کدخبر : 21140 تاریخ انتشار :
A

اختلاف در رختکن آبی و اناری‌پوشان/ واکاوی دلیل جدایی ایلکای گوندوگان

اختلاف در رختکن آبی و اناری‌پوشان/ واکاوی دلیل جدایی ایلکای گوندوگان

به نظر می‌رسد یکی از دلایل ترک بارسلونا توسط ایلکای گوندوعان، ناامیدشدن او از رفتار دو هم‌تیمی سابقش بوده‌است.

به گزارش ورزش 360 کاپیتان سابق منچستر سیتی پس از کسب سه گانه تاریخی در سال 2023، با قراردادی دوساله راهی بارسلونا شد اما او پس از تنها یک فصل و به شکلی کاملا غیرمنتظره، جمع آبی و اناری پوشان را ترک کرد و به منچستر بازگشت. اصلی‌ترین دلیل قطع همکاری گوندوعان با بارسلونا و انتقال او به منچسترسیتی، مشکلات مالی باشگاه و خلاص‌شدن از دستمزد دویست‌هزار پوندی هافبک آلمانی عنوان شده‌است. 

هرچند گوندوعان اجازه پیدا کرد بارسلونا را به صورت آزاد ترک کند و به صورت رایگان به تیم سابقش بازگردد، اما به نظر می‌رسد اگر شرایط مالی بارسلونا متفاوت بود، گوندو بازهم این تیم را ترک می‌کرد، چرا که براساس شایعات مطرح‌شده، او با دو تن از ستارگان رختکن بارسلونا مشکل پیدا کرده‌بود.

تراشتگن باید بیشتر فعال باشد

طبق گزارش بار کانالِتس، گوندوعان در اواخر دوران حضورش در بارسلونا، با کاپیتان تیم یعنی مارک آندره تراشتگن و هم‌چنین هم‌تیمی سابقش در بوروسیا دورتموند یعنی روبرت لواندوفسکی دچار اختلاف شده‌بود. خوان فونتس (یکی از روزنامه‌نگاران مطرح اسپانیا) مدعی شد که گوندوعان از شخصیت محافظه‌کارانه‌ی تراشتگن شاکی بوده و اعتقاد داشته که او به عنوان دروازه‌بان و کاپیتان باشگاه باید حضور فعال‌تری در رختکن داشته‌‌باشد. گویا تراشتگن باوجود دراختیارداشتن بازوبند کاپیتانی بارسلونا، چندان به اتحاد رختکن اهمیت نمی‌دهد و بیشتر به امورات خودش مشغول است تا دیگر بازیکنان. گوندوعان این رفتار را قابل توجیه نمی‌دانست و از نظر او، کارکردن در چنین محیطی دشوار و سخت بوده‌است.

لواندوفسکی به جوانان اهمیت نمی‌دهد

دیگر بازیکنی که گوندوعان با او مشکل داشت، روبرت لواندوفسکی بود. گوندوعان عقیده داشت که روبرت لواندوفسکی هیچ کمکی به پیشرفت بازیکنان جوان‌تر تیم از جمله ویکتور روکه نمی‌کند و در عوض، بیشتر روی عملکرد فردی خودش متمرکز است. به عبارت دیگر، دیدگاه لوا درمورد پیشرفت جوانان و هم‌چنین ارجحیت‌داشتن نمایش‌های فردی به عملکرد تیم در اندیشه‌های این مهاجم لهستانی، اصلا مورد قبول ایلکای گوندوعان نبود.

این برای اولین بار نیست که نارضایتی گوندوعان از وضعیت رختکن بارسلونا نقل رسانه‌ها می‌شود. در اکتبر گذشته، گوندوعان پس از شکست مقابل رئال مادرید در ال کلاسیکو، هم‌تیمی‌های خود را مورد انتقاد قرار داد و در ماه آوریل، او پس از حذف بارسلونا از لیگ قهرمانان توسط پاری سن ژرمن، به طور علنی عملکرد تیم را زیر سوال برد.

 

منبع طرفداری
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار