کدخبر : 1906 تاریخ انتشار :
A

سرنوشت تیم‌های صدرنشین لیگ برتر در کریسمس

سرنوشت تیم‌های صدرنشین لیگ برتر در کریسمس

آرسنال صدر جدول لیگ برتر را در کریسمس بدست آورده است، اما تاریخ می‌گوید که صدرنشینی در هنگام کریسمس آنها را به قهرمانی لیگ نمی‌رساند.

به گزارش ورزش 360، در حالی که دیگر لیگ‌های اروپایی در تعطیلات کریسمس به سر می‌برند، اما رقابت در لیگ برتر فوتبال انگلستان همچنان جذاب و دیدنی دنبال می‌شود. توپچی‌ها با 40 امتیاز در 18 بازی، صدرنشین لیگ برتر در کریسمس هستند و تیم‌هایی چون لیورپول، استون ویلا، تاتنهام و منچسترسیتی، شاگردان آرتتا را در صدر جدول تعقیب می‌کنند.

در 30 فصل لیگ برتر، 16 بار تیمی که در کریسمس صدرنشین شده در انتهای فصل موفق به کسب مقام قهرمانی شده است. این بدان معناست که در 51.6% از مواقع تیم‌ها جایگاه خود را در سال جدید حفظ می‌کنند. هیچ تیمی در ۲۵ دسامبر بیشتر از منچستریونایتد صدرنشین نبوده و شیاطین سرخ ۷ بار در رتبه نخست حضور داشتند اما این تیم از سال 2013 تا به الان دیگر نتوانسته چه در کریسمس و چه در پایان فصل، صدرنشین شود.

در مجموع یازده تیم در کریسمس اول شده‌اند که از جمله آنها، چهار تیم نیز هرگز قهرمان لیگ نشده‌اند؛ مانند نوریچ سیتی، لیدز یونایتد، استون ویلا و نیوکاسل. از بین تمامی تیم‌هایی که در کریسمس صدرنشین شده‌اند، تنها استون ویلاست که موفق نشده فصل را در بین چهار تیم برتر به پایان برساند و آنها در فصل 99-1998 به رتبه ششم رسیدند.

بزرگترین برتری تاریخ در کریسمس را منچسترسیتی در فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۸ رقم زد که با ۱۳ امتیاز اختلاف در صدر جدول قرار گرفت. آنها در آن فصل با ۱۰۰ امتیاز قهرمان لیگ شدند. و بزرگترین امتیازی که به افتخار ختم نشد نیوکاسل در فصل ۱۹۹۵-۱۹۹۶ بود که در نهایت نتوانست به انتظار خود برای قهرمانی پایان دهد و توسط منچستریونایتد مغلوب شد.

اما آرسنال بدشانس‌ترین تیم تاریخ لیگ برتر است که هر زمان آنها در کریسمس صدرنشین شده‌اند، در پایان فصل موفق به کسب عنوان قهرمانی نشده‌اند. توپچی‌ها فصل گذشته با دو امتیاز در صدر جدول قرار داشتند، اما در نهایت قهرمانی را به سیتی واگذار کردند. آنها امیدوارند که چنین اتفاقی در این دوره رخ ندهد و صدر را در انتهای فصل نیز در دستان خود داشته باشند.

cgagvmwjp3aay-deaaoomzoptpe163

منبع طرفداری
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار