کدخبر : 20189 تاریخ انتشار :
A
جذابیت یا درآمد بیشتر؟

نگاهی به فرمت جدید تورنمنت‌های فوتبال اروپا

نگاهی به فرمت جدید تورنمنت‌های فوتبال اروپا

فرمت جدید رقابت‌های اروپایی در بخش بین الملل تغییر زیادی داشته است که امسال برای اولین بار قرار است از آن رونمایی شود.

به گزارش ورزش 360، فرمت جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا پنجشنبه شب قرعه‌کشی شد تا دورانی تازه در این تورنمنت آغاز شود و حالا باید دید این ورژن تازه از مهم‌ترین رقابت باشگاهی در فوتبال دنیا می‌تواند هواداران این رقابت‌ها را راضی کند یا نه.

یوفا که در سال‌های اخیر با چالش‌های مختلفی روبه‌رو بوده است که به نظر مهم‌ترین آن داستان سوپرلیگ اروپا و 12 باشگاهی بود که حدود دو سال پیش ایده برگزاری تورنمنتی جنجالی و پر سروصدا که قرار نبود زیر نظر اتحادیه فوتبال اروپا برگزار شود را مطرح کردند. اگرچه این ماجرا فعلا به حاشیه رفته اما همچنان چند باشگاه مطرح این قاره از جمله رئال‌مادرید پیگیر آن هستند و همین موضوع سبب شد تا یوفا تصمیم به ایجاد تغییراتی در فرمت برگزاری لیگ قهرمانان بگیرد تا با این نوآوری جذابیت این مسابقات را بالاتر ببرد.

از فصل جاری قرار است این تورنمنت با حضور 36 تیم و به‌صورت لیگ برگزار شود و دیگر از مرحله گروهی خبری نیست. در فرمت جدید همانند آنچه که لیگ قهرمانان الیت آسیا از آن الگوبرداری کرده است هر تیم براساس قرعه با هشت تیم در چهار بازی خانگی و چهار مسابقه خارج از خانه روبه‌رو می‌شود و تیم‌های صعود‌کننده براساس امتیازاتی که از این دیدارها کسب می‌کنند مشخص خواهد شد.

به این ترتیب تیم‌ها در طول فصل دو مسابقه بیشتر در لیگ انجام می‌دهند که باعث فشردگی بیشتر مسابقات آنها و همچنین افزایش تعداد بازی‌هایشان در طول فصل می‌شود که این خود یکی از دلایل اصلی اعتراض بازیکنان به یوفا و فیفا است. آنها معتقدند افزایش تعداد بازی‌ها در طول فصل که یکی از مهم‌ترین علل آن افزایش درآمدها برای باشگاه‌ها و برگزار کنند‌ه‌گان است یکی از دلایل اصلی افزایش خستگی بازیکنان و بالا رفتن تعداد مصدومیت‌ها شده است. اگر چه در این فرمت از گروه‌بندی مرسوم دیگر خبری نیست اما براساس سیدبندی تیم‌ها که در چهار سید هشت تیمی حضور داشتند و هر تیم با دو تیم از هر سید روبه‌رو می‌شد قرعه برخی از تیم‌ها نسبت به سایرین کمی دشوارتر خواهد بود. در این میان به نظر می‌رسد پاری‌سن‌ژرمن که قرار است با دو تیم سید یکی منچسترسیتی و بایرن‌مونیخ روبه‌رو شود و از سید دو هم با اتلتیکو مادرید و آرسنال روبه‌رو خواهد شد و البته در سایر دیدارها هم آیندهوون، ردبول سالزبورگ، خیرونا و اشتوتگارت را پیش رو دارد با سخت‌ترین قرعه مواجه شده است و البته اینترمیلان نیز با مهدی طارمی کار دشواری برابر منچسترسیتی، لایپزیگ، آرسنال، لورکوزن و موناکو خواهد داشت.

جدال بارسلونا با بایرن‌مونیخ و همچنین رویارویی لیورپول با رئال مادرید و میلان که یادآور دو فینال مشهور سال‌های اخیر این تورنمنت است، می‌تواند از نکات جذاب دیدارهای این مرحله باشد. البته تنها لیگ قهرمانان نیست که دچار تغییر فرمت شده و دو تورنمنت دیگر یوفا یعنی لیگ اروپا و لیگ کنفرانس نیز قرار است با همین روش و فرمت برگزار شود که باعث می‌شود تعداد مسابقات در هفته‌هایی که رقابت‌های اروپایی برگزار می‌شود بالاتر برود و باید دید این تغییرات درنهایت به سود فوتبال خواهد بود یا اینکه یوفا دوباره مجبور به ایجاد تغییراتی در تورنمنت‌های خود خواهد شد. 

        

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار