کدخبر : 21382 تاریخ انتشار :
A

افتتاحیه جام جهانی فوتسال | مسابقات روز نخست

افتتاحیه جام جهانی فوتسال | مسابقات روز نخست

جدال ۲ مربی اسپانیایی در رقابت های جام جهانی فوتسال۲۰۲۴ از امروز به میزبانی ازبکستان رسما آغاز خواهد شد.

به گزارش ورزش 360، جام جهانی فوتسال 2023  ازبکستان از امروز رسما آغاز می شود و تیم های کرواسی - تایلند، برزیل _کوبا، در محموعه ورزشی شهر بخارا و تیم های پاراگوئه - کاستاریکا و ازبکستان - هلند در ورزشگاه هومو آره‌نا، تاشکند به مصاف حریفان خود می روند.تیم ملی فوتسال کشورمان قرار است در اولین بازی خود روز دوشنبه به مصاف گواتمالا برود.

کرواسی - تایلند

بر اساس رده‌بندی فیفا تیم ملی فوتسال کرواسی  در جایگاه 16رنکینگ جهان قرار دارد این تیم با دو ستاره فوتسال خود فرانکو یلووچیچ و داریو مارینوویچ درحالی به مصاف تایلند خواهند رفت که تایلند در رده نهم رنکینگ جهان قرار دارد و  2 عنوان نایب قهرمان در آسیا در سال‌های ٢٠٠٨ و ٢٠١٢ را در کارنامه خود دارد.  فیل‌های جنگی در حالی به مصاف کرواسی می روند که ستاره‌هایی همچون محمد اوسامانموسا و سوفاووت توئانکلانگ را در اختیار دارند قعطا کرواسی کار آسانی در مقابل این تیم آسیایی نخواهد داشت.

برزیل - کوبا

برزیل با سه قهرمانی متوالی در جام جهانی فوتسال و مجموع پنج قهرمانی به عنوان قدرتمندترین تیم فوتسال در جهان شناخته می‌شود این تیم در تمامی دوره‌های جام جهانی فوتسال حضور داشته است. بازیکنانی همچون پیتو و فرائو، محورهای استثنایی برزیل را تشکیل می دهند و می توانند نقش مهمی برای این تیم در این مسابقات  ایفا کنند.  از طرفی تیم ملی کوبا با 5 بار حضور در جام جهانی فقط یکبار توانسته از مرحله گروهی این مسابقات صعود کند.  این تیم ستاره خود ایدون مارتینز را در مقابل برزیل در اختیار دارد اما با توجه به نتایج تیم ملی کوبا به نظر می رسد شاگردان سلسائو کار سختی مقابل کوبا نداشته باشند.

پاراگوئه - کاستاریکا

تیم ملی پاراگوئه یکی از تیم‌های فوتسال آمریکای جنوبی است.این تیم 7 بار حضور در جام جهانی و یکبار صعود تا مرحله یک چهارم در سال 2016 را تجربه کرده است.کارلوس چیلاورت در سال ۲۰۰۴ در جام جهانی با پاراگوئه حضور داشته و توانسته با این تیم از گروه خود صعود کند.تیم ملی کاستاریکا نماینده یکی از تیم‌های فوتسال آمریکای مرکزی است و فقط 4 بار توانسته در این مسابقات حضور داشته باشد.آنها به بازیکن خود کوبیلو امید زیادی دارند.

ازبکستان - هلند

تیم فوتسال ازبکستان در یک دوره از جام جهانی حضور داشته و با ۴ نایب قهرمانی در فوتسال آسیا در سال‌های ٢٠٠١، ٢٠٠۶، ٢٠١٠ و ٢٠١۶ امروز به مصاف هلند می روند.گرگ‌های سفید آسیایی در حال  بازیکنانی مثل اخمتزیانوف و فضل‌الدین بوتیروف را در اختیار دارند که میزبان مسابقات جهانی هستند. تیم هلند برای اولین بار پس از ۲۴ سال به صحنه بزرگ فوتسال جهان بازگشته است.  باید ببینیم آیا نبرد مربیان اسپانیایی خوزه ونانسیو لوپز و میگل آندرس مورنو به کام میزبان رقابت‌ها می‌شود؟

برنامه روز نخست مسابقات به شرح زیر است:

گروه A*

پاراگوئه - کاستاریکا، ساعت ۱۶

*ازبکستان - هلند، ساعت ۱۸:۳۰

گروه B:

*کرواسی - تایلند، ساعت ۱۳:۳۰

*برزیل - کوبا، ساعت 16

منبع فارس
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار