۷۴) در ۱۷۴ دربی قبلی در تاریخ لالیگای اسپانیا، اتلتیکو ۴۱ برد و رئال‌مادرید ۹۱ برد کسب کرده‌اند. ۴۲ بازی هم با تساوی به پایان رسیده است.

۶) در ۶ دربی آخر، سهم هر تیم ۲ برد بوده و تیم‌های شهر مادرید ۲ مرتبه هم به تساوی رسیده‌اند.

۳) ۳ دربی آخر در خانه اتلتیکو مساوی نشده است. ۲ مرتبه اتلتیکو بازی را برده و یک بازی هم به سود رئال خاتمه یافته است.

۲۰) فصل قبل ۴ مرتبه دو تیم در سوپرجام اسپانیا، جام‌حذفی اسپانیا و لالیگای اسپانیا به مصاف هم رفتند که این ۴ بازی ۲۰ گل داشت! به طور میانگین برای هر بازی ۵ گل.

۰) رئال‌مادرید و اتلتیکومادرید ۲ تیم از ۳ تیمی هستند که این فصل هنوز شکست نخورده‌اند. بارسلونا دیگر تیم بدون باخت است که البته همه بازی‌هایش را برده.

۰) اتلتیکومادرید هنوز در فصل ۲۰۲۵-۲۰۲۴ لالیگا در خانه‌اش متروپولیتانو گلی دریافت نکرده است.

۲۴) نبردهای دیگو سیمئونه و کارلو آنچلوتی کاملاً برابر پیش می‌رود. در ۲۴ بازی قبلی هر مربی ۹ بازی را برده و ۵ بازی هم مساوی شده است.

۲۲) کریستیانو رونالدو اسطوره رئال‌مادرید و ستاره فعلی تیم النصر با ۲۲ گل برترین گلزن تاریخ دربی مادرید است و بعید به نظر می‌رسد به این زودی‌ها بازیکنی بتواند رکورد او را بزند.

۴۳) سرخیو راموس کاپیتان پیشین رئال‌مادرید با ۴۳ بازی باسابقه‌ترین بازیکن دربی مادرید است. بین بازیکنان فعلی دو تیم کوکه با ۴۰ بازی و لوکا مودریچ با ۳۸ بازی شاید در آینده به راموس برسند.

مصدومان و محرومان

سزار آسپیلیکوئتا، پابلو باریوس و توماس لمار مصدومان اتلتیکومادرید برای دربی هستند. دنی سبایوس، داوید آلابا، براهیم دیاس و ادواردو کاماوینگا مصدومان رئال‌مادرید قبل از این دیدار بودند و کیلیان امباپه بدشانس هم به این جمع اضافه شد. فوق‌ستاره فرانسوی که این فصل به تیم کارلو آنچلوتی اضافه شده، دربی مادرید را از دست داد و امیدوار است به ال‌کلاسیکو ماه آینده برسد.

ترکیب احتمالی دو تیم

اتلتیکومادرید: اوبلاک، لِنورماند، خیمنس، رینیلدو، یورنته، لینو، دی‌پائول، کوکه، گالاگر، آلوارس و گریزمن

رئال‌مادرید: کورتوا، کارواخال، میلیتائو، رودیگر، مندی، شوامنی، والورده، بلینگام، مودریچ، رودریگو و وینیسیوس

 

منبع خبر ورزشی
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار